Alla inlägg den 1 december 2010

Av Isabelle - 1 december 2010 11:00

Fick en chokladkalender av mammsen :D GOTT! Gillar chokladen i dom faktiskt, vet att det är många som inte gör det.. Så nu har jag öppnat första luckan och smaskat i mig chokladen! Tänk att det bara är 23 dagar kvar till julafton! Och TÄNK att jag faktiskt flyttar om exakt en vecka, om 7 dagar, förstår ni?! Det är riktigt riktigt nära nu!

Igår gick jag och Johan ut med hela lägenheten! Haha i princip iallafall, 2 bokhyllor, en "hurts" eller bänk eller vad det är, 2 pallar och en massa småplock (kartongerna från alla mina hårtänger).. Och när vi ändå höll på så packade vi ner en massa småkartonger, som är ouppackade, från klädkammaren i en stor kartong. Det är flyttahemifrån grejor Johan haft, ostbricka, kakfat, kastruller etc.. Som vi ska börja använda! Och i samma veva hittade vi två inlindade panelgardiner som vi la i en påse, då kom jag på att vi skulle ta ner gardinerna i köket, eftersom vi ändå använder persiennerna där.. Haha så nu ekar det där inne! Känns verkligen som att flytten är nära nu!


Nästa tisdag ska vi åka och sälja soffgruppen.. Och så ska vi slänga tv-bänk, soffbord, vardagsrumsmatta och datorbordet.. Sen är bara sängen kvar, och den är vi så illa tvungen att behålla tills vi har köpt en ny där borta hehe..


Åh va jag längtar!!! Ska bli så SJUKT kul! Aja man kan sammafatta detta med julstök! Mitt upp i allt juligt så flyttar vi, haha vi får ta igen det nästa år, då ska vi ha upp alla stakar och tomtar åh grejor, så även vi får lite juligt! Viktigast i år är ju att pappa har granen uppe, eftersom vi ska fira hemma hos honom! Sen tar jag ju ändå med paketen hem och leker med dom hemma, haha.. 


Igår köpte jag dom sista julklapparna, nu är faktiskt alla färdiga! Känns otroligt skönt! Har även delat ut dom till rätt plats, så jag vet att ingen blir bortglömd! Har en påse kvar här med paket till några andra som jag inte virar jul med, men annars så ;P..


Idag jobbar jag igen efter att ha varit ledig måndag och tisdag.. Jobbar 13-18 idag, kort dag! Även kort dag imorgon med 12-17.. Sen fredag  blir lite längre med 12-19 och lördagen med 11-20! Sen är jag ju ledig söndag och måndag hehe.. Känns som att jag har bra tider nu innan flytten! På söndag blir det först juligt med julbord, som jag nämnt säkert 5 gånger redan! Sen ska jag hem till mamma och packa ner alla mina saker där som jag ska ha med mig.. Lämnar kvar gossedjuren och leksakerna till barnbarnen.. Men alla ljuslyktor och grejor från bokhyllan, samt kläderna i garderoben ska ju med.. Syster ska ta över rummet helt hehe..


Ha en bra dag!

/Izzuz


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards