Alla inlägg under februari 2011

Av Isabelle - 28 februari 2011 12:25

Idag är det den sista februari för iår.. Va fort det går.. Och idag är det inte vilken dag som helst! Utan Linnea Söderblom fyller år! Vill därför gratta henne även här, det tycker jag du är värd sötis ;P.. GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!


  


Idag så har syster kommit hit en stund, vi fikade lite.. Hon skulle låna ett av alla mina sällskapsspel, hon skulle bort på nån middag ikväll =)! Nu sitter jag och överväger om jag ska ut och ta en promenad eller om jag ska sitta inne och mysa.. Jag borde ju givetvis ta promenaden! Tänkte isåfall gå till mamma och hämna basketbiljetterna, vi får se.. Hmm.. Ska överväga saken ett tag till! Och ikväll blir det ju basketmatch, ska bli kul!


Imorgon tänkte jag ha en dejt med syrran på friskis&svettis, och efter det ska vi nog och åka och dejta mormor som kommer till stan! =) Så morgondagen går i dejtens tecken!

/Izzuz

Av Isabelle - 27 februari 2011 22:27

Hej hopp!

Känner mig väldigt negativ och omotiverad idag.. Det har gått i vågor faktiskt, imorse och själva dagen har varit bra, nu på kvällen har det bara gått utför känns det som! Tänker på en massa strunt som retar upp mig.. Så jag måste skriva av mig lite!

Stör mig nå fruktansvärt på när man bryr sig om andra, och när andra som man känner bryr sig om andra, och så får man INGENTING tillbaka.. Absolut INGENTING, och det jag stör mig på MEST är när det är likadant varje jävla gång! Det är det första som jag är uppretad på idag.. Vissa människor är ju bara så jäkla egoistiska.. Precis som man inte finns i deras närvaro.. Åh SUCK! Det är i största allmänhet.. Så ni som känner att ni gör så kan ju ta åt er, ni andra kan bara läsa det här och hålla med eller störa er på att jag skrivit det.. ARG!!! Aja.. 

Det andra är att jag bara är så otroligt rastlös, har så TRÅKIGT just nu, men samtidigt har jag inte ork att göra något, så då får man ju nästan skylla sig själv!


Nu till något roligt!

Igårkväll var jag på Mary Kay party hos Tonya! Mycket mycket roligt var det, och Mari som höll i det är ju så OTROLIGT duktig på att prata och visa allt.. Så naturligt och roligt att lyssna! =) Så det vill jag göra om, därför tänkte jag också ha ett Mary Kay party! Det kommer bli kul!


Morgondagen bjuder nog på en långpromenad, (hoppas på bra väder) och sen på kvällen ska jag och Magda gå på basket! Kommer bli roligt.. Inte ofta man går på nåt sånt där, fick två biljetter av mammsen! Tack mamma!! =) 


Nu ska jag se efter om Johan vill hitta på nå skojigt (vad det nu kan vara), annars blir det att försöka sova.. Han ska ju upp tidigt imorgon hehe =)

Nattinatti!

/Izzuz

Av Isabelle - 26 februari 2011 17:11

Jag är en riktig pannkaka ibland! Haha jag börjar berätta om gårdagen.. Jag visste ju inte som ja skulle städa eller vad jag skulle göra.. Och så precis när jag skulle ta tag i städningen så ringer syster och vi ska till Birsta, hon räddade mig! Hehe, och sen kom jag hem och var väldigt trött, och började kolla runt på hemsidor för att få lite inspiration.. Det blir nu ROSA i hallen och lilla rummet! Kommer bli kanonbra ;D


Ja, sen igårkväll så umgicks vi med Tonya och Christian, MYCKET MYCKET roligt hade vi!! Iallafall om man frågar mig.. Först skulle vi äta på Biteline, men lycka till att komma dit oanmäld en lönefredag.. Haha, kunde vi glömma.. Samma på Allstars.. Så det slutade med Texas 79 kr för buffé av allt möjligt, inte fy skamm! Dricka ingick även hur mycket man ville.. God mat, helt okej..


Efter middagen så spelade vi biljard, och jag kan ju bara konstatera att jag SUGER på det! Haha! Och när jag väl satt rätt boll, så fick jag även ner någon av motspelarens och den vita.. Typ.. Så gick det för mig! Haha! Men det var roligt iallafall =) Spelade både tjejerna mot killarna, par mot par och splittrade par mot par hehe =D Tonya och Christian var duktiga, Johan och jag fick överleva på våran tur ahhaha!


Sen när vi var nöjda med spelandet så åkte vi hem till oss och tog nån öl/cider, och spelade två av mina frågespel.. Mycket intressanta frågor haha! Kan komma upp en och en annan diskussion! ;P Så myste vi på och helt plötsligt var klockan 00.30 typ ;D Då tog dom taxin hem och vi gick typ och la oss ;D Det var en BRA fredag!

-----------------------------------------------------------------------------------------------


Idag lördag, tog vi en tur till Birsta jag och älskade.. Skulle kolla på några småsaker till lägenheten, gjorde en investering till hallen också! Plus att jag skulle in på Telia, mitt simkort hade lagt av.. Gick inte att ringa eller smsa alls, men gick att ta emot.. Helt sjukt! Tänk att leva utan telefon en hel dag! Jag DOG! Det är då man inser hur mycket man smsar egentligen haha.. Aja.. (Pannkaka) väl inne på Telia, när jag tog en kölapp och det blev min tur frågade jag hur det var om de kunde hjälpa mig fast jag har Halebop. Så jag sa mitt telefonnummer och så konstaterade hon vad som var fel.. Jag hade bara 0,47 kr på telefonen!


  


  Fattar ni?!?!?!? Va JÄVULSKT va pinsamt! Helt slut på pengar, och jag trodde det var simkortet ;) Haha.. Så fick jag skämmas lite..


Och så skulle jag backa ut från en parkering, as tajt mellan bilarna, ingen står ju efter stolparna på vintern, jävla idioter! Så Johan fick gå ut och kolla hur långt det var till bilen bakom, för det gick inte att köra framåt, inte bakåt heller så jag fick ta om ca 4-5 gånger! Och det var väl inte det hemska i sig, utan det hemska i sig var att det var 3 bilar som stod och vänta! Haha! Paniken jag fick då! Apropå bilar och bilkörning, jag har haft mitt körkort i 2 år den 5/3! Då är det MITT, inte på prov längre!


Hur som helst, idag köpte vi:

Vit tavelram

Bild till tavlan

Dra-på lakan

Upphängninsgrej till gardinstången så den inte sviktar på mitten

Sen var vi även på Willys och handla mat hehe..


När vi kom hem så fick vi för oss, eller jag fick för mig att vi skulle, städa idag så vi slipper imorgon! Så älsklingen dammsög och jag dammtorkade =) Efter det så fick jag hjälp med att fixa en massa annat, så gardinstången är OKEJ nu. Vi satt även upp en ny tavla i hallen, satt upp komihåg klämman, bytte ut några inredningsdetaljer och fixat lite övriga småsaker.. Så vi har varit effektiva, och nu sitter jag och bloggar och har gjort ett tag!


Nu ikväll ska jag på Mary Kay, eller snart, vi ska vara där 18.30 och jag ska hämta Sikström i Birsta innan.. Sen efter det blir det en Melodifestivalendejt! Det är aldrig helt fel! Nu ska jag fixa mig lite så jag inte ser alldeles för bedrövlig ut när jag ska åka.. =)

Ha en underbar lördag allesammans!

/Izzuz

Av Isabelle - 25 februari 2011 09:06

Igår var jag faktikst iväg på Aerobics med Magda.. Så det blev ett pass iallafall, och då kan jag inte vara nöjd över att jag gått på ett? Nä jag ska istället ha dåligt samvete för att jag inte gick på två! Fjantigt! Aja, idag tänkte jag annorlunda och är nöjd att jag gick på något över huvudtaget =)! Sådetså! Aerobics är bra träning, och roligt.. Haha hade lite klurigt där med alla snurrar bara ;D Men skojsigt var det!


Annars händer det inte så mycket igår, eller på dagen fick jag en liten rastning av Magda också haha, så vi tog en sväng till ICA, väldigt långt dit ;) Tar ca 5 minuter att gå.. Hehe! Jag pysslade om Johan lite också, men han pysslade en del själv också, han satt mestadels i soffan och bara myste på, och det verkar nu som att han är frisk.. Och peppar, peppar så verkar det även som att jag klarade mig! Helt sick! Hur man kan bo med någon som har magsjuka och klara sig själv.. Gjorde jag bra.. HAHA det är nu jag ska ligga i magsjuka imorgon!


Aja, idag är frågan..

Träna eller inte träna?

Promenera eller inte promenera?

Städa eller inte städa?

Umgås med någon eller inte umgås med någon?

Jag är öppen för förslag.. 

Dvs, hör ingen av sig så blir det nog att städa.. Borde komma ut och ta en promenad.. Men det är väl fruktansvärt tråkigt att promenera själv?! Har man ju gjort förr om man säger så..


Vi får helt enkelt se vad som händer idag, det vore ju bra att slå flera flugor i samma smäll!

/Izzuz

Av Isabelle - 24 februari 2011 11:01

Prommisen blir nog inte av..

Magsjukan kanske är påväg tillbaka..

Jag har börjat få lite ont i magen..

Det innebär i sig att det förmodligen inte blir någon träning ikväll.. (vi får se)

Och min nacke för fruktansvärt ont..

Plus att jag har fått en finne eller vad det är även i andra örsnibben..


Vad vill världen mig?!

Johan är hemma från jobbet idag också, inge kul om det brakar lös där.. Och han är inte helt okej i magen, för er som intresserar er?!


Jag är jävligt rastlös, skulle vilja gå ut i det fina vädret, men jag tänkte ju hälsa på älsklingen och han jobbar ju inte idag.. Kan ju inte direkt gå och hälsa på någon annan? Så just nu är jag bara hemma, sitter inne och kollar ut på solen! Borde dammsuga nu när jag ändå är hemma och inte gör någonting, för det är VÄÄÄLDIGT dammigt här hemma.. Men jag är så OMOTIVERAD! Gnäll, gnäll, gnäll!


Jag vill grilla korv ute i snön =/! Ingen som vill grilla korv med mig?

/Izzuz

Av Isabelle - 23 februari 2011 18:56

Nu har jag planerat att ta en långpromenad imorgon! Jag är lite sugen på att gå till Skönsmon och hälsa på min älskade på jobbet en snabbis, sen gå hem igen.. Och på kvällen är det planerat att gå på Aerobics med Magda =) Efter det är jag lite sugen på station medel, 90 minuters pass.. Vi får se hur det blir! Så nu hoppas jag på att det inte är så svinigt kallt imorgon, det är inte lika skoj med promenader då! Min mest använda fras för tillfället är nog "vi får väl se".. Den är missbrukad! Aja, vi får väl se.. HAHA!


Jag köpte två sällskapsspel idag för födelsedagspengarna.. Inte för alla ;D hehe, jag köpte "Hur fan visste du det?" och "Våghals 2".. Roliga festspel.. Eller helt enkelt bara middagsspel.. Sånna gillar jag och jag har en del i samlingen nu.. Så här har man aldrig tråkigt! Haha!


Vi mår fortfarande bra båda två, ingenting verkar ha kommit tillbaka, så ikväll blir det att byta sängkläder.. Handdukar och badlakan är utbytt redan! Vill ju inte riskera att bli dålig igen, snarare att Johan blir dålig igen, och att jag blir dålig.. Vore inge vidare..


Kan bjuda på en bild idag =) Livar upp lite på bloggen!


  


Det är från midsommar ifjol! Skojsigt hade vi! Vi var hos Calle ute på ön.. Jag längtar så till sommarn, och TURKIET! Tänk att jag ska åka utomlands till ett varmt ställe, hur sjukt skojsigt ska inte det bli? Jag kommer vara ett nervvrak på flyget men det bjuder jag på..


Nu börjar snart halv åtta hos mig, sen är det sveriges mästerkock, mycket bra program båda två =) Dom ska ses!

/Izzuz

Av Isabelle - 23 februari 2011 11:22

Jag tränade ju två pass i måndags, det gick kanonbra! =)  Igår hade Johan magsjuka så jag var hemma från träningen, jag tänkte om jag hade blivit smittad så vore det inte så nice att måsta uträtta några behov på friskis&svettis.. Så så fick det bli, blir hemma idag också ifall att, och känner efter lite, men verkar inte bli något på mig än iallafall.. Och så har vi klorinat av allt i lägenheten, så nu luktar det badhus! Johan mår iallafall bra idag, så vi får väl se vad som händer.. Kan tydligen ta upp till 3 dagar innan det bryter ut, så man vet aldrig vad jag har att vänta ;)..


Jag är väldigt Birsta sugen! Får se om jag får med mig någon.. Jag skulle vilja kolla på några grejor till hemmet.. Lite inne på att köpa en tavellist, men jag vet inte.. Vore ju synd att skruva i fondväggen.. Annars var det där jag hade tänkt att sätta den, med några drinkbilder eller nåt =) Hittat snygga, som skulle passa väldigt bra men ja jag vet inte.. Jag är lite lur! Jag har några alternativ hehe, jag är även sugen på en hörnhylla eller något i hörnet här i vardagsrummet, en sån på golv.. Men jag vet inte ;D Vet inte om det finns så små.. Mycket med det där.. Även nya gardiner till lilla rummet behövs, och det behövs verkligen.. För ni har vi ju panelgardiner där som vi satt som "vanliga" gardiner.. Ser inte klokt ut ;D.. Så några småjusteringar kanske skulle vara på sin plats.. I don't know.. Kommer väl med tiden!

Vill även åka och korta ner armbandet på klockan jag fick i födelsedagspresent så jag kan använda den, och köpa gardinstångsgrej som förstärker så den inte sviktar på mitten, så jag kan hänga upp hjärtat vi fick av Åsa! =) Tänkte ha det i vardagsrummet och stången där är ju så lång..


Vi får se va jag gör idag helt enkelt ;D

/Izzuz

Av Isabelle - 21 februari 2011 14:06

Ja den här veckan kommer det också bli mycket träning, sen så blir det mer normalt!

Denna vecka är det tänkt att träningen ska se ut såhär.


Måndag: Puls/medel och medel

Tisdag: Medel

Onsdag: Styrka/medel

Torsdag: Medel

Fredag: Medel

Lördag: Medel

Söndag: Aerobics


Måndag medelpass hehe, men det är mest kondition i dom, så det ska bli bra =) Börjar med två pass ikväll, jag är peppad!


Ett problem jag har, jag har en bråskknöl i örat, någon som vet hur man får bort dom?! Får nästan alltid när jag använd örhängen.. Hmm.. Den gör ONT känns nästan som en finne när man tar på den.. Äckligt va?! hehe.. aja.. hm, vet nån så säg gärna hur jag ska bära mig åt!


Ser fram emot kvällens puls/medel pass, det är riktigt bra!! =) Nu kommer det nog gå hårt åt broccolin! Broccolin kommer bli min bästa vän de närmsta veckorna! =D


Har ännu inte gjort så mycket vettigt idag, skulle vara när jag diskade nyss då, men det var en del att diska.. Rensade även ur kylen, slängde gammal tårta och rutten frukt! Om två timmar kommer min bejbi hem! Hinner jag mysa lite innan jag ska åka och träna.. =)

/Izzuz

Ovido - Quiz & Flashcards