Alla inlägg under mars 2011

Av Isabelle - 31 mars 2011 20:00

Idag fick jag det! Den blå plastgrejen, inget kuvert direkt.. Aja hur som helst, från SKATTERVERKET!! Obeservera!! ÄNTLIGEN har min deklaration kommit! Tror jag ska deklarera nu på en gång så är det gjort.. Som ni märker, inga sura miner.. Nej nej, jag fick tillbaka på skatten =) PRIIISA GUDARNA, här kommer skatteåterbäringen! Som dom säger i Robin Hood =) Hehe mycket bra.. Jag som var rädd för restskatt.. Men fick till och med mer än förra året.. Bra fickpeng tills jag åker till Turkiet =) Mycket mycket nöjd!


Jobbet idag gick väldigt bra.. Hittade en tröja som jag tog på mig, jag minns att jag köpte den på rean i stan för ett halvår sedan.. Och så tog jag på mig den, med en kjol under för den är ganska kort.. men samtidigt långt.. aja! Och så när jag kom på jobbet tyckte jag att det stacks.. Då kände jag, hela jävla prislappen hängde ju kvar! HAHAH! Hade sett bra ut om jag jobbat i den, hade ju kunnat se stulet ut! Aja, tur jag upptäckte det, och lappen hängde på insidan tröjan, pinsamt om någon sett det innan.. Med realappen kvar liksom haha!



Nu ska jag berätta någonting ÄCKLIGT! Men ni behöver inte bli avskräckt.. Vi kollar igenom kaffet noga innan vi lägger det i bryggen ;) HAHA.. Livrädd, när Johan skulle ta upp kaffe och lägga i bryggen så låg det som värsta nystanet där i.. Måste varit från nån kaffesäck eller nåt.. HAHA va väldigt äckligt om man frågar mig, vi plockade bort den såklart.. Jag trodde först att det var en mask! Det hade inte varit så fräscht.. Såhär såg den ut.. Ganska stor..





Sen kan jag berätta att det är VÄÄÄRLDELÖS kvalité på örhängena jag använt.. Helt fruktansvärt, dom böjer sig för minsta lilla, och så helt plötsligt så hoppade dom isär.. Så nu fick det vara nog och så kastade jag dom! Jag säger inte vart dom är köpt, vill inte hänga ut någon butik.. Men det finns säkert dom som känner igen dom.. Det är inte första paret därifrån som har dålig kvalité heller kan jag ju säga..


    


Imorgon så ska jag se efter så jag har allt till Johan ska firas =) Jag handla frukost idag, gubben måste ju få frukost på sängen =) Eller han får äta i köket men får en present på sängen.. Så omständigt att sitta där och äta hehe.. Men jag ska kliva upp och göra iordning så han bara behöver sätta sig till bords =).. Vi ska fira honom på lördagen, eftersom jag jobbar söndag.. Så på söndag blir det med min familj på kvällen, och på måndag så blir det middag hemma hos mamma.. Så han får fira från lördag-måndag.. FUSK! Haha..


Är ju ledig imorgon, så vill någon leka med mig så kan ni ju höra av er.. Det brukar inte fungera att skriva här för alla mina kompisar orkar inte läsa hela texten men om jag skriver stort kanske ni ser det??!?!?!?!?


HÖR AV EEER! HAHA.. Lät desperat.. Borde iof städa, men jag kan ju hinna med båda!


Btw, igår blev det inge TV4play för jag höll på att jävlas med e-legitimationen i 2 timmar, det fungerar inte, VÄGRAR att fungera! Och ändå har vi gjort rätt.. Kommer till sista rutan men då står det att det är något jävla certifikat som fattas.. Så nu skiter jag i det! Fick ju ändå deklarationen idag =) Så nu slipper ni tjatet om den.. Skönt va?!


Ha en trevlig kväll, nu blir det duschen, sen TV4play =) Mina mästerkockar är viktiga!

/Izzuz

Av Isabelle - 31 mars 2011 08:30

Ja då var det dags igen och problemet smyger sig fram.. Det är som att det alltid finns det, och det går inte att göra någonting åt. Även fast man handlar nya kläder så vet man ALDRIG vad man ska ha på sig?! "Ja men den här hade jag förra gången med dom människorna.." "Den hade jag förra helgen" "Den är mönstrad, den får jag inte jobba i" "Den är kanske lite kort för det här tillfället?" "Det är så svart och tråkigt..!" "Den passar jag inte längre i" "Den är urtvättad" "Den har jag ju jämt!!" "Den är inge skön".. Ja you get it! Och idag står jag här med samma gamla vanliga problem.. Och så står man i 2 minuter och bara stirrar inne i klädkammaren, och konstaterar att man måste köpa någonting nytt! Har så DÅLIG fantasi också så jag inte kan komma på något.. Det blir alltid samma gamla..


Och idag, jobb, då måste jag ha någonting som passar.. Hmm.. Jag lär väl göra som vanligt, att gå och ställa mig i garderoben och stirra, kommer sen fram till att jag tar det jag alltid tar! Så, let's gå och stirra!


See ya!

Av Isabelle - 30 mars 2011 21:00

Just ja, torsdag kanske inte funkar, det var visst bara onsdag idag! Hehe jag har sånna konstiga veckor nu för tiden.. Men ändå sjukt, imorgon kvar sen är det helg! Ja herregud... Imorgon jobbar jag btw 11-16, ska bli nice hoppas jag =) Undra vad det är för änglar jag jobbar med imorgon då.. Hihi hoppas det finns mycket att göra dessutom..


Nu till bilderna jag surrade om.. I tisdags var vi till mormor, vi börjar där.. Så har jag bara en egobild.. Såhär såg jag ut i tisdags =)



Och så tyckte jag att det såg så somrigt ut när jag klev ur vattenpölen så den bilden kan ni också få se =) Fick verkligen vår/sommarkänslor då!! Vill ha sommar NU! Måste börja ta promenader nu och leta tussilagosar =D


   


Vad gjorde jag igår då? Hmm.. JUST JA! Haha igår var jag ju till mormor igår! Fortfarnade onsdag idag.. Hmm.. Dåså! Idag så har jag varit på stan med Linnea.. Lite smått LIVRÄDD för hennes allmänna-toalett-vana! Haha hon gick in där på toan som om ingenting hade hänt ;P En annan hade gått och varit nojjig ett bra tag innan, sen övervägt att åka hem och gå på toa.. Men det är bara jag som är fjantig och rädd för allt äckligt ;D Men det gjorde du bra Linnea! Du får lära mig ;)


 


Och sen efter att jag varit på stan med Linnea så åkte jag till Birsta med syrran och köpte Johans födelsedagspresenter.. Blev fem stycken =) Hehe han blir nog väldigt glad, hoppas jag! Uppdatering om det kommer senare ;D Han får dom redan på lördag.. =)


Efter att jag varit där åkte jag hem och bakade, och jag var väl hemma runt 17.30, och har bakat till NU! Förstår ni?! 3,5 timmar har jag bakat.. Bakade bullar, och kakor till syrran! Allergi-kakor!


Såhär blev allergi-kakorna!


 


Och här är bullarna, före och efter =) HAHA!


 


Dom blev stoooora och fiiiiina!! Nu ska jag apropå bakning och mat, hoppa in i duschen! Och då funderar ni på vad det har med saken att göra, jo för jag kan inte slappna av förrän jag duschat.. Och när jag duschat och kan slappna av så ska jag i lugn och ro kolla på TV4play på Sveriges mästerkockar =).. NICE NICE!


Som sagt, jobb imorgon, sen kommer mammsen och syr gardiner.. Då blir det äntligen klart i det lilla rummet! Dom släpar nämligen i backen nu! Och jag har ingen symaskin =) Och VÄGRAR sy för hand! Hehe =) Mammsen är snäll!


Nu duschen! Ha en trevlig kväll och har ni tråkigt kan ni alltid kika förbi ute i Birsta, där är det underhållande kan jag lova!

/Izzuz 

Av Isabelle - 30 mars 2011 11:52

Ingen deklaration i brevlådan än! Som jag väntar och väntar, snälla säg att jag får tillbaka!!! Asnervös! Om ni inte märkt det redan ;)

Har sökt några jobb idag igen, söker typ hela tiden hehe =) Nån gång nappar det väl.. Så typiskt bara att det mest är sommarjobb som ligger ute.. Och det vet jag ju att jag har! Men men.. =) 


Idag ska jag leka med Linnea, hon slutar om 5 minuter, då ska hon ringa mig =) Tänk om hon glömt bort mig =/? haha.. tror jag nog inte.. Då ska vi nog åka till Birsta, jag måste ju shoppa present, som sagt! 


 

Åh vad jag längtar till sommaren då jag ser den bilden! Hehe btw, Linnea på bilden för er som inte känner henne! Haha åh va jag var optimistisk och trodde många läste min blogg nu! HAHA! Vore ju lite konstigt om jag la in en bild på någon annan kanske =D..


Ikväll måste jag nog baka bullar, gjorde "bondkakor" igår.. Skulle iallafall ha blivit det, dom blev väldigt tunna men Johan gillade dom.. Så får väl lita på att dom blev bra ändå!


Nu måste jag sminka mig och fixa lite, innan jag ska iväg..

Ha en nice dag!

/Izzuz

Av Isabelle - 29 mars 2011 12:29

 

Av Isabelle - 29 mars 2011 10:39

Jag har måndag idag, varför har jag det?! Min måndag igår gick bort.. Haha jag vet inte ens vad jag gjorde men den försvann bara.. Hade nog fruktansvärt tråkigt bara.. Kändes som en söndag men min bejbi var inte hemma.. Hmm.. Aja, jag kommer iallafall ihåg att jag åkte och tränade Puls/medel.. Och så gjorde jag potatismos och panerad fisk för första gången efter hemkunskapen.. Blev otroligt gott =) Fick även godkänt av Johan, han tyckte det var gott, han sa till och med att vi kan laga det igen ;D Hehe det är inte illa!


Såhär såg det ut! Såg kanske inte så aptitligt ut men de va riktigt gott! Och så ser fisken bränd ut, men det smakade inte bränt! haha..


 


Idag klev jag upp tidigt (08.00) och tog en morgonpromenad på en timme med Magda.. Mycket skönt! Bra start på dagen må jag säga! Idag ska jag ju åka och fira mormor, vi åker runt 12 lät det som, kommer väl hem lagomt tills min älskade också kommer hem, runt halv 5.. Och så har jag slängt ihop bondkakedeg i rullar i kylen som ska gräddas när jag kommer hem.. Dom ska ligga i två timmar, men de gör nog inget om dom ligger lite längre.. ;D Måste ju baka, till helgen ska vi fira älsklingen!! Kalas på lördag och söndag, och sen på måndag ska jag väl fira honom lite till =) Han blir ju 25, det känns ändå ganska jämt.. Halvvägs till 50! Haha!


Sen ikväll är jag inne lite på om det kanske ska bli träning, men är inte så överdrivet sugen på cirkelfys, så det kanske blir en promenad med min andra hälft.. Eller också blir det ingenting eftersom jag måste baka.. Ja vi får se! Nu på promenaden kom jag ändå upp i 8000 steg det är ju inte så illa! =)


Imorgon däremot blir det träning på kvällen, och så ska jag på dagen försöka mig på en promenad.. Och så kanske jag ska leka med Linnea =) Måste ut till Birsta och köpa presenter ;D Hehe är någon som fyller år snart som sagt!


Ha en bra dag! Det tänker nämligen jag ha!!

/Izzuz

Av Isabelle - 28 mars 2011 10:26

Vi börjar med en bild från våffeldagen ;D Våfflor med jordgubbssylt, grädde och saft! Mums, mums!


 


Nu ska vi försöka ta det här i rätt ordning.. I fredags efter våfflorna så åkte vi till Jacob och Sandra (har inga bilder).. För Sandra fyllde år i torsdag och Jacbo i lördags så dom hade nån födelsedagsfest.. Så vi var där en stund =).. Sen åkte vi hem och sov, TRÖTTA var vi!

Lördag så gick vi och köpte frukost och bara myste på hela dagen! Och sen på kvällen åkte vi till Hanna och Calle, för att fira Hanna som fyllde år! Det var väldigt roligt =) Bilder kommer här nedan..


     

Det fanns inte så många bilder alls, och jag tror att någon skulle gnälla på varje bild om jag lägger upp dom så jag struntar i det.. ;D Ni får roa er med den här istället..


Sen i lördags blev vi ju även LURADE! Klockan skulle ställas fram och vi tappade på så sätt en timme! Men det är bra, ljusare och äntligen är det SOMMARtid!! =) Hoppas bara sommaren kommer snart också.. Efter sista april (majbrasan) så brukar jag känna att sommaren är påväg.. Då brukar de gå snabbt, och sen är sommaren här! Hoppas det blir samma iår då ;D Men den 7 maj åker ju jag och älsklingen bort till Mallorca, men huvudsaken att sommaren är här till den 14 ;D..


Igår, söndag, så åkte jag, Johan, Carro och pappa till mormor och grattade henne lite i förskott, hon fyller år på tisdag.. Då åker jag och Carro upp en sväng till med mamma =).. Brukar i vanliga fall bli länge mellan gångerna som vi träffar mormor så det är kul att vi åker upp igen! Åh herregud, tisdag är ju imorgon! Hehe när jag skev tisdag lät det som att det var så långt borta, men det är det ju inte! Aja, efter att vi varit hos mormor igår så åkte vi bara hem och lagade middag och sen tog jag en powernap och så blev det lite TV, ja en vanlig myskväll =)..


Nu jobbar jag ju på torsdag, söndag, måndag, tisdag, onsdag, torsdag och fredag =) Det blir riktigt riktigt nice! Och så fyller ju min älskling år nästa måndag.. Håller på att lura på present nu, så klurigt vad han vill ha för någonting hehe =) Men jag kommer nog på någonting bra!


Idag har jag inte direkt någon plan.. Jag ska väl åka och träna ikväll iallafall, sen får vi se vad som händer.. En promenad skulle ju inte vara helt fel! Synd bara att det ska vara så jävla tråkigt!

Ha en bra dag! PS. Hoppas deklarationen dyker upp snart..

/Izzuz

Av Isabelle - 26 mars 2011 17:42

GRATTIS


GRATTIS


GRATTIS


GRATTIS



Idag är det Hannas och Jacobs dag! Så jag vill passa på att gratta er båda! Jag hoppas ni haft en klockren dag och att den bara blir bättre och bättre =) Nu korkar vi upp och skålar för födelsedagsbarnen!


Skål och ännu en gång, GRATTIS!!!



   

Ovido - Quiz & Flashcards