Alla inlägg under juli 2010

Av Isabelle - 31 juli 2010 19:12

Det var en mycket bra kväll igår! Synd bara att alla blir så seg framåt natten.. Nästa lite partypooping haha.. Jag och Linnea var iallafall pepp! =D Klockren kväll iallafall! Mycket trevligt hade vi, det måste vi göra om.. Däremot var det många sliskiga typer på krogen men det är det ju ALLTID på Allstars!


Idag har vi varit till Härnösand, och har typ nyss kommit hem! Var även in i Birsta och köpte en tröja på Åhléns.. Mysig söt liten sak.. Nu börjar jag bli trött, ska nog sova tidigt ikväll, imorgon jobbar jag 12-15.. Kort och bra, sen efter det åker vi till Moster S, fikar och grejar på lite en stund sen åker vi kanske förbi mormor en sväng också och sen åker vi hem.. Tar en timme dit och en timme hem och jag slutar ju 15, så vi är där 16.. sen blir vi väl där till 19 kanske och hemma till 20 eller nåt?! Jag vet inte.. Då åker vi förmodligen hem till syrran och ser efter vad vi vill beställa på taxfree när hon åker utomlands..


Orkar inte skriva allt jag handlade på rean, det blev 4 stora påsar fulla med saker iallafall, och 3 julklappar är helt färdiga.. Känns otroligt skönt! Kanske är det just din?!

/Izzuz

Av Isabelle - 30 juli 2010 09:07

Idag är jag på topp! Känns väldigt bra idag.. Peppad för jobbet också, tror det kommer gå snabbt idag, kommer nog vara väldigt mycket folk, vädret verkar vara med oss! =) Och idag börjar ju halva reapriset så därav 39 grejer ;P.. BILLIGT BILLIGT! Nu blir det shopping för HELA slanten! Ska hänga på låset klockan 10.00 med mamma så vi inte missar någonting ;)..


Har fortfarande inte hört någonting om festen ikväll?! Vet aldrig vad som händer på fredagar.. Men känner jag Linnea rätt så är det nog någonting på G ;) Kanske ska skicka iväg ett sms och fråga henne så jag är på säkra sidan!


Nu blir det inte mer för stunden.. Ikväll får ni höra vad jag handlat.. Och den listan kommer bli låååååång!!

Ha en bra dag!! (Jobbar till 20 ikväll)..

/Izzuz

Av Isabelle - 29 juli 2010 23:04

Hörde att Eva var och såg Bröderna Carlsson på bio, den tipsar hon om.. Mamma skulle också gå och se den! Jag tycker den verkar väldigt bra, såg lite på hur dom gjorde när dom spelade in den, coolt och riktigt bra gjort av skådisen!


Varit hos mammsen en stund ikväll.. Mysigt värre, Johan och mamma tog en glas vin och jag och syrran bakade negerbollar! Goda blev dom.. Min syster är allergisk mot all vete typ, men hon testade äta havregryn idag och det verkade gå bra! Det är kul!! =) Framsteg framsteg, kanske att det växt bort? Hoppas det!


Imorgon blir det shopping med mamma innan jag börjar jobba, det är ju kanonbra priser på allt.. Ska handla ihjäl mig.. Hur mycket som helst.. Jag har räknat ut att jag ska köpa 39 grejer men det blir nog lite mer, för jag ska köpa en present också, vet inte än vad det ska bli för något.. Snart är 3 julklappar inhandlade och klar! Känns riktigt bra! Jag vet att jag är lite knäpp.. Berättar mer imorgon..


Jobbar föresten 12-20, lång dag och det kommer nog bli stressigt och gå snabbt.. Men det är skoj.. Sen på kvällen ryktades det om fest! Jag är alltid på! Får se vart det blir, och när det blir och hur det blir men det blir nog garanterat bra!


Nu sova, mycket imorgon!

Godnatt! /Izzuz

Av Isabelle - 28 juli 2010 20:42

Det var nog inte bara min första tanke när dom släppte trailern för Titanic II. Haha helt sjukt, hoppas den blir bra då! Jag trodde dom skulle spinna vidare på ettan, men det är ju inte så mycket att spinna vidare på eftersom alla dör typ och att kärringen släpper ner halsbandet etc.. Men det verkar vara en ny båt som dom gjorde som "hyllning" för den första, och så ska dom ut med den och så händer något liknande.. Så förstod jag det men man vet aldrig! Jag hoppas och tror nu när jag läst lite att den faktiskt kan vara riktigt bra.. Men INGET slår riktiga Titanic!


Idag gick det iallafall bra på jobbet, riktigt bra, och rätt snabbt! Har fixat 2 julklappar och imorgon ska jag köpa en åt mig själv hade jag tänkt! Imorgon jobbar jag 10-15 bara, sen får vi se vad som händer! Har några planer men det lär ju inte bli som man hade tänkt det! Fick även en extratid på söndag, mycket bra! 12-15 ska jag jobba! 3 timmar är lite lite men på en söndag så går de bra ändå hehe.. Hade ju egentligen inte jobbat alls..


På fredag ryktas det om fest, vi får se hur det blir och vart det blir.. Är ju lite sugen.. Fredag är perfekt, sen är jag ledig lördag, då åker vi till Härnösand till Johans pappa och grattar honom! Han fyller år på söndag! Mysigt mysigt.. Sedan på söndag var det tänkt att vi skulle åka till moster, får se om vi åker när jag kommer hem eller om Johan åker utan mig!


Ska nu fixa och trixa, mycket som händer! Ikväll blir nog en tidig kväll! Godnatt och sov gott!

/Izzuz

Av Isabelle - 27 juli 2010 08:17

Känner mig mer positiv idag! Tänk om det är grannen i Beck som flyttat in som frågar om vi ska ta en stänkare! Hehe.. Aja nog om grannen, ska bli roligt att se vad det är för en typ =)..


Idag blir det jobb igen 4 timmar, ska promenera dit, jag hoppas att jag orkar pallra mig iväg på en promenad hem också.. Det skulle jag behöva! Igår började det ju regna när jag kom hem, och då hade jag fortfarande gått om jag hade gått, så det var tur älsklingen räddade mig! Däremot idag har dom ju faktiskt inte hotat med regn.. Och det duggade lite när jag gick dit igår så, så farligt kan det ju inte vara..

När jag kommer dit ska jag gå på Gina och kolla på kläder, syster sa att det fanns många fina där.. Så jag ska dit och prova lite, hon visade mig på internet, var några jag fastnade för! =)

Sen vidare till Åhléns och kolla där, innan jag börjar jobba klockan 11.. Så jag får gå snart så jag hinner dit till 10 när dom öppnar!

Först fixa lite..


Ha en trevlig tisdag! (Snart helg, stå ut!!)

/Izzuz

Av Isabelle - 26 juli 2010 19:25

Nu när jag kom hem blev jag lite småledsen.. Jag märkte redan i förrgår att vår närmsta granne (dörren bredvid) hade tagit bort dörrmattan. Och idag var det nytt namn på brevlådan! Snacka om besvikelse.. Han var världens bästa granne! Jobbade kväll och natt, var aldrig hemma och man kunde leva om som fan! Nu är det säkert en pensionär eller något liknande som har flyttat in så man inte ens får hosta efter klockan 18.00 Less jag blev, men den nya grannen måste testas ;).. Kommer säkert ringa på dörren på en gång! ÅH SAKNAR KARLSSON REDAN!

Haha inga förutfattade meningar här inte! Han gjorde det bra iallafall Karlsson som flyttade innan stamrenoveringen, men den nya stackarn som flyttade in kanske inte visste något.. Haha SYND för den människan som inte kommer kunna bo där på 2 månader! Haha! Skadeglädje!


  


Jobbet idag gick bra, kort dag.. Väldigt varierande tider som Eva kommenterade.. Det är faktiskt skönt, men samtidigt lite lurigt att planera in med folk eftersom det är lite konstiga tider, men det funkar.. Tre veckor till sen är man arbetslös! Då må jag säga, att då gillar jag hellre konstiga korta tider än inga tider alls! Paniken börjar växa.. Ingen som behöver någon anställd känns det som, det känns liksom som ett omöjligt uppdrag att söka jobb! Men jag ska inte ge upp.. Har sökt på ca 10 ställen, ingen av dessa har svarat men det är inte så konstigt eftersom jag berättade för dem att jag hade sommarjobb tom augusti.


Imorgon blir det som sagt tacokväll hos Elin, kul att det händer något.. Och nu snart ska vi väl boka boende i Stockholm, vi bilar den måndag vecka 33.. Ska bli roligt! Sen kommer vi hem innan helgen, för jag jobbar lördag och söndag! Ordning och reda hehe.. Men liten Stockholmsvecka kommer bli nice! Inte allt för dyrt heller! Ganska lagomt =)


Höll nästan på att glömma! Jag gick till Birsta idag.. Det blev några fler än 8000 steg dit, så jag kom på att det inte kan vara så långt som jag trott att det är.. Men ca 7 km borde det vara iallafall.. Aja, 8000 bara påväg dit är mycket bra.. Men sen gick jag inte så mycket på jobbet idag, stod bara i kassan! Och där blir det som sagt inte många steg.. Sen nu när jag skulle hem såg det väldigt lurt ut med vädret så Johan hämtade mig.. I morse duggade det när jag gick, inte så mysigt, kläderna blev fuktiga.. Imorgon hoppas jag på sol, eller åtminstone uppehåll så blir det promenad både dit och hem!


Nu middag!

Ha en fortsatt trevlig dag! Jag ska fortsätta sörja att Karlsson flyttat!

/Izzuz

Av Isabelle - 26 juli 2010 09:51

Min första fundering är om man fick välja på antingen fil eller flingor, vilken av dom tar man då?! Jag tycker själv att ingen av dom är god utan den andra.. Hmm.. Aja, jag har inte behövt ta det beslutet så vi kan vänta tills den dagen kommer.. Som man säger, den dagen, den sorgen!

Sen har jag också funderat på om jag ska gå idag eller inte, och det lutar nog åt en promenad till Birsta, jag vill gärna se hur många steg det blir då.. Hoppas bara att det inte regnar när det är dags att gå, skulle ju vara väldigt tråkigt! Känner mig inge motiverad till att gå idag, men jag jobbar bara 4 timmar så nå 10.000 steg blir det icke idag på jobbet! Lär ju även ha kassa och där blir det inte heller så otroligt många.. Men vi får se..

Hoppas jag får göra något expo eller nåt, sånt är ju faktiskt roligt (beroende på vart det är) =D hehe.. Kassa är iof också roligt om det är mycket folk och det blir det nog idag förhoppningsvis! ÅK TILL BIRSTA!! Hehe..


Nu blir det lite lunch-frukost.. Måste bara visa er hur jag jobbar nu framöver.. Konstiga, knepiga tider!


Vecka 30

Idag: 15-19

Imorgon: 11-15

Onsdag: 11-20

Torsdag: 10-15

Fredag: 12-20

Lördag och söndag: LEDIG


Vecka 31

Måndag: 16-20

Tisdag: 10-18

Onsdag: 14-18

Torsdag: 10-15

Fredag: 11-17 (TAKIDA)

Lördag: LEDIG

Söndag: 10-16


Vecka 32

Måndag: 10-17 (STAMRENOVERINGEN BÖRJAR)

Tisdag: LEDIG

Onsdag: LEDIG

Torsdag: 12-17

Fredag: 13-20

Lördag: 11-17

Söndag: 12-18


Vecka 33

Måndag - fredag: LEDIG (Bilar till Stockholm)

Lördag: 12-18

Söndag: 12-18


Vecka 34

ARBETSLÖS


Ja precis så ser det ut, jag tycker det ser lite konstigt ut, konstiga tider, börjar sent och jobbar bara några timmar.. Men jag är glad för det jag får.. Skönt att jag haft sommarjobb iallafall, inte alla som haft det.. Pengar pengar!


Till helgen har jag inga planer än.. Det kan bli vad som helst.. Det skulle dock vara dåligt väder, men det är ju ingenting ovanligt när jag är ledig! Jag skulle ju sola hela helgen nu när jag var ledig, men det råkade ju vara dåligt väder, molnigt hela dagarna.. Kul! Vädret är inte direkt på min sida!


Ikväll efter jobbet blir det bara myys, slutar ju 19 då har man inte så mycket kvar av dagen och hitta på någonting på!


NU frukost/lunch! Ha en bra dag!

/Izzuz

Av Isabelle - 25 juli 2010 17:43

Mätt och belåten! Nu ska jag ta en dusch snart, och sen blir det att kolla på "Nyckeln till frihet" med Johan.. Riktigt riktigt bra film, har sett den förut men den kan man se igen! 


Kom även på nu ikväll att Takida spelar inte nu till helgen utan nästa helg.. Då blir det Takida för hela slanten med Sikström, ska bli jätteroligt!! =D Måste öva in några låtar dock så jag kan skrika med! Och så är jag ledig på lördagen, det är ju kanonbra känns det som! Hehe..


Apropå ledig och jobb och så, så har jag väldigt konstiga tider nu i veckan.. Jobbig vecka, är sådär så man jobbar typ 5 timmar om dagen, har 2 eller 3 dagar med 4 timmar, då hinner man inte göra något före sen jobbar man och efter så är det ändå för sent för att hitta på något.. Känns otrolig onödigt, men det är ju pengar det också.. Och pengar gillar ju jag, livet cirkulerar ju kring pengar! 


Nu tänkte jag lägga in bilden på gatufestrosen jag fick av min älskade.. Jättefin var den, men jag har varit grymt seg på att lägga in bilderna på datorn men här kommer den! Och taggarna! Livet är som en dans på rosor!


    


Det ryktas om grillkväll/tacokväll på tisdag hehe.. Nice det att hitta på någonting.. Tisdag jobbar jag ju 11-15 också, det är ju inte helt fel, då hinner jag ju faktiskt göra någonting efter!


Aja hur som helst, nu ser jag fram emot Takida, och sen blir det STAMRENOVERING! JIPPIIEIEEEE! Haha den börjar snart, då flyr vi till mamma och sover där, sen blir det Stockholm en vecka, och sen blir det faktiskt att sova hos pappa och sen mamma igen.. Sen får vi äntligen komma hem till ett nytt fräscht badrum! Apropå hem och sånt, så har vi anmält intresse på två lägenheter som vi hoppas på att få gå på visning på.. Skulle vara nice, och är någon av dom fin så kanske vi väljer att flytta där om möjligheten finns.. Spännande att se om vi ens får gå på visning till att börja med.. Men känns skönt att sökandet av lägenhet har börjar på riktigt.. Vi kan inte bo i en etta längre, mina kläder får inte plats i garderoben hehe.. Ni vet hur mycket kläder en tjej har, och dom kläderna ska jag få plats med på EN hylla i garderoben, och jag har inte ens hela hyllan själv.. Och så hänger några klänningar i klädkammaren.. Aja alldeles för litet är det iallafall! Ska bli GRYMT skönt att flytta.. Och roligt att få inreda precis som man vill ha det, jag LÄNGTAAAR!! =)


Jag uppdaterar er om vad som händer! Min dator bor med mig under stamrenoveringen, kommer nog åka hit och ta bild på hur det ser ut då får ni se vilket helvete vi skulle ha bott i om vi hade sovit hemma! Iof lär vi sova hemma någon helg om man går ut eller så, jobbigt att åka till skönsberg efter krogen hehe.. Men sånt löser sig, det går ju förmodligen att sova här om vi tar bort plasten från sängen! Hmm..


Nu dusch sen film! Hörs imorgon ;P

/Izzuz

Ovido - Quiz & Flashcards