Alla inlägg under oktober 2010

Av Isabelle - 30 oktober 2010 10:34

Jag har tappat bloggandet lite känner jag.. Så mycket annat som händer nu runt omkring. Vi har iallafall skrivit på kontraktet för lägenheten nu, anmält adressändring och fixat el till nya lägenheten ;P.. Skönt!

Blir väldigt kort nu, ska jobba idag, imorgon, ledig måndag.. Sen jobbar jag tisdag-söndag.. Sen är jag faktiskt ledig måndag, tisdag, lördag, söndag ;P Skönt =).. Har börjat packa ner lite saker här hemma också, så det är full rulle!

Nu ska jag snart bege mig till Birsta.. Uppdaterar er när det hänt något spännande, det kommer, det kommer! Håll ut!

/Izzuz

Av Isabelle - 24 oktober 2010 17:57

Kan ALDRIG bli för mycket lägenhetssnack?! Eller jo, efter detta inlägg är ni nog less?! Haha.. Ska inte plåga er för mycket med den, ni får väl komma sen och kika själva.. Men jag är så upp på väggarna över den där.. Kommer bli NIIIIIICE! Idag så var vi på BOOM, älskade BOOM, och köpte en soffa.. Eller vi la undan och bokade den i vårt namn och betalade 20%.. Så vi får hämta ut den i december då, eftersom vi inte har någonstans att ha den nu hehe.. Och så köpte vi två puffar.. Den kommer bli så FIIIN! Vi var innan och mätte i lägenheten så vi såg att den skulle få plats, och mycket riktigt, det får den! Annars hade vi nog inte köpt den ;) haha..


Men det känns skönt att den är köpt, eller iallafall delvis.. Så vi vet vad vi ska ha för nån, och att vi får den vi vill ha! 

Jag vill köpa fler möbler, men det är ingen idé att göra det innan, det är ju bättre att köpa dom och frakta direkt till lägenheten, istället för att dom ska mellanlanda här och stå i vägen och måsta fraktas en gång till..


Jobbet har gått väldigt bra och snabbt både igår och idag.. Jobbade ju bara 4 timmar.. Imorgon och på tisdag är jag ledig! Då ska jag bara ta det lugnt har jag bestämt..! Ska kanske köpa de sista julklapparna också vem vet?! Sen är det ju även farsdag snart.. Presenter, presenter, tur jag gillar presenter hehe..


Ikväll är det ensam mamma söker, och jag älskar ju det programmet, som ni vet vid det här laget ;P Det kommer bli en nice kväll.. Sen sova tidigt, jag är så trött känner jag! 


Ha en trevlig kväll så hörs vi!

/Izzuz

Av Isabelle - 20 oktober 2010 07:11

Det var helt klart kärlek vid första ögonkastet med lägenheten! Känns så otroligt bra att den är våran! Och den 10 december får vi flytta in och då är jag LEDIG plus att jag är ledig lördag den 11.. Så där har vi två shoppingdagar! Kommer blir så NICE NICE NICE!! Då ska alla möbler in i nya lägenheten, vi ska stuva om en massa i badrummet och vi har 1000 saker att fixa.. Kommer bli otroligt bra.. Dom som bor där nu är fantastiska, riktigt bra människor! Dom skulle kolla upp åt oss om de kan göra nåt åt hallen (lite fulare än vi minns, men som tur är på bra ställen så vi kan täcka över om dom inte vill göra nåt), och köket som har en VÄRDELÖS färg som börjar lossa i kontakt med vatten (bredvid diskhon, inte bra).. Så gör dom inte i ordning köket åt oss gör vi nog om det själva, för allt förarbete med spackel etc är ju typ färdigt, det enda vi ska göra är att rolla över med ny färg, och det lär man väl klara av?! Ny riktig VIT färg!


Idag blir det jobb 9-16, sen ikväll Bonde söker fru.. Vi ska även ringa Rakel idag och berätta när vi flyttar in så hon skickar kontrakten som vi ska skriva på.. Massa saker vi ska kolla upp och fixa, mycket med det här!! Men det kommer bli supernice i slutändan.. Stora sovrummet och vardagsrummet var ännu bättre än jag minns!! =D


Ska snart börja packa ner allt här hemma också, många grejor som ska ner i kartonger, bra att börja i tid!


Har inget mer roligt att berätta haha, allt om lägenheten!!

Ha en bra dag! (btw, när jag vaknade trodde jag det var måndag, IGEN, trodde det igår också.. Redan onsdag, skönt de..)

/Izzuz

Av Isabelle - 18 oktober 2010 07:53

Jobbet igår gick väldans bra! Jag stängde med Christer.. Det gick väldigt segt till och från, men efteråt känns det alltid som det gått snabbt, men det kanske är för att man får gå hem?! Jag vet inte haha.. Men jag älskar att jobba på Åhléns, trivs fruktansvärt bra där, och ser fram emot alla nya tider jag ska få! Ska tydligen få jobba över 75% gick det rykten om, ända till årsskiftet! =) Jag får se schemat hur det set ut.. Kommer bli spännande att malla ihop det med flytten hehe, jobba hela dagarna, sen hem och packa, och flytta och greja. Men det gillar jag, att ha fullt upp hela tiden.. Jag är ju så rastlös av mig!!


Adressändring kan vi tydligen inte anmäla än, för vi måste veta vad det är för lägenhetesnummer på nya lägenheten.. Även på den vi har nu, vi trodde det var 40, men så verkar det ju inte vara.. Ska tydligen vara något fyrasiffrigt.. Så allt sånt där ska vi också kolla upp, och vilka avtal och grejer man måste förflytta till den andra lägenheten, och vad man måste säga upp och skaffa.. Det är inte bara att flytta inte, hundra andra saker runt omkring att pyssla med! Sen när vi är på plats kommer det bli otrooooooligt bra!!!


Idag jobbar jag 10-18 om jag minns rätt.. Skulle stå i kassan största delen av dagen såg jag.. Får vi se vad jag har att pyssla med där! Kommer ju inga varor förrän på onsdag.. Vi får se, vi får se!


Även träningen igår gick väldigt bra! Aerobics är skojsigt, och speciellt när man kan passet, när man kan ta i!! Ikväll blir det ingen träning, jag jobbar ju till 18, sen är det inte så mycket bra, eller inte så många jobbiga pass.. Och ikväll har jag annat att göra.. Vi måste även köpa flyttkartonger och börja packa lite, måste även åka till mammsen och packa lite där.. Jag har ju faktiskt en hel bokhylla med saker HAHA.. Och i garderoben och under sängen! Sängen skulle brorsan ta, för den är bättre än hans.. Bokhyllan tror jag mamma eller Carro skulle ta.. Dom får göra vad dom vill med sakerna, det är inget jag ska ha kvar! Jag ska ha NYTT och FRÄSCHT =D!


Nu är det färdig svamlat!

Ha en bra dag, och början på denna vecka! (snart är det jul och jag saknar min rosa bakgrund LITE, därav den rosa texten. Och nej, jag brukar inte ha rosa hemma när det är jul, jag har rosa hemma jämt ;) HAHAHA innerst inne faktiskt inte mycket rosa alls, så därför får det vara lite rosa här.)

/Izzuz

Av Isabelle - 16 oktober 2010 23:55

Jag är väldigt glad över lägenheten etc, nu när vi kommer få flytta in den 13 december senast! Det känns fantastiskt bra.. Men samtidigt är jag väldigt jävla irriterad på människor som vänder kappan efter vinden. Säger en sak och sedan gör en annan.. Pratar emot sig själva, you know.. TRÅKIGT nå jävulskt! Tyvärr verkar det även som att dom man tror är "riktig" inte är det heller.. Sånt gillar jag inte.. Man är kanske lättlurad ändå!

Jag ogillar även folk som bara helt plötsligt kommer och "kapar" en vid fotknölarna när man gör sitt bästa och gör det jävligt bra.. Då blir man förbannat less, sånna människor borde inte få finnas.. Okej om man gör det på skoj, och sån humor har jag så jag förstår när det är skämt och inte.. Men man får väl bara ta emot och svälja antar jag! LESS LESS LESS!!


Hur som helst, idag har det varit en väldigt bra dag faktiskt.. Började med att jag var på Perfekt Home-party hos Magda.. Mycket trevligt! Jag köpte två ljuslyktor, ÄLSKAR ljuslyktor! Måste komma ihåg och föra över pengar imorgon så det blir gjort ;P.. Sen åkte vi direkt till Härnösand på middag hos Håkan och Marie (Johans pappa, och hans sambo).. Han lagar alltid så otroligt god mat, och det gjorde han även denna gång! Mysigt och kul var det!! Synd att det blir så långt mellan gångerna.. Sen efter att vi avrundat där så åkte vi till Christian och Tonya och kolla på deras nya hus.. Kul kul med hus! Det får mig att tänka på våran lägenhet, LÄNGTAR!!!


Och imorgon blir det jobb 12-18, sen blir det en date med Sandra och efter det Ensam mamma söker på kvällen <3 ÄLSKAR det programmet, men det vet ni ju vid det här laget!

Ska snart få jobbschema för november/december också lät det som, får jag se hur mycket jag får jobba.. Men det blir nog bra, måste malla ihop med flytten också.. November kommer bli en månad i KAOS bland en massa flyttkartonger.. Blir nog bra när vi väl kommer på plats!


Nu ska jag sova så jag orkar med allt imorgon! Är så trött ikväll känner jag, och less på alla människor som inte kan bete sig.. FALSKA jävla människor! Vad jag låter elak.. Det är jag inte, ärlig bara.. Jag har ju inte nämnt några namn, men ni känner säkert på er vilka ni är, och gör ni inte det så kommer ni ändå inte kunna ändra på det! Tråkigt är det iallafall!


Man ska avsluta texter glatt, och jag känner mig rätt glad, så då kan jag nog säga godnatt då! Så uppdaterar jag er säkert imorgon om hur den dagen gick..

/Izzuz

Av Isabelle - 15 oktober 2010 07:42

Nu hotar dom med vinter, och då rustade jag upp med en ny vinterjacka.. Den är jag nog väldigt nöjd med.. Ska inviga den idag! Kostade typ 899 kr på Stadium, lite dyrt tycker jag, men samtidigt är det ju en jacka som jag ska använda varje dag i ett halvår.. Så det kanske inte är så dyrt ändå?! Om vi säger ungefär 165 dagar kanske jag kommer använda den.. Då blir det 5 kr om dagen typ.. FAN va dyrt det lät när jag räknade ut det så? Haha att jag hyr den för 5 kr om dagen.. Omg, och är jag inne så får jag ändå betala 5 kr? Haha Men jag kanske kan ha den flera år?! Så brukar jag ju tänka, men så blir det aldrig.. Men den här är faktiskt snygg och neutral så det blir nog även den här nästa år. Men iof, när man har jobb så är 900 kr ingenting.. Aja nog om min jacka, den är fin och den ska invigas idag!


Funderar på vilken buss jag ska ta.. Om jag tar den hel, tio över eller tjugo över?! Jag har sjukt tråkigt så jag antar att jag tar den hel eller tio över.. Men samtidigt känns det dumt att sitta på jobbet och bara sitta, men samtidigt är det jäkligt skönt! Idag kommer det varor + att det ryktades om att vi skulle inventera lagret.. Kan bli spännande?!


Igår kollade vi på möbler, vi har bestämt vad vi vill ha för soffa, hoppas bara den finns kvar när vi ska köpa.. Inflyttningsdatum blir ju 1 januari, så kanske att man hittar någon på någon slags mellandagsrea som är kvar efter nyår?! Ja inte vet jag.. Och så vet vi vad vi ska köpa för barbord till vardagsrummet, det kommer bli sjukt niiice =D Hehe.. Vi ska ju åka och träffa dom som bor där en gång till och se vad dom gjort och vad vi vill ha kvar.. Det gör vi i slutet av månaden eller i början av nästa.. Då ska jag verkligen kolla på ALLT!


Ikväll blir det inflyttningsfest, sen istället för krogen blir det nog att åka hem och kolla på IDOL på TV4play =D! Ett MÅSTE att se.. Haha jag har ALDRIG varit något IDOL-människa, men i år hejjar jag verkligen på Geir och Andreas! Någon av dom måste vinna.. Drömsenariet är ju om en av dom vinner och den andra kommer tvåa.. Men så lär det ju icke bli.. Aja, lite spännande ändå, dom sjunger så bra..!


Igår shoppade jag reahummrar och kräftor hehe, det gjorde jag bra.. Dom säljer ut lite saker på Hemköp i Skönsberg som snart ska klappa igen.. Då får man passa på att köpa.. Det håller sig ju ändå i frysen, går inte ut förrän nästa år.. Och nu när jag och darling kommer att få en hel kyl och en hel frys så får vi verkligen plats ;P..


Nu ska jag bege mig till en buss tror jag! Ha en nice dag! Och trevlig helg på er allesammans!

/Izzuz

Av Isabelle - 14 oktober 2010 13:14

Hemlisen jag tidigare nämnde är ingen hemlig längre.. Det var då att vi hade anmält oss på en lägenhet som vi fick gå på visning på.. Och sen fick vi ju faktiskt den lägenheten också! KLOCKRENT! Nu har vi en trea att inreda.. Inflyttningen är förmodligen den 12 december.. Annars den 1 januari, beroende på vad vi kommer överens om med de som bor där nu och hon som har hand om lägenheterna..! Det kommer bli så jäääääkla nice! Och så SKÖNT att allt är klart.. Hon skulle skicka pappren idag som vi ska fylla i, kontrakten och så skickar hon även uppsägningspappren som Johan ska fylla i.. Så nu är det verkligen nära.. Det är ju bara 8 veckor.. Så vi ska köpa flyttkartonger och börja försöka komma fram till vad som blir smidigast etc.. Ikväll blir det även en Birstaresa och kolla på soffor, fåtöljer, puffar, mattor, TV-möbel, ALLT! =D VI SKA NÄMLIGEN FLYTTA! Haha!! Kan knappt tro att det är sant.. Andra lägenheten vi ville ha fick vi!!!


Riktigt riktigt glad är jag.. Vi ska ju åka dit igen till dom som bor där och se vad dom gjort själva och bestämma vad vi vill ha kvar och inte.. Och så ska vi kolla en gång till på väggarna och bestämma vad vi ska begära åtgärdat hehe.. Men vad vi kommer ihåg så var ju alla rum fina utom en grej i hallen, men där ska vi nog ändå ha en spegel. Och i köket är det värdelös färg dom målat med, kommer det vatten på väggen rinner målarfärgen, så det ska vi säga åt dom att dom måste göra om.. Och då ska vi ha vitt, inte bäbisblått som det är nu.. Ska se vad dom kan göra. För sån färg i köket fungerar inte, hur tänkte dom då?!


Så fort Johan ringt ska jag ringa Linnea, och förhoppningsvis leka med henne lite, kanske gå på stan och kolla på inredning ;) Hon flyttar ju in imorgon i sin lya! Många som flyttar såhär års!


Nice, nice, nice.. Allt är så NICE!! Igår blev även resan till Turkiet bokad.. Det kommer också bli nice! =D


Ha en underbar dag!

/Izzuz

Av Isabelle - 10 oktober 2010 19:26

Bilden får tala för sig själv! UNDERBAR doft! Johan fick den.


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Arkiv

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards