Alla inlägg den 19 december 2014

Av Isabelle - 19 december 2014 19:13

Trodde jag att jag skulle få lägga mig vid 01.00 igår? Det kunde jag glömma! 03.40 tyckte boysen var en lagom tid. Och då sov dom inte ens då la vi dom ändå och släckte lampan! Körigt här hemma nuförtiden... Inte lätt med tvillingar alltid! Ni med ett barn förstår inte hur lätt ni har det! (Ja det lät drygt jag vet) Det gäller att vara stark! Man är nära sammanbrott ibland, men sen när dom ligger och skrattar och flinar i gymmet fast att klockan är 03.00 och man hållet på att somna så kan man inte bli sur.. Inte länge iallafall!

En körig natt som sagt men när dom somnade sov dom till 09.30 sen.. tur det iallafall!

Varit effektiv idag! Dammsugit, dammtorkat, kokat nappar å grejer, bäddat om till kidsen, luftat madrassen etc, badat dom, haft besök av johans pappa och Marie! Myspys! Skulle göra julgodis idag, får se om jag orkar!

Imorgon ska vi till Patrik och Ann och busa å mysa! Det blir skojsigt!

Snart dags för mat igen, ska prova ge Lukas flaskan idag med en större dinapp. Vi har använt 2an men står att 3an är från 3 månader och 4an från 6 månader och våra är ju snart 5 månader så vi får se om det går bättre då kanske! Hoppas hoppas!!

Nu fredagsmys och vila i soffan, vet ju inte när man kommer i säng inatt!

Av Isabelle - 19 december 2014 00:49

Min trötthet jag känner ikväll går att likna med min gravid-trötthet!! Den va inte nådig! Tänk att jag byggde två bäbisar samtidigt! Nu går snart ögonen i kors på mig!

Blev ingen sömn inatt heller. Sov lite efter frukosten och sen tog vi en promenad på dagen. Sen mys och middag hos min mamma! Skönt att komma hem till mamma! Man är liksom hemma där! Pojkarna hade jättekul i mammas babygym! Dom har blivit så duktiga nu på att ta tag i saker! Så roligt att se nya framsteg varje dag!

Älskar fortfarande kalendern! En mascara idag. Apropå det, vad ska man ha för kläder/smink på julafton kan man klura på?! Måste gå igenom garderoben imorgon tror jag!

Lukas har somnat men nu verkar Rasmus vakna.. Hoppas INTE än.. vill hinna sova något först! Måste skynda mig! Godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards