Direktlänk till inlägg 3 december 2014

Mammamys!

Av Isabelle - 3 december 2014 10:49

Gooosigaste mysRasmusen låg och gnällde å var ledsen på soffan.. Då tog jag upp honom, somnade direkt på mitt bröst! Underbart! Sen somnade även jag hehe.. Nu är Lukas orolig å vet inte riktigt vad han vill. Han är kanske nervös inför neo-besöket! Hehe..


Det är planering på hög nivå här hemma nu vad gäller blöjor! Köper ju blöjor mest hela tiden. Och klurigt med vilka storlekar man ska köpa. Dom överlappar ju varandra.. Storlek 3 kan man ha till 9 kg.. Rasmus väger ca 7 kg nu. Och från 7 kg tror jag man kan börja med storlek 4.. och dom kan man ha till 14 kg sen.. Har 3 paket 3or kvar så gäller att nöta på ett tag till för Rasmus på dom också tror jag.. Kanske han får bärja på 4or efter jul..


Ja det är inte lätt med storlekar hit och dit.. Har ju börjat handla på coop nu också isf willys eftersom man alltid handlar för över 500 och då får man ju ett blöjpaket för 1kr..


Sen är det planering när vi ska iväg. Inte bara med en tvillingfamilj! Ibland känner man att ett barn måste va hur lätt som helst!! Man får ju börja minst en timme innan. Byta blöja på ena, klä på med brallor och grejer, byta på nästa och samma där. Sen amma och sen på med ytterkläder på bägge och så hör det till att dom kräks i overallen 😂 haha. Sen klä på sig själv, bära ut och åka! Så ska vi va någonstans vid 12 börjar vi med blöjbyte 10.45 typ.. Men det är sjukt vad man har anpassat sig. I början var det jättebökigt men nu går det som på räls även om det tar sin tid 😊



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabelle - 26 januari 2015 14:21


Ja när ska detta matstrul gå över? Lillhjärtat ville ju inte amma längre då började vi med etsättning och den vill han inte heller ha. Han vill ha gröt! Men han har börjat få sån magknip eller något nu så törs inte fortsätta med gröten. Och så har vi...

Av Isabelle - 16 januari 2015 19:39


Ja nu har Johan jobbat en vecka och jag har varit hemma med våra hjärtan! Det har gått över förväntan. Men det är en stor omställning och matningarna är riktigt besvärliga att göra själv. Hur jag ska underhålla den ena medan jag matar den andra. Lig...

Av Isabelle - 12 januari 2015 14:18

Nu är dagen här! När Johan måste börja jobba igen! Tråkigt! Men vi har haft otroligt mysigt och vi har haft tur att vi fått vara hemma så länge tillsammans hela familjen! 5 månader har vi myst på och försökt skaffa oss någon form av rutiner. Det vill...

Av Isabelle - 7 januari 2015 18:11

Less på allt strul speciellt när det är matstrul! Nu idag så har Lukas vägrat amma och vägrat flaskan.. Däremot gick lite gröt bra! Fick sedan i honom 80 ml x2 så 160 + lite gröt har han ätit idag fram till klockan 18.00! Inte bra! Vi tänker väcka å ...

Av Isabelle - 6 januari 2015 19:41

Man glömmer ju allt känns det som! Glömmer fylla i deras böcker "mitt första år" och glömmer ta fram gästböckerna när vi har besök!! Måste komma ihåg! Min nya favorit är vaniljyoghurt med blåbär och müsli! Så sjuuuukt gott! Även hallon ibland! Mu...

Ovido - Quiz & Flashcards