Direktlänk till inlägg 27 december 2014

Snälla!!

Av Isabelle - 27 december 2014 17:43

Oj! Tiden springer iväg som mamma! Nu har jag inte skrivit sedan julafton! Här kommer nu en uppdatering!

På julafton började jag och Johan med julfrukost hemma, sedan åkte vi till min farmor med boysen förstås. Sen åkte vi vidare till min pappa och Lena. Där blev det amning medan det var kalle anka så missade det, men det gick bra! Sen julbord! Då blev boysen lite griniga men pappa och jag gick iväg med varsin. Sen somnade dom och sov 1,5 timmar tror jag. Då delade vi ut paket och började öppningen.
Pojkarna fick en massa paket. Dom fick massa kläder och leksaker och en massa fina grejer!

Öppnade våra först, sen matade vi pojkarna sen öppnade vi deras =)!

Sen så stannade vi en stund till sen åkte vi hem å tog kvälls-strulet hemma! Dom somnade tidigt tack och lov! (Har jag för mig)

Sen på juldagen åkte vi till barnens kusin Nels och deras farbror och Sanne. Mysigt! Busade lite me bäbisarna! Sen hem, var svintrötta!!

Och igår på annandagen var vi på julmiddag hos min mamma. Gott och mysigt! Då somnade också pojkarna tidigt. Verkar gå bättre på kvällarna när vi varit borta och gjort mycket grejer på dagarna!

Idag har vi bara tagit det lungt! Bytt till sittdelar på barnvagnen! Kan ju va tidigt, dom är ju bara 4 månader korrigerat men dom älskar att sitta och det går ju faktiskt att ligga i sittdelen! Så kanske måste ut en sväng imorgon och prova!

Tänkte köpa och testa ge smakportioner av gröt till dom nu också. Kanske man kan byta ut frukosten så småningen om! Klurigt det där med hur mycket dom ska äta och övergången till vanlig mat.. Men man lär sig nog!

Här är en bild på pojkarnas julklappar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabelle - 26 januari 2015 14:21


Ja när ska detta matstrul gå över? Lillhjärtat ville ju inte amma längre då började vi med etsättning och den vill han inte heller ha. Han vill ha gröt! Men han har börjat få sån magknip eller något nu så törs inte fortsätta med gröten. Och så har vi...

Av Isabelle - 16 januari 2015 19:39


Ja nu har Johan jobbat en vecka och jag har varit hemma med våra hjärtan! Det har gått över förväntan. Men det är en stor omställning och matningarna är riktigt besvärliga att göra själv. Hur jag ska underhålla den ena medan jag matar den andra. Lig...

Av Isabelle - 12 januari 2015 14:18

Nu är dagen här! När Johan måste börja jobba igen! Tråkigt! Men vi har haft otroligt mysigt och vi har haft tur att vi fått vara hemma så länge tillsammans hela familjen! 5 månader har vi myst på och försökt skaffa oss någon form av rutiner. Det vill...

Av Isabelle - 7 januari 2015 18:11

Less på allt strul speciellt när det är matstrul! Nu idag så har Lukas vägrat amma och vägrat flaskan.. Däremot gick lite gröt bra! Fick sedan i honom 80 ml x2 så 160 + lite gröt har han ätit idag fram till klockan 18.00! Inte bra! Vi tänker väcka å ...

Av Isabelle - 6 januari 2015 19:41

Man glömmer ju allt känns det som! Glömmer fylla i deras böcker "mitt första år" och glömmer ta fram gästböckerna när vi har besök!! Måste komma ihåg! Min nya favorit är vaniljyoghurt med blåbär och müsli! Så sjuuuukt gott! Även hallon ibland! Mu...

Ovido - Quiz & Flashcards