Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av Isabelle - 8 oktober 2010 15:35

Jag har gjort mitt livs första tårta.. Förutom den där pannkakstårtan jag berättade om! Det var väldigt nervöst när man skulle skära upp alla delar.. Kändes som dom skulle gå sönder.. Den översta blev sådär men dom andra två blev bra.. Här kommer bilder, dom får tala för sig själva.. Kan ju berätta att innehållet blev bananchoklad på ena lagret och chokladmousse andra lagret..


  



Här är chokladsockerkakan (tårtbotten) i ugnen..


Här är den färdig, sprack lite på ovansidan, men de syntes inte sen under glasyren!  


Här har jag delat den i tre, och kylde ner dom för att inte innehållet skulle smälta, som med pannkakstårtan haha!  



Mosa banan och kakao!  


Och bre ut det över första botten..  



Sen på med lite grädde, nästa botten och chokladmousse..  



Tillverka glasyr, den blev väldans stel där ett tag, så det var lite knivigt att få på, men jag lyckades till slut..  


Och dekorera med silverkulor. FIIN blev den!! Min första tårta är nu tillverkad! Nöjd!  


   


Hoppas bara den är god också! Det återstår att se. Får se om den blir godkänd av Johan hehe..


Av Isabelle - 8 oktober 2010 10:46

Haha tänkte på det nu när jag sparade inlägget! Haha även att jag skrev om träningar och tårtor i samma inlägg, lät ju väldigt bra! Haha! Den bjuder jag på!

Av Isabelle - 8 oktober 2010 10:33

Jag är väldigt nöjd med gårdagen! Jag tog ju en låångpromenad och sen tränade jag 90 minuter på kvällen. Träningspasset var GRYMT bra om man frågar mig.. Man var väldigt trött i slutet av passet och det är precis så jag vill ha det.. Nästan så man funderar på om man verkligen orkar gå till bilen, SÅ ska det vara.. Haha! Så illa var det inte, men det var riktigt skönt! Så det passet är nog ett av dom jag kommer att gå på varje vecka, eller försöka gå på.. Det innebär att jag kommer missa robinson varje vecka men det finns ju på tv4 play strax efter det slutat och jag kollade ju på det igår när jag kom hem. HAHA vilka SKÄMT som är med! Två killar där som verkar göra något, som förmodligen kommer komma långt. Men resten som är där för att sola och bada känns ju inte aktuella! Glassare.. Och "Gurkan" haha ja, bara det talar ju för sig själv.. Nu ska jag inte hänga ut någon, men det var väldigt många skämt med! Kan bli spännande att se!!


Till veckan jobbar jag:

Tisdag: 11-16

Fredag: 9-16

Söndag: 12-18


Idag ska jag ägna min dag åt att baka en GOD chokladtårta! Min älskade Johan ska få ta del av den ikväll (om det finns nåt kvar ;P).. Egentligen skulle han fått den på tisdag, men han får den idag. På tisdag har vi varit tillsammans i tre underbara år!


Haha vi får se hur det går med tårtan.. Kan berätta att jag skulle göra en pannkakstårta en gång.. Smart och ivrig som jag var så la jag en pannkaka på tallriken, på med glass, och så la jag på nästa, och så fortsatte jag tills det var slut på pannkakor.. Sen åkte hela tårtan ihop. För pannkakorna var ju fortfarande varma! Haha! SÄMST! Smakade rätt gott, men blev väldigt pannkakigt, sen dess har jag aldrig gjort en tårta. Ska försöka komma ihåg att ta bilder, kan va spännande att se hehe! Så kameran får nog vara med i köket idag! Så ni får bildbevis på att den faktiskt är hemmagjord ;P!


Nu blir det frukost, sen ska jag åka och handla med pappsen! Har inte alla ingredienser hemma! Sen ikväll ska jag och älskade ut och äta på restaurang. FIIINmiddag blir det! Jag måste vara bland dom lyckligaste människorna som finns!


Ha en bra dag, och trevlig helg!

Bilder kommer inom kort! (älskar för övrigt den ordvitsen haha!!)

/Izzuz

Ovido - Quiz & Flashcards