Direktlänk till inlägg 15 oktober 2010

Vinter..

Av Isabelle - 15 oktober 2010 07:42

Nu hotar dom med vinter, och då rustade jag upp med en ny vinterjacka.. Den är jag nog väldigt nöjd med.. Ska inviga den idag! Kostade typ 899 kr på Stadium, lite dyrt tycker jag, men samtidigt är det ju en jacka som jag ska använda varje dag i ett halvår.. Så det kanske inte är så dyrt ändå?! Om vi säger ungefär 165 dagar kanske jag kommer använda den.. Då blir det 5 kr om dagen typ.. FAN va dyrt det lät när jag räknade ut det så? Haha att jag hyr den för 5 kr om dagen.. Omg, och är jag inne så får jag ändå betala 5 kr? Haha Men jag kanske kan ha den flera år?! Så brukar jag ju tänka, men så blir det aldrig.. Men den här är faktiskt snygg och neutral så det blir nog även den här nästa år. Men iof, när man har jobb så är 900 kr ingenting.. Aja nog om min jacka, den är fin och den ska invigas idag!


Funderar på vilken buss jag ska ta.. Om jag tar den hel, tio över eller tjugo över?! Jag har sjukt tråkigt så jag antar att jag tar den hel eller tio över.. Men samtidigt känns det dumt att sitta på jobbet och bara sitta, men samtidigt är det jäkligt skönt! Idag kommer det varor + att det ryktades om att vi skulle inventera lagret.. Kan bli spännande?!


Igår kollade vi på möbler, vi har bestämt vad vi vill ha för soffa, hoppas bara den finns kvar när vi ska köpa.. Inflyttningsdatum blir ju 1 januari, så kanske att man hittar någon på någon slags mellandagsrea som är kvar efter nyår?! Ja inte vet jag.. Och så vet vi vad vi ska köpa för barbord till vardagsrummet, det kommer bli sjukt niiice =D Hehe.. Vi ska ju åka och träffa dom som bor där en gång till och se vad dom gjort och vad vi vill ha kvar.. Det gör vi i slutet av månaden eller i början av nästa.. Då ska jag verkligen kolla på ALLT!


Ikväll blir det inflyttningsfest, sen istället för krogen blir det nog att åka hem och kolla på IDOL på TV4play =D! Ett MÅSTE att se.. Haha jag har ALDRIG varit något IDOL-människa, men i år hejjar jag verkligen på Geir och Andreas! Någon av dom måste vinna.. Drömsenariet är ju om en av dom vinner och den andra kommer tvåa.. Men så lär det ju icke bli.. Aja, lite spännande ändå, dom sjunger så bra..!


Igår shoppade jag reahummrar och kräftor hehe, det gjorde jag bra.. Dom säljer ut lite saker på Hemköp i Skönsberg som snart ska klappa igen.. Då får man passa på att köpa.. Det håller sig ju ändå i frysen, går inte ut förrän nästa år.. Och nu när jag och darling kommer att få en hel kyl och en hel frys så får vi verkligen plats ;P..


Nu ska jag bege mig till en buss tror jag! Ha en nice dag! Och trevlig helg på er allesammans!

/Izzuz

 
 
Ingen bild

Eva

15 oktober 2010 08:42

Du som snart är klar med julklapparna, såg du att Hemköp reade ut julsaker, etiketter m.m !!!

Isabelle

16 oktober 2010 23:55

nä, men etiketter etc har jag redan! =D Men tack för tipset!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabelle - 26 januari 2015 14:21


Ja när ska detta matstrul gå över? Lillhjärtat ville ju inte amma längre då började vi med etsättning och den vill han inte heller ha. Han vill ha gröt! Men han har börjat få sån magknip eller något nu så törs inte fortsätta med gröten. Och så har vi...

Av Isabelle - 16 januari 2015 19:39


Ja nu har Johan jobbat en vecka och jag har varit hemma med våra hjärtan! Det har gått över förväntan. Men det är en stor omställning och matningarna är riktigt besvärliga att göra själv. Hur jag ska underhålla den ena medan jag matar den andra. Lig...

Av Isabelle - 12 januari 2015 14:18

Nu är dagen här! När Johan måste börja jobba igen! Tråkigt! Men vi har haft otroligt mysigt och vi har haft tur att vi fått vara hemma så länge tillsammans hela familjen! 5 månader har vi myst på och försökt skaffa oss någon form av rutiner. Det vill...

Av Isabelle - 7 januari 2015 18:11

Less på allt strul speciellt när det är matstrul! Nu idag så har Lukas vägrat amma och vägrat flaskan.. Däremot gick lite gröt bra! Fick sedan i honom 80 ml x2 så 160 + lite gröt har han ätit idag fram till klockan 18.00! Inte bra! Vi tänker väcka å ...

Av Isabelle - 6 januari 2015 19:41

Man glömmer ju allt känns det som! Glömmer fylla i deras böcker "mitt första år" och glömmer ta fram gästböckerna när vi har besök!! Måste komma ihåg! Min nya favorit är vaniljyoghurt med blåbär och müsli! Så sjuuuukt gott! Även hallon ibland! Mu...

Ovido - Quiz & Flashcards