Alla inlägg den 5 augusti 2010

Av Isabelle - 5 augusti 2010 22:32

Fyfan för hallonmaskar!! Det är bland det vidrigaste som finns.. För det vidrigaste som finns är småkryp och hallonmaskar ingår under den titeln! Och hur kom jag då och tänka på det?!

Jo det började såhär: Jag tog en promenad till jobbet i morse och råkade kolla in i buskarna på ett ställe och där såg jag en MASSA hallon! Så då bestämde jag och Johan att vi skulle åka och plocka lite, för det kan vara roligt att ha i frysen! Så då åkte vi dit när jag slutat och plockade en liter.. Mycket mer än jag trodde, och det finns mycket kvar där.. Bra hallonställe! =)

Men sen kom det tråkiga i hallonhistorian.. Jo att rensa hallonen! Då ser man alla små äckliga maskar och små spindlar och alla andra små saker som bor i dom! Och det ska jag säga det var inte mysigt! Men det roliga var ju att vi plockade en liter hallon på en kvart! Så nu kan det bli en smaskig hallonpaj kanske?! =)


Några bilder som kanske inspirerar!


 


  


Nog om hallon! Jobbet idag gick bra, jobbade ju 4 timmar extra! Pengar, pengar det gillar jag! Och tog ju en promenad dit, men det blev ändå bara 18714 steg idag.. Iof har jag gått runt här hemma och så som inte är räknat men men..


Just ja, en INCIDENT! När vi kom hem från hallonplockningen och skulle lämna stövlarna hos mamma så började Johans bil låta ännu mer (vi har beställt en verskadstid på onsdag) men vi skulle behöva den NU! Så nu vågar vi inte köra längre med bilen, så Johan får ta buss imorgon till jobbet och den står på mammas parkeringsplats i Skönsberg.. Suck! Riktigt jäkla tråkigt! Så nu ska jag kolla om jag kan få låna pappas bil på lördag, eller om Victor kanske vill följa med upp till moster på lördag! Vi har ju lovat att komma dit åh fixa en massa.. Åh va jobbigt att blev! Men får försöka att lösa det på något sett!


Nu ska jag sova så jag orkar jobba imorgon.. Då jobbar jag 11-17 sen på kvällen blir det Takida! Riktigt nice! Då måste jag ju upp tidigt imorgon och snygga till mig haha!

Godnatt och sov gott!

/Izzuz

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards