Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av Isabelle - 18 augusti 2010 20:19

Som ni vet brukar inte något hotellrum med 13 finnas.. Men på Södraberget finns iallafall 413 så ni vet! =D

Av Isabelle - 18 augusti 2010 20:02

Idag har det hänt mycket må jag säga.. Tar det kort så ni slipper läsa en lång roman, och så jag kan vara lite social med älskade ;) haha.. Socialfall som sitter och bloggar..


Aja, vi vaknade och gick ner och åt hotellfrukost runt 09.15 kanske.. Alltid så jäkla gott, imorse var det ostfrallor, ÅH jag tror jag DÖR va gott! Men då iallafall skulle jag hämta lite fil och Johan skulle hämta mer pålägg.. Sen när vi kom tillbaka till bordet (vi satt vid fönstret så man ser ut över hela Sundsvall), då var våra brickor undanskjutna in på bordet typ och min juice var helt utspilld! Jättekonstigt, hur fan hann dom med det?! Vi var bara borta en snabbis! Haha vi blev lite less och tog en ny plats, åt upp och gick.. Sen gick vi upp och la oss en stund, jag somnade..


Men nästa konstiga grej, vi skulle gå ut och hitta på något så vi valde att gå tarzanstigen som går här.. Var så fruktansvärt länge sedan och björnstigen SUGER haha.. Men tarzanstigen var lite läskig på vissa ställen.. Bland annat ett ställe när man ska åka sån där linbana, gunga alltså.. Så jag sa åt Johan att åka först, så han satte sig (det är långt ner till backen under så man vill inte direkt åka av eller att den fastnar) och så åkte han iväg.. Lite ryckigt men det såg roligt ut, så jag skulle också åka.. Jag puttade ju på honom men nu skulle jag hålla i gungan själv och sätta mig, men det gick bra.. Sen.. PANIK! Jag fastnade mitt över det där branta, och den kom inge längre! HAHA som tur var var det ett rep till den som var från sidan där man åkte, så man kunde dra tillbaka gungan, så Johan skulle gå dit och dra tillbaka mig sen putta på.. Men han nådde mig istället från där han stod så han drog in mig! HAHA! Sjukt, men de va lite roligt..


Sen skulle vi gå tillbaka till hotellet och köpa en glass, det va jäkligt svettigt den där stigen haha.. Så när vi kom dit köpte vi glassen, en calippo, aslänge sen man åt den! Gott.. Sen skulle vi in igen på hotellrummet för att gå till spaet.. Då öppnades inte dörren in till hotellet, det är en sån där som ska öppnas när man närmar sig men den öppnas verkligen inte så vi börjar knacka på och då är det såklart ingen i receptionen! Den är annars bemannad JÄMT, har alltid stått någon där.. Men inte när vi inte kommer in! Haha så Johan bröt sig in, vi öppnade dörrarna med händerna och kom in och precis då kom hon så vi förklarade att den inte öppnades osv.. 


  


Sen PRECIS innan vi skulle gå ut igenom dörren från rummet till spaet så ringer Johans telefon.. Åh jag blev lite less.. Så ser jag att han inte riktigt vill svara.. Då var det skanska som ringde med den glada nyheten att vi måste tömma hela klädkammaren och dom ville helst att vi skulle göra det idag! Fyfan! Så nu ska vi ha ännu mer grejer överallt och vi har inte en enda kvadratmeter kvar! LESS som FAN! Så imorgon ska vi göra det, men efter att dom slutat.. Vi tänkte åka dit runt 16.00 vi vill knappast att dom är där.. Aja..


Sen gick vi på spaet och där gick det bra alltihopa, sen trerättersmiddag, RIKTIGT gott.. Först cheesecake av västerbottensost, till varmrätt blev det lammfilé och klyftpotatis och till efterrätt samma som i måndags.. Man dog för att det var så gott! Riktigt bra service på killen som jobba där också.. Haha han sa alltid igår och i förrgår "smaklig.." när han gett oss maten och det lät så roligt så vi har skämtat om det.. Alltså han sa "smaklig.." istället för "smaklig måltid!" haha och det satt ett äldre par där samtidigt idag.. Då sa han "smaklig" till dom, sen kom han till oss och sa "smaklig måltid!" sen gjorde han det varje gång.. Precis som om han vore tankeläsare.. Helt sjukt! Haha aja, roligt det iallafall!


Sen spade vi lite till och nu sitter jag här.. Johan kollar lite på TV, men nu när jag slutat blogga så ska vi kanske åka iväg en sväng.. Kolla runt i staden Sundsvall nu såhär när man är på besök!

Ha en mycket bra onsdagkväll!

Imorgon blir det åter till verkligheten, vi checkar ut efter frukosten, sen åker vi och shoppar, efter det åker vi och tömmar klädkammaren och sen får vi se var kvällen har att bjuda på! Öppen för förslag!

/Izzuz

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards