Direktlänk till inlägg 31 januari 2011

RIKTIGT, RIKTIGT nöjd!!!

Av Isabelle - 31 januari 2011 20:26

En måndag avklarad.. Och jag är FRUKTANSVÄRT nöjd med mina insatser idag kan jag säga.. Har ett antal plus och ett minus!

Jag vaknade imorse, satt här en stund, sen tog jag mig ut på en promenad för att möta upp Vicki och promenera, så jag gick i princip från Granloholm till henne och sedan tillbaka.. Och det tog ett tag =) Så det blev en promenad på ca 1,5 timmar (gick fel 2 gånger) haha.. Tro det eller ej! Sen drack vi lite te och DÄR kommer mitt MINUS in! Jag åt en muffin! Eller muffins?! Hmm, ja vet inte riktigt hur man skriver? Aja, jag åt en iallafall, och en fortsättning på det minuset är att jag snart kommer att äta en till =D haha.. Men det har jag nästan förtjänat idag!


Aja, efter att vi kollat på Hitta Nemo (som vi gjorde här) så åkte hon hem och jag åkte direkt på träning.. Det blev två pass som jag bestämt, men istället för Puls/medel och medel så var jag på Skivstång/kondition och puls/medel så det blev 2,5 timmar träning istället för 2.. Och så hade jag självklart stegräknaren med idag! Och den visade nu innan jag gick in i duschen 20.052 steg! Inte dåligt om man frågar mig!! Mycket mycket nöjd! Kalorierna som den visar förstår jag mig inte på.. Den är ju inte inställd på min vikt, så jag vet inte.. Men enligt den har jag förbrukat ca 1000.. Hmm..?! Vet inte hur man ställer in riktigt..


Aja här kommer bildbevis!


  



Sen har jag även bilder på när jag gick fel.. Haha det finns ju en gångväg här på andra sidan vägen hemma hos oss, så jag skulle ta den ner mot stan.. Det börjar med att jag kommer till en korsning där man kan välja på 4 vägar att gå på.. Hmm, beslutsångest, en gick snett bakåt, den uteslöt jag.. Sen var det en till vänster som gick under vägen då skulle jag komma på fel sida.. En till höger som gick in i "skogen" och en rakt fram, så jag tog den rakt fram.. Det var tydligen fel.. HAHA så jag kom ut på en massa konstiga ställen.. Sen så hittade jag ingen gångväg överhuvudtaget, kom in bland en massa bruna hus jag aldrig någonsin sett, och där vände jag och gick till stora vägen igen och tänkte att jag följer väl den till rondellen då! Och så gjorde jag, gick i snödrivan där i diket, till SLUT där efter rondellen mot stan, kom en gångväg som gick ner till gångvägen! DEN räddade min promenad! haha.. Här är även bild på den!


    



Det värsta var sen när jag skulle gå tillbaka då var man ju redan på gångvägen liksom så vi följde den in i bostadsområdet där.. Då kom man ju upp vid dom där bruna jävla husen jag aldrig någonsin sett.. Så hade jag gått liiiite längre när jag skulle gå ner till stan, så hade jag sett gångvägen och sluppit gå i diket.. Haha men man lär sig någonting varje dag sägs det! ;D


Aja, nu ska jag avnjuta den där muffinsen! Borde inte, men jag SKA! Jag har faktiskt tränat och varit duktig idag! Ätit bra i övrigt, så det så! 

(btw, blev jag väldigt sugen på räkor, sallad och majonäs och ägg såklart)

/Izzuz

 
 
Ingen bild

Eva

1 februari 2011 08:51

Jätte bra ju, massor med steg !
Om 2 veckor har sockersuget släppt, då vill du inte ens ha en muffins.
Härligt, fortsätt så här, blir peppad av allt du skriver.
Kram !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabelle - 26 januari 2015 14:21


Ja när ska detta matstrul gå över? Lillhjärtat ville ju inte amma längre då började vi med etsättning och den vill han inte heller ha. Han vill ha gröt! Men han har börjat få sån magknip eller något nu så törs inte fortsätta med gröten. Och så har vi...

Av Isabelle - 16 januari 2015 19:39


Ja nu har Johan jobbat en vecka och jag har varit hemma med våra hjärtan! Det har gått över förväntan. Men det är en stor omställning och matningarna är riktigt besvärliga att göra själv. Hur jag ska underhålla den ena medan jag matar den andra. Lig...

Av Isabelle - 12 januari 2015 14:18

Nu är dagen här! När Johan måste börja jobba igen! Tråkigt! Men vi har haft otroligt mysigt och vi har haft tur att vi fått vara hemma så länge tillsammans hela familjen! 5 månader har vi myst på och försökt skaffa oss någon form av rutiner. Det vill...

Av Isabelle - 7 januari 2015 18:11

Less på allt strul speciellt när det är matstrul! Nu idag så har Lukas vägrat amma och vägrat flaskan.. Däremot gick lite gröt bra! Fick sedan i honom 80 ml x2 så 160 + lite gröt har han ätit idag fram till klockan 18.00! Inte bra! Vi tänker väcka å ...

Av Isabelle - 6 januari 2015 19:41

Man glömmer ju allt känns det som! Glömmer fylla i deras böcker "mitt första år" och glömmer ta fram gästböckerna när vi har besök!! Måste komma ihåg! Min nya favorit är vaniljyoghurt med blåbär och müsli! Så sjuuuukt gott! Även hallon ibland! Mu...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards