Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

Livet leker!

Av Isabelle - 24 februari 2012 23:45

Hej hopp! Fredagkväll kan vara det bästa som finns ibland =)! Idag har det varit en underbar fredag. Lite tråkigt på dagen, har endast legat i soffan och inte gjort någonting, men samtidigt har det varit otroligt skönt! Kollat på tv och myst på. Vilat fötterna!

I torsdags/igår fick jag för mig att ta en promenad i det fina vädret =) Så jag gick till Sandra. Det blev 1,1 mil och jag fick en liiten blåsa under foten för sockan blev blöt =/ Men men den går väl sönder snart kanske!

Och hurrni! Det var så fint och så skönt att promenera, tog en powerwalk. Det var nice ända tills jag kom till den LÅÅÅNGA backen efter citygross påväg upp mot Birsta.. Förbi bosvedjan liksom. Där nere i backen kom det en lastbil som blåste förbi i 70 genom en 2-3 dm djup vattenpöl, så stackars jag blev lika dränkt som i filmer. När det blir som en tsunami mot den som går på trottoaren liksom. Det var HEMSKT! Byxorna hann dock luft-torka av vinden innan jag kom fram. Men jackan och byxorna blev jätteskitiga. Tänk att jag fick slask över hela huvudet! VIDRIGT! Och sen fick jag låna nya sockar av Sandrisen när jag kom fram =) Btw, resten av den backen och vägen var också vidrig, för, för varje bil som åkte förbi kände man hur det stänkte upp massa äckelvatten i ansiktet, som en dusch liksom.. Skvätt från vägarna när dom körde i vattnet. Kände mig hyffsat ofräsch! HAHA! Jag överlevde iallafall! Och så körde två andra små personbilar också i vattenpölar så det stänkte upp på benet och skon, men det blev inte lika illa som med lastbilen. Men då brydde jag mig inte längre, för då var jag redan dyngsur!

Jaja, SKÖÖN promenad i övrigt..


Imorgon på dagen vill jag ta en promenad igen, eller träna. Jag hoppas min blåsa är snällare imorgon, för då blir det nog ett träningspass på dagen =)!


Och Sandra har råkat nämna en löksoppediet på en vecka, nu är jag sugen på att prova =D 7 dagar kan man ju härda ut, man fick ju äta annat också? Why not, går man inte ner i vikt så får man ju iallafall testa hur duktig man är på att vara bestämd och hålla det man "lovat". Så får det nog bli. Synd bara att hon ammar så hon inte kan göra samtidigt som mig nu, bäbisar tycker tydligen inte om lök ;D Hihi!


Imorgon blir det iallafall fläskfilé i mangochuttneysås, SJUKT gott! Och till det blir det sallad =)! Längtar redan! Idag åt vi tacos =)! Synd bara att det är så gott och man blir mätt på en! Och vet ni vad det värsta var? Att när jag ätit min stooora tacos och var proppmätt och skulle duka av när vi var färdiga insåg jag att jag glömt riven ost =/ Blev lite ledsen!! Får komma ihåg det nästa gång. Kände att något fattades!


Nu fortsätter snart fredagsmyset!

Trevlig helg allesammans!

Jobbar söndag en kortis, och på kvällen ska jag träna har jag bestämt! Hoppas även på att syster vill träna med mig snart =)!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabelle - 26 januari 2015 14:21


Ja när ska detta matstrul gå över? Lillhjärtat ville ju inte amma längre då började vi med etsättning och den vill han inte heller ha. Han vill ha gröt! Men han har börjat få sån magknip eller något nu så törs inte fortsätta med gröten. Och så har vi...

Av Isabelle - 16 januari 2015 19:39


Ja nu har Johan jobbat en vecka och jag har varit hemma med våra hjärtan! Det har gått över förväntan. Men det är en stor omställning och matningarna är riktigt besvärliga att göra själv. Hur jag ska underhålla den ena medan jag matar den andra. Lig...

Av Isabelle - 12 januari 2015 14:18

Nu är dagen här! När Johan måste börja jobba igen! Tråkigt! Men vi har haft otroligt mysigt och vi har haft tur att vi fått vara hemma så länge tillsammans hela familjen! 5 månader har vi myst på och försökt skaffa oss någon form av rutiner. Det vill...

Av Isabelle - 7 januari 2015 18:11

Less på allt strul speciellt när det är matstrul! Nu idag så har Lukas vägrat amma och vägrat flaskan.. Däremot gick lite gröt bra! Fick sedan i honom 80 ml x2 så 160 + lite gröt har han ätit idag fram till klockan 18.00! Inte bra! Vi tänker väcka å ...

Av Isabelle - 6 januari 2015 19:41

Man glömmer ju allt känns det som! Glömmer fylla i deras böcker "mitt första år" och glömmer ta fram gästböckerna när vi har besök!! Måste komma ihåg! Min nya favorit är vaniljyoghurt med blåbär och müsli! Så sjuuuukt gott! Även hallon ibland! Mu...

Ovido - Quiz & Flashcards