Alla inlägg den 20 juni 2011

Av Isabelle - 20 juni 2011 20:39

Hello friends and family!

Jobbet gick mycket bättre än jag trodde idag.. Dom hade icke gjort så mycket i helgen, eller snarare hunnit så mycket så det fanns massor av varor att packa upp =)! Tur var väl det! Finns även lite kvar till imorgon! Då var man på banan igen! Vi har även byggt om en massa på jobbet, flyttat runt som vanligt, så jag hittar INGENTING! Kunderna som aldrig har varit in hittar bättre än mig haha.. Men jag hittar nu =) Fyllde ju på med varor, då är man överallt hehe! 

Nu ska jag snart hoppa i duschen och sen snarka! Fan va man sover gott i sin egna säng, så UNDERBART! Och idag, vikten! Ja jag har ätit nyttigt idag! Mycket nöjd!


Ska först bjuda er på några bilder från Turkiet!


Här är vi på Arlanda, påväg att checka in väskor!



Me and my darling!  

Hotellrummet! Riktigt fint faktiskt, 4-stjärnigt.. Synd bara att dom inte bytte lakan på hela veckan, äckligt! Johan hade en fläck på kudden efter hans blåsa på axeln och dom bara vände på kudden! Även fast vi lagt den på golvet i protest vägrade dom byta! Äckligt! Men handdukar fick vi nya iallafall!    Här är en av poolarna! Nice nice! Här tillbringade vi mycket tid!   Ute vid samma pool, där uppe där taket är till höger det gröna, där kunde man äta strips och hamburgare när man ville under dagen! Samt dricka öl! DET var ett till minus! Det fanns bara värstingdrinkar i Lobbybaren! Inte i dom andra, det var ett FETT minus eftersom jag ej dricker öl!

Den här tunneln ligger alldeles bredvid den andra poolen som ligger alldeles intill hotellet, och går man igenom tunneln kommer man till stranden! =)  

   Här är en bild på bryggan/piren som fanns där.. Lite läskigt att kliva upp, ni ser till höger på den att det är en hög som ligger där.. Det är lösa plankor som dom lägger över stålställningen när man får gå dit, och när man inte får vara där tar dom bort dom! Och när vi var upp på den andra dagen så hade dom lagt ner dom men inte hela vägen, och jag (världens osmidigaste människa) skulle kliva upp! Och det var ju jättehöga vågor då.. Och då stod jag där, och så skulle jag hålla i balken till vänster och så skulle man kliva upp på en som var typ i lårhöjd, så det var en bit, och så skulle jag precis dra mig upp, så kommer det en våg! Och då åker sanden under min fot jag har på backen bort, så foten åker ner och jag inte kommer upp, utan jag får smalbenet rätt på balken och får världens blåmärke och skrubbsår! Balken var rostig och äcklig, hade tur att ja inte fick nån jävla blodförgiftning haha skulle bara fattas!   Den här killen nedan höll koll på alla badande, samt att han alltid gav en solsängar när man kom till stranden, han lyssnade vart man ville ligga och bar ut madrasser till en, riktigt bra kille där! Visslade även i pipar när man var för långt ut när det var vågor!  I Lobbyn, där vi drack några drinkar innan dinnertime!   Middagsbuffé! Fanns flera bord och utomhus stod dom och grillade varje dag!   Egobild!   Turkisk afton, kan det ha varit på tisdagen kanske? RIKTIGT nice mat då, kebab och kycklingkebab, riktigt jävla gott!   Kockar!   Min älskade kebab!   Tjejen till vänster, Xatuna, fantastisk tjej! Jättetrevlig tjej från animation team som jobbade med underhållning på hotellet!   Var underhållning varje dag på en scen bakom hotellet, och en dag när vi gick dit fick Calle gå upp på scenen haha! Han fick vara med i en pjäs.. Dom gjorde samma sak hela tiden, först började två killar och en skjöt den andra, och så ramlade han ihop, sen sprang dom ut i publiken och hämtade en människa som fick klä ut sig till doktor.. Och sen så började hela teatern om att dom skjöt varandra, och så kom doktorn, sen hämtade dom en till dom blev någonting annat, typ hans fru eller nåt.. Och sen började hela om och så hämtade dom en ny varje gång och en av dom blev carl.. Och det roliga var att det slutade med att dom tog upp två stycken som fick klä på sig kostymerna som dom första hade och göra det första av allt, och alla andra stod då bakom scenen. Så sista omgången så var det bara folk från publiken som gjorde hela teatern, kul grej faktiskt! haha snopen dom blev när dom upptäckte det! För han killen som var "död" var ju en annan människa sen..  

Har fler bilder, carl fick även ta på sig en dräkt senare, men dom bilderna ska jag framkalla och sätta i albumet så får ni komma hit och kika! Nu ska jag skicka efter bilder, och sen så ska jag SOOOOOOOOVA!!!! Är tydligen en dag imorgon också! 

Av Isabelle - 20 juni 2011 09:15

ÄNTLIGEN, ÄNTLIGEN tillbaka i Sverige! Åh herregud vad jag och Johan haft hemlängtan de sista två dygnen!


Vi börjar från början.. Vi blev bara 12 st, några hoppade av i sista minuten, blev förhinder. Men bara 12 var inte så bara.. 12 var nästan för många.. Alla har ju olika viljor (såklart) och alla vill äta olika tider, och alla vill göra olika saker. Och det går inte att malla ihop så alla får som dom vill.. Men vi löste det väl hyfsat ändå måste jag säga! Vi åkte förra lördagen med tåg härifrån klockan 08.09 typ eller nåt och så var vi nere i Stockholm i god tid innan flyget gick så vi hann äta mat, ta några öl och sitta och snacka. Vi fick checka in bagaget ganska tidigt vilket var skönt så vi slapp släpa på det!

Och där gick allt bra, förutom att Jonas hade tagit med fel pass, han hade tagit med det som hade utgått, så det blev strul och han fick åka in till polisen och skaffa ett nytt tillfälligt! Tur som FAN att vi var där i tid så dom hann! Hade blivit lite tråkigt annars! Sen gick själva flygningen och allting jättebra! Vi satt på olika ställen i planet. Jag satt med Johan (såklart) och med Dan och Alex. 

Sedan landade vi mitt i natten någon gång i Turkiet, gick smidigt med väskan, fick våran typ sist som vanligt! Och sen gick vi ut till bussen.. Och DÅ mina vänner fick vi reda på att det skulle ta två timmar att åka buss till hotellet och svettigt som fan var det! Även mörkt på kvällarna!


Hur som helst, när vi kom fram så fick vi våra rum och så gick vi upp med grejerna sen gick vi ner och utforskade lite, sen upp och bums i säng, var så trött efter den lååånga resan! Ställde dock klockan så vi klev upp tidigt.


Första dagen: Den var riktigt nice! Vi klev upp tidigt för att hinna ner och äta av frukosten.. Det fanns mycket att välja på men bara konstiga grejer. Och smöret utomlands är inte ALLA samma som här så vi saltade det denna gång också! Och osten är tjock och äcklig.. Haha så jag åt som mackor med smör och salt.. Och så åt jag några gurkbitar.. Samt ibland pannkaka med nutella, MUMS! Efter frukosten så skulle några gå på Hamam, man skrapar av all hud så man inte ska flagna sen och brännan ska bli finare.. (vilket det visade sig i efterhand att även dom flagnade) men jag och Johan gick inte på det, utan vi gick ner till stranden! Och det var så jääävulskt höga vågor första två dagarna så det var badförbud, dom visslade med visselpipa åt alla som kom långt ut.. För man åkte ju ut med vågorna hehe.. Och vågorna gick flera meeeter upp på stranden, vi låg med solsängen typ mer än 20 meter upp och ibland blev man blöt om stjärten när vågorna kom hehe.. 

Ja sen solade vi och badade vid polen.. Och vi smorde även in oss med solskyddsfaktor, observera detta! Sen åt vi middag, middagarna var jättegoda och fanns mycket att välja på! Väldigt gott!! Sen på kvällen blev de lite fest, men jag tog det lugnt hela veckan! Har haft ont i huvudet varannan dag och ont i magen varannan! Väldigt knepigt!


Nästa dag: Jag tror att det var på måndagen, kan även ha varit tisdag men jag vet inte.. Misstänker måndag! Då var det beachparty på en annan strand så man fick skjuts från hotellet dit och så var det middag och drinkar och massa lekar där.. Skitroligt!! =) Och det var bara folk från norge, sverige och danmark där.. Och så var det en danstävling då jag och Klara kom till final! Dvs en win/win situation! Haha klockrent va kul de var! Och så var det en annan ballongtävling, haha den va också väldigt rolig, fan va jag skrattade! Killarna var snabbare än mig och Carro men fan va kul vi hade! Iallafall jag! HAHA! 


Sen hände det dock en grej som förstörde hela min kväll och litegrann av resten av resan! Min kamera gick sönder! Jag hade den inte i sanden, jag gjorde ingenting våldsamt med den men helt plötsligt så ville inte objektivet komma ut och slår man på den nu säger den "Stäng av och slå på kameran igen!" typ. Jättekonstigt.. Så jag har bilder från ditresan, dag ett och dag två! Resten får jag komma ihåg ändå! Tråkigt som FAN!


Efter det, när jag var jävligt deppig så skulle vi på Robin Hood i stan, Alanyas största nattklubb.. Det var 4 våningar och väldigt nice! Musiken var dock FÖR hög! Trots det hade vi jävligt kul där första gången vi var dit.. Vi var dit en annan gång också då var det SÄMST, för då hade jag ont i huvudet när vi åkte dit och det blev inte bättre. Tänk er ljudnivån i Sverige på typ Allstars eller nåt på dansgolvet.. Då lät det utanför stället! Sen åkte vi hem och sov eller nåt!


Sen tisdag-fredag såg likadana ut.. Frukost/sen frukost, stranden, lunch, poolen, siesta på rummet, fixa sig för middag, middag, sen antingen stan eller partyt vid stranden! Men på söndagen när vi solade hela dagen så brände sig Johan som FAN tydligen så han kunde inte ta på sig en tröja, typ inte röra sig.. Så hela veckan har han fått lega under parasoll och han fick jättestora vätskefylda blåsor och var bara jävligt. Och typ onsdag sov vi med AC på och det skulle vi aldrig ha gjort, så vi blev även förkylda på kuppen. Så inte nog med att Johan hade (har fortfarande) brännskada över hela axlarna och under nacken så blev han förkyld.. Jag brände mig inte alls, så konstigt det där! Så resten av veckan blev hyfsat sämst!


I nuläget kan jag med ärlighet säga att jag hellre stannat hemma! Och deffinitivt om jag hade vetat att de skulle bli såhär!


Hade jag inte haft huvudvärk och ont i magen, samt inte blivit förkyld så hade det varit hur nice som helst.. Och om Johan inte bränt sig och om han inte heller blivit förkyld hade vi kunna haft så jävla roligt! Men nu blev det som det blev, och tur som fan att vi hade det bra på mallorca! 


Sen så åkte vi på apoteket för att få nå salvor eller något åt Johan, eftersom vi blev oroliga, och hon kunde typ ingen engelska men det gick bra, vi fick två salvor och de blev väl lite bättre. Nu har han inte ont längre, men fortfarande jättetorr och jättestramt och flagnar som FAN! Ser ut som han håller på att ömsa all skinn på kroppen eller nåt!


Lite allt möjligt;

Var ju badförbud första två dagarna sen fick man bada, det var jättevarmt i medelhavet, typ 23 grader eller varmare.. RIKTIGT skönt var det! Och så fanns det två poooler till hotellet! Plus att man kunde äta hela tiden..

Frukost, sen mat vid poolen, sen lunch och sen mat vid poolen sen middag och så nattmat och det fanns sen frukost och de fanns allt möjligt så man var aldrig hungrig!


Och så var det en papegoja utanför vid en fotobutik en STOOOR med alla möjliga färger.. Så tänkte vi "åh tänk om den skulle komma och sätta sig på johans axlar" fyfan va ont de skulle göra! Haha tro det eller ej, men nere på stranden senare så låg vi under parasoll och tog de lugnt, då kommer en sjörövare (kille utklädd till) och sätter papegojan på Johans axel! HAHAHA fyfan va hemskt, han som hade så jävla ont! Man kunde förståss köpa bilderna sen och de gjorde vi =) Den satt även på mitt huvud hehe..


Sen gick även mina solglasögon sönder.. *suck*


Tror inte jag har så mycket att berätta, har några bilder att bjuda på men det gör jag ikväll, hinner inte nu!


Nu till hemresan! Hemresan var sådär.. vi kom dit och läste att vårat flyg var inställt.. Snacka om panik! Och så blev de lite strul när vi skulle på eftersom dom bytt flyg men vi kom på allehopa. Satt även då med Dan och Alex.. men dom satt bakom oss.. Sov lite på flyget. Och det var kyckling både på ditresan och hemresan. Och sen kom vi till arlanda och skulle hämta väskorna då kom våran typ först.. SÅKLART eftersom vi bara skulle vara där i 9 timmar. Så typiskt.. Så vi satt på arlanda 9 timmar i väntan på att tåget skulle gå, skit drygt.. Satt vid datorn och lyckades sova en halvtimme typ.. Och så åt vi på mc donalds och lite godis och försökte underhålla oss.. Sen gick äntligen tåget, och vi fick åka baklänges hem.. (mår jätteilla då) så inte ens de blev nå bra! Sen hämtade pappa oss och skjutsade hem oss och nu är vi hemma, och jag gick och la mig klockan 18.30 igår.. SÅ JÄVLA SKÖNT ATT VARA HEMMA!!!!!


Vi har iallafall haft 30 grader i skuggan hela veckan, fantastiskt väder.. Så jag sammanfattar väl med "vi hade iallafall tur med vädret!"


Nu till realtid!

Denna vecka ska jag väl kika runt på ny kamera! Måste ju investeras! Och så börjar jag mitt nya liv, nu ska jag gå ner nå jävulskt i vikt ska ni veta! Duktig som fan ska jag vara! Gick upp typ ett kilo i Turkiet.. Ingen fara.. Det går jag ner idag! Och ps. Jag orkar inte läsa igenom texten så jag ursäktar stavfel och om jag skrivit mallorca istället för turkiet så förstår ni väl ändå. Men en gång ska det stå mallorca hehe.. 


Idag ska jag jobba 11-19, hade jag gärna varit utan eftersom jag är så JÄVLA trött! Men det är lika bra med rivstart antar jag! Min bästa kommentar idag hittills "Det borde vara olagligt med jobb efter semester!!" Haha, det är väl rätt klart att man brukar jobba efter semestern.. Hmm.. Jaja! Jobbar måndag-torsdag sen är jag ledig fredag-söndag sen jobbar jag måndag sen ledig tisdag-onsdag.. Ganska skönt ändå! Hoppas det går snabbt på jobbet och mycket att göra idag.. Men någonting säger mig att det inte kommer att bli så! TUUUR iallafall att bästa Magda jobbar med mig idag!! =) Hälften är ju på semester! Åh, hur de nu ska gå när hon är borta dom sista fyra veckorna =/ hmm.. Jaja det tar vi då!


Positiv, positiv, jag är hemma i kalla Sverige!


Här ska ni få en fin bild på havet iallafall! =)



Och en bild på mig och världens finaste och bästa pojkvän! Utan dig är jag ingenting älskling! Jag hoppas, hoppas, hoppas du blir bra på axlarna snart!   


Nu ska jag bege mig till Birsta, se efter om det ser likadant ut! Ha en nice dag! Ikväll kommer jag nog stuuuupa i säng när ja kommer hem!

Ovido - Quiz & Flashcards