Direktlänk till inlägg 29 juni 2011

Lycklig!

Av Isabelle - 29 juni 2011 00:27

Det finns få grejer som kan få mig riktigt lycklig! Det första är Johan! Han kan ALLTID få mig på bra humör! Och sen är det bra väder och heminredning som kommer på andra plats tror jag, näst efter familjen såklart men även dom är ju självklara! Familjen och sambon betyder ALLT!!! =)


Idag kom faktiskt min älskade Johan på en bra idé angående inredning här hemma. Hör och häpna! HAHA! Jo nu har vi föredetta vardagsrumsmattan i lilla rummet, och även dom turkosa kuddarna (johans förslag) och det blev skitbra! Och då blev jag ju även sugen på att ta in turkosa vasen dit. Men då måste jag ersätta den med någonting grönt! But WHAT?!?!?! Haha det är ICKE lätt kan jag säga. Men jag springer väl snart på det perfekta! Så nu i lilla rummet har jag rött och turkost! För tavlan Johan fick av Fredrik är ju röd. Så nu ska jag nog hä upp dom röda gardinerna istället för dom rosa som är ytterst.. Alla som känner mig vet ju exakt vad jag tycker om blandningen av rött och rosa. K A T A S T R O F!!!!


Så.. Nu ska jag fixa och trixa lite. 


Ska först berätta hur dagen varit.. Den har varit jättebra! Myst på, shoppat min gröna matta (TOK NÖJD!!!) och så har vi haft Magda på besök. Mycket mycket mysigt, mysmagda hehe.. Vi spelade även mitt nya spel, Vagabond! Jag gillar det spelet för jag lär mig massa om olika länder (jag är inte så allmänbildad som jag hoppats på att jag var, så det är ett bra spel för mig). Och jag kom inte sist denna gång! FANTASTISKT! Men det var ju liiiite fusk kanske att jag och Johan spelat det tre gånger, och magda inte alls.. Så vi kan ju en massa flaggor nu, och dom får man ju 20 poäng på.. Och kan man inte tappar man 20 poäng! Jaja, nu ska jag inte dra hela regelboken här!


Sen var vi på BIO, jag, Johan, syrran, brorsan och tre kompisar till min bror! Vi såg Transformers 3.. Och här kommer min lilla recension!

Filmen var bra, men inte ALLS lika bra som ettan och tvåan! Jag tyckte inte dom skulle ha bytt ut tjejen. För tjejen som dom bytte till var mycket mesigare än i dom andra filmerna! Men den skådisen ville ju icke vara med nå mer. Synd! Och så var det på tok för mycket action! Iof för mycket kan de ju inte bli, men jag kan inte beskriva.. Det kändes som att dom skjöt bara för att skjuta, dom hade egentligen ingenting att skjuta på?! Ellet nåt! Och sen så förstod jag inte allt i handlingen, kan vara det som drog ner mitt betyg! Plus 3D, jag föredrar nog utan tror jag, dom där glasögonen trycker så på näsan, jobbigt! HAHA! Problem! Ilandsproblem! Men annars var den bra.. Som sagt, bra film, jag vill se den igen (förstår nog mer andra gången) men ettan och tvåan är bra mycket bättre! Men kanske för att jag gillar lite mer "fjant" som det inte var så mycket av i denna film! =) Men jag grinade, obligatoriska grinet i slutet av filmen... Riktigt snyftare där ett tag! That's good! Tur man hade brillor så ingen såg ;)


Nu så ska jag byta gardiner och vara social med min sambo! (Lät som att han längtat efter att få byta gardiner, så är nog INTE fallet)..


Godnatt allesammans! Bilder kommer, jag lovar! Har ny liten resväska till min kamera så det är jobbigt att ta fram den varje gång jag ska ta bilder, men är så rädd att förstöra den igen! HAHA! Ni ska även få en bild på "resväskan"..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabelle - 26 januari 2015 14:21


Ja när ska detta matstrul gå över? Lillhjärtat ville ju inte amma längre då började vi med etsättning och den vill han inte heller ha. Han vill ha gröt! Men han har börjat få sån magknip eller något nu så törs inte fortsätta med gröten. Och så har vi...

Av Isabelle - 16 januari 2015 19:39


Ja nu har Johan jobbat en vecka och jag har varit hemma med våra hjärtan! Det har gått över förväntan. Men det är en stor omställning och matningarna är riktigt besvärliga att göra själv. Hur jag ska underhålla den ena medan jag matar den andra. Lig...

Av Isabelle - 12 januari 2015 14:18

Nu är dagen här! När Johan måste börja jobba igen! Tråkigt! Men vi har haft otroligt mysigt och vi har haft tur att vi fått vara hemma så länge tillsammans hela familjen! 5 månader har vi myst på och försökt skaffa oss någon form av rutiner. Det vill...

Av Isabelle - 7 januari 2015 18:11

Less på allt strul speciellt när det är matstrul! Nu idag så har Lukas vägrat amma och vägrat flaskan.. Däremot gick lite gröt bra! Fick sedan i honom 80 ml x2 så 160 + lite gröt har han ätit idag fram till klockan 18.00! Inte bra! Vi tänker väcka å ...

Av Isabelle - 6 januari 2015 19:41

Man glömmer ju allt känns det som! Glömmer fylla i deras böcker "mitt första år" och glömmer ta fram gästböckerna när vi har besök!! Måste komma ihåg! Min nya favorit är vaniljyoghurt med blåbär och müsli! Så sjuuuukt gott! Även hallon ibland! Mu...

Ovido - Quiz & Flashcards