Alla inlägg den 3 juli 2011

Av Isabelle - 3 juli 2011 19:16

Hej du! Haha så sa en kund till mig idag. Lät lite speciellt! Roliga kunder det finns! Jobbet idag gick superduper bra, gick snabbt och hade saker att göra hela tiden. Kanske därför det gick så snabbt? Hehe.. Och så har jag tagit en promenad med min älskade och så åt vi tacos (läs tacosallad) till middag! Jo jag ska ju vara nyttig jag! Minst 4 kilo ska jag gå ner i juli! Det må jag väl klara.. Haha nu börjar jag med mitt viktsnack igen! Jaja..Vi gick en timme iallafall, ska försöka bli en timme om dagen och mestadels sallader! Det kommer man långt med kan jag säga! Äntligen, äntligen är man igång igen på riktigt men prommisar! Skönt!


Från det ena till det andra..


Drömde inatt om att jag var i Frankrike och skulle skrapa en trisslott med Johan. Och så vann man pengar i Lire, som är Turkiska pengar.. Jättekonstigt! Och så skrapade jag och vann 18.000 och det blir ju gånger 4 så det hade blivit hur mycket som helst då enligt min mening. Så jag kände mig tvingad att köpa en trisslott idag! Det var hundra år sedan, men inte blev det någon vinst!

Hur som helst, sedan i drömmen så försvann Johan och jag stod vid en bankomat och så kom det en polis och siktade mot mig med en pistol. Och så jag slängde upp armarna i vädret som om jag var oskyldig. Vad som nu hade hänt. Sen kom en hel trupp, haha som ett fotbollslag inspringade med pistoler där på en gata.. Och så gick jag in på H&M och försökte hitta hjälp jag hade ju panik. Men det hade även alla andra, och jag kunde inte göra mig förstådd på engelska och jag kunde ju inte franska heller. Sen vaknade jag då dom skulle skjuta mig!


Igår målade jag naglarna gröna, blev väldigt bra! Såhär blev det:




Och igår på min lediga dag så tvättade vi (passande va?), städade och så åkte vi till Tonya och Christian på middag. Det var jätteroligt och jättemysigt! Vi spelade "plump", tror faktiskt det var första gången. Jag kände igen namnet men hade aldrig spelat förut. Det var jättekul när man kom in i det ;D Och jag kom inte sist! Nybörjartur! Haha! Och middagen var god som vanligt! Grillad kyckling, majskolv och ungsstekt potatis! Tonya är GRYM på att göra potatis i ugnen!! =)


Apropå mat så har vi fått sånna där papperspåsar som man ska lägga matrester i för att källsortera.. PAPPER hur tänkte dom då?! Iof måste dom ha någonting brännbart eller vad dom gör med det.. Något som kan brytas ner? Jag vet inte.. Men det blir blött och möglar och har sig under den där påsen på en gång! Så fort man lagt någnting i påsen får man ju byta! Och man ska byta var tredje dag! HAHA vem ska ta hand om det där då?! Nä gud va äckligt det luktar om den där! Såhär ser den ut när den står på våran bro och väntar på att få slängas. (Intressant bild va?)




Och sen så har jag ju köpt nytt smink som jag visade er i föregående inlägg! Den gröna testade jag igår. RIKTIGT snygg måste jag säga.. Jag älskar den! Riktigt nöjd!




Och här kommer två egobilder från gårdagen innan vi åkte till Tonya och Christian!


           


Nu ikväll ska vi lägga oss tidigt. Har bestämt mig för att promenera imorgon INNAN jobbet och börjar jobba klockan 12.. Jobbar till 20.00 Så det blir bäst innan!


Schema:

Måndag: Jobb 12-20
Tisdag: LEDIG och världens bästa mamma fyller år! Dvs, MIN mamma!

Onsdag: LEDIG och gatufest blir det nog på dagen!

Torsdag: Jobb 15-20 sen gatufest

Fredag: Jobb 13-20 sen gatufest

Lördag: Jobb 10-15 sen gatufest med alla Elteamare!

Söndag: Jobb 11-17 sen SOOOVA!


Så ser det ut framöver gott folk! 

Ha en bra kväll allesammans!

Ovido - Quiz & Flashcards