Alla inlägg den 11 april 2011

Av Isabelle - 11 april 2011 07:17

Hej måndag! Hej ny vecka! Hej vår! Hej SOLSKEN!! Idag är det underbart väder, 12 grader varmt klockan 07.00 på morgonen (i solen) och jag är uppe med tuppen.. Ska åka och gymma med Magda, det var på tiden kan jag ju säga.. Till frukost slängde jag i mig yoghurt =) Kanske borde ha ätit efter, men känner jag mig själv hade jag nog blivit grinig om jag inte hade ätit lite av min FAVVO yoghurt! Äpple/kanel! Remember!


I lördags hade vi ju fest för Johan! Han fick många fina presenter, det mesta var i flytande form.. Sen utöver det som jag kan komma ihåg så är det en fjärrkontroll till eluttagen (SKITBRA), två ljuslyktor (I LIKE!) och en jättejättefin tavla som Fredrik gjort, Star Wars såklart ;D Hehe den ska vi sätta upp ikväll om jag får min vilja igenom.. Tänkte sätta upp den igår, men då kom vi på att vi måste ha en bokhylla till, och då kom jag även på att vi ska köpa byrån som jag väntat med till sovrummet, så det ska inhandlas idag.. Och sen när vi vet hur bokhyllorn ska stå så vet vi hur tavlan ska sitta.. Men ett liiitet problem! BETONG! Fan för betong! Man måste borra ett jäkla hål för att sätta plugg för att sen sätta spik?! Alltså hallå! Jaja, tavlan är väldigt enkel, så bara man kommer in nån halv cm så äre lugnt! =)


Här är några bilder från lördagen!


       


Btw, sen vill jag ge mig själv en klapp på axeln.. Vi var ute på krogen till 3, sen åkte vi hem och gjorde varma mackor och åt lite, och sen STÄDADE vi! Hör och häpna.. Vi plockade undan all disk och alla flaskor och allt, så det var rent när vi klev upp =) Då startade vi bara diskmaskinen.. Tack ska jag ha för det! Jävulskt skönt! Vi la oss klockan 5.. Och klev upp igår klockan 13.00 =) Med mobilerna avstängda ;D SKÖNT kan jag ju säga hehe..


Sen igår så tog jag tag i balkongen och städade.. Städade innebar att jag skulle försöka torka av fönsterbrädan på utsidan som såg ut såhär..


   

Och efter att jag gnuggat ett bra tag på samma ställe med cillit bang så blev det såhär..


 

Sen tänkte jag om ja kunde ta klorin eller nåt, men mamma sa att ja kunde ta rent rengöringsmedel, utan att blanda ut och då efter lite om och men när jag gnuggat ihjäl mig blev det såhär..


 

En jävla skillnad.. Men om ni ser på kanten så är det mycket vitare där, där är det faktiskt vitt. (Dom som bodde här innan kan aldirg NÅGONSIN ha städat på balkongen). Och det är så jag ska försöka få det, någon annan dag.. Gnuggade där över en timme så det räckte och blev över! Och då blev det lite såhär..


 

Så det är på G.. Vi tar resten en annan dag! Jag ställde ut möblerna iallafall, fan va fula dom är.. Haha jag skulle vilja ha nya men dom funkar, kanske inte behöver vara så snyggt på balkongen! SÅ dom får vara med så länge dom lever! =) Vi behöver pengarna till annat.. Man ska ju ändå bara sitta på dom hehe.. Blir nog bättre också när vi lägger på mattor (på golvet inte på möblerna) och stolsdynor (på möblerna) haha =)


Nä nu ska jag göra mig i ordning, ska åka och gymma med Magda idag, sen får vi se om det blir en promenad, skulle verkligen behövas!! Och ikväll blir det att åka till IKEA och köpa möbler.. Vi ska även kika på taklampa, dags att skaffa en sån snart hehe!

Ha en underbar vårdag!

/Izzuz

Ovido - Quiz & Flashcards