Alla inlägg den 20 april 2011

Av Isabelle - 20 april 2011 20:55

Hej vänner! Idag vaknade jag av sms från chefen =) alltid lika trevligt (nej jag var inte ironisk) jag fick jobba 11-19.. Pengar, pengar! Jag kan behöva fickpengar till alla utomlandsresor hehe.. Apropå utomlandsresor! Jag drömde inatt om att jag och Johan skulle bli skjutsade till Midlanda, vi skulle med flyget som gick typ alldeles strax (då) och vi hade inte packat någonting.. Allt var strul, så mamma tog med en massa flyttkartonger med leksaker från när jag var liten, så vi satt och rensade ur dom i taxin och tog med det viktigaste, HAHA! Hur det nu kunde finnas någonting viktigt där i dom lådorna att ha på Mallorca?! Inga pass eller pengar hade vi med oss, kom vi på när vi skulle checka in, och då vaknade jag ;D.. Haha men biljetterna hade vi, dom låg i någon av flyttkartongerna.. Taxiresan gick på typ 400 kr kommer jag ihåg, och vi bara klev ur och skulle gå in så mamma fick betala.. Och vi var typ hela min familj i taxin.. Haha! Massa strul!


Idag jobbade jag som sagt, hade planerat att gå på Birsta med syrran men vi tar det imorgon =).. Idag har jag ordnat några hemliga påskägg ;D Mer än så säger jag inte!! Jag är lite busig jag! Och så har jag ju någonting i ögat.. Nämnde jag det? Ögoninflammation eller något annat gojsigt mysigt.. Vet inte om det är lika eller om det är bättre eller sämre?! Konstigt, mamma får ställa en diagnos i helgen!


Imorgon blir det mys med min älskade, vi ska äta picknick middag tillsammans på hemlig plats =) Sen på fredag så åker vi till mamma och mammas Kalle ;D Och där blir vi till lördag, sen på lördagkväll vill jag hitta på någonting =) Vi får se vad som händer.. På söndag blir det kanske en grillning och på måndag slappning.. Det är väl dom närmaste dagarna!


Nu ska ni få se någonting ni förmodligen också funderat på! Eller är det bara jag som är dum?!


Såhär är det! Jag har bakat en del i mitt liv om man säger så, hemkunskap och hemma och en massa.. Ja tycker det är roligt och så är det bra att ha hemma.. Nog om det! Jag har ALLTID funderat på hur fan provstickan ser ut när den INTE är "torr".. För det står i alla recept och alla säger att det är klart när provstickan är torr.. Ja men den är ju tamejfan alltid torr den jävla stickan! ÄNDA tills i förrgår! Då gjorde jag muffins.. Stod 10 minuter, och efter 10 minuter stack jag ner stickan.. Tog upp den.. Och SÅHÄR såg den ut!
 














Jag förstår att ni ALDRIG sett något liknande förut ;) Men sådär ser en otorr provsticka ut! haha.. Det jag inte tänkte på var att det receptet var för vanliga muffins, och jag gjorde jättemuffins.. Så mina var klar efter 20 minuter =) Haha.. Hur som helst, fascinerande ellerhur?! 

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen blir det MYS! =) Jag och mitt mysande hehe..

Ha en bra onsdagkväll, snart är det PÅSK =)!! Kanske att haren kommer med godis! 













Ovido - Quiz & Flashcards