Direktlänk till inlägg 26 april 2011

Tråkigaste som finns..

Av Isabelle - 26 april 2011 09:05

Telefonköer är ingenting jag ser fram emot.. Kan vara bland det tråkigaste som finns.. Och så sitter jag alltid och är så nervös.. Jag är iof en väldigt nervös människa på heltid men telefonköer är inte roligt! Först ska man ju bara sitta där och vänta, sen lägger dom in öppettider och hemsideadresser och grejer så varje gång dom börjar prata tror man att någon svarar.. Inte konstigt man blir nervös! Och nu hade jag plats 104 i kö och skulle ta en kvart.. Helt rätt! En kvart tog det, för att jag sedan skulle få höra att jag skulle ringa ett annat nummer!


Sen när jag ringer det andra numret svarar en kille, men han hade inte tid just nu, han skulle ringa om en kvart/20 minuter.. Men det var prick klockan 09.00 så det är väl morgonfika på schemat! Åh SUCK! För att boka en värdelös liten tid?! Jag ska gå in på arbetsförmedlingen och berätta för dom att jag har jobb, och att jag kan höra av mig någon gång i höst.. Så DRYYYGT! Borde man kunna säga på telefon tycker jag! Men men.. Får väl träffa dom då, så dom också har någonting att göra! Och de kan ju va en bra anledning till att få en promenad till stan *positiv*..


Sen har även huvudkontoret klantat till det och skickat ett fel ifyllt arbetsgivarintyg så det måste jag be om ett nytt, och så ska det skickas till mig och så ska jag sedan skicka det till a-kassan! Pengarna får man väl nästa år någon gång, men det blir en härlig klumpsumma.. 


Mycket med allt kan jag ju bara tillägga! Inte bara att skicka in 10 papper så är dom nöjda, nä utan dom ska ha 25 papper, som ska skickas in två gånger vardera! SEN kanske man kan få en slant.. Man har ju hunnit få jobb innan man får nå pengar.. ;D Haha!


Näe nu får det vara nog om det där ett tag, nu ringer han väl snart upp mig, om jag inte fattade fel, kanske jag som skulle ringa honom men då gör jag det vid halv.. Så är jag säker!


Nu till vad jag gjort på senare tid!

I torsdag så gjorde jag ingenting speciellt, Johan jobbade, sen myste vi på =) Och i fredags åkte vi upp till Sillre och hälsade på mamma och Kalle, där var vi till på lördagen! Vi grillade och åt påskmiddag.. Mysigt och GOTT!! =)

Sen på lördag åkte vi hem, och på eftermiddagen/kvällen var vi med Jens och Sanne. Vi spelade kubb (lät killarna vinna såklart) och åt pizza.. GOTT GOTT och mysig kväll =) Rikigt varmt och skönt var det också!

Och sen på söndagen så var vi på Alnö på grillfest.. Och igår var vi hemma och tog det lugnt, och så var vi på grillmiddag hos pappa och Lena =) Även det var jättegott! Och Lenas hemgjorda glass, MUMS! =)


Och idag är det tisdag, känns som att det snart är helg igen! Idag ska jag åka ut och prata med chefen, måste fixa dom där papprena som ska in! Sen ikväll blir det en promenad med min darling, vi ska se vart man kommer om man går in i skogen!


Haha! Nu ringde en annan handläggare mig som jag provade ringa innan jag skulle få en annan.. Hoppas bara den andra också ringer då.. Annars blir det strul..

Aja, ha en bra tisdag!

/Izzuz

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabelle - 26 januari 2015 14:21


Ja när ska detta matstrul gå över? Lillhjärtat ville ju inte amma längre då började vi med etsättning och den vill han inte heller ha. Han vill ha gröt! Men han har börjat få sån magknip eller något nu så törs inte fortsätta med gröten. Och så har vi...

Av Isabelle - 16 januari 2015 19:39


Ja nu har Johan jobbat en vecka och jag har varit hemma med våra hjärtan! Det har gått över förväntan. Men det är en stor omställning och matningarna är riktigt besvärliga att göra själv. Hur jag ska underhålla den ena medan jag matar den andra. Lig...

Av Isabelle - 12 januari 2015 14:18

Nu är dagen här! När Johan måste börja jobba igen! Tråkigt! Men vi har haft otroligt mysigt och vi har haft tur att vi fått vara hemma så länge tillsammans hela familjen! 5 månader har vi myst på och försökt skaffa oss någon form av rutiner. Det vill...

Av Isabelle - 7 januari 2015 18:11

Less på allt strul speciellt när det är matstrul! Nu idag så har Lukas vägrat amma och vägrat flaskan.. Däremot gick lite gröt bra! Fick sedan i honom 80 ml x2 så 160 + lite gröt har han ätit idag fram till klockan 18.00! Inte bra! Vi tänker väcka å ...

Av Isabelle - 6 januari 2015 19:41

Man glömmer ju allt känns det som! Glömmer fylla i deras böcker "mitt första år" och glömmer ta fram gästböckerna när vi har besök!! Måste komma ihåg! Min nya favorit är vaniljyoghurt med blåbär och müsli! Så sjuuuukt gott! Även hallon ibland! Mu...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Arkiv

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards