Direktlänk till inlägg 31 maj 2011

En lång tisdag!!

Av Isabelle - 31 maj 2011 22:16

Idag är det tisdag för er som missat! =)

Vi åkte runt 11.30 eller var hon 10.30? Hon var nog 10.30 då vi åkte till mormor (hon bor i Liden typ) och så var vi där till 15.00 hemma runt 16.00 Mysigt att träffa mormor och prata lite, och så var vi ner till sjön och kika, försökte få en fisk men han ville inte =) Haha.. men vi har bestämt att vi ska försöka åka upp och göra en nostalgitrip ut på sjön och fiska! Gjorde det jättemycket när vi var små! Ska bli jätteroligt, hoppas vi får ta i en båt, att vi kan låna den som finns där eller nåt =)! Vi hade även med lunch och åt med mormor när vi kom dit! Gott gott, jag åt lasagne!


Bilder från dagen:


               


Sen precis när jag kom hem kom min älskade hem. Så vi lagade mat och sen tog vi oss en tur till frisbeegolfbanan. HAHA sjukt.. Vi skulle se vart den började och se om de fanns nån karta eller nåt där så man vet hur man ska gå.. Då var det en kille där som höll på att klippa gräset, och så stannade han gräsklipparen och frågade om vi skulle spela golf.. Och så förklarade vi att vi skulle reka lite och spela en annan dag och fråga om karta etc.. Då sa han att han precis satt upp en röd grej med kartor, poänggrej och pennor i på en bräda! Och så visade han oss den. Sen frågade vi hur långt det var och det är ca 3 km. Och så pratade vi lite, han berätta om vart man kan köpa frisbees etc.. Haha han sa att dom kostar ca 230 kr i butik och dom säljer dom för 129. Han var från nån frisbeeklubb eller förening eller nåt. Han skulle bara veta att vi köpte våra för 29 kr ;) HAHA.. Men våra lär ju vara sämst också! Tur jag är bra på att kasta!


Jaja, sen tog vi ett varv runt sjön, fick reda på av Magda sen att det är typ en kilometer.. Och Johan gissade på en kilometer så han gissade bra! =) Duktig min Johan..  Jag gissade iof på 800 meter! Hehe..


Och efter det köpte vi faktiskt varsin glass och myste på och åt den påvägen hem, sen ringde Jens och så åkte vi och hjälpte honom flytta det sista till lägenheten deras.. Och sen kom vi hem och så började det åska nå jävulskt! Så då blev det lite sällskapsspel, och så stänger vi av all el ;D MYSIGT ju! Nu sitter jag här och min bejbi spelar lite TV-spel! 


Snart blir det läggdags!

Imorgon ska jag ju kika på syrran. Vet fortfarande inte om jag ska dricka än eller hur jag ska göra imorgonkväll! Vi får se!


Godnatt och sov gott allesammans! Snart är det onsdag, och snart har jag semester med världens bästa pojkvän! Han jobbar bara två dagar till <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabelle - 26 januari 2015 14:21


Ja när ska detta matstrul gå över? Lillhjärtat ville ju inte amma längre då började vi med etsättning och den vill han inte heller ha. Han vill ha gröt! Men han har börjat få sån magknip eller något nu så törs inte fortsätta med gröten. Och så har vi...

Av Isabelle - 16 januari 2015 19:39


Ja nu har Johan jobbat en vecka och jag har varit hemma med våra hjärtan! Det har gått över förväntan. Men det är en stor omställning och matningarna är riktigt besvärliga att göra själv. Hur jag ska underhålla den ena medan jag matar den andra. Lig...

Av Isabelle - 12 januari 2015 14:18

Nu är dagen här! När Johan måste börja jobba igen! Tråkigt! Men vi har haft otroligt mysigt och vi har haft tur att vi fått vara hemma så länge tillsammans hela familjen! 5 månader har vi myst på och försökt skaffa oss någon form av rutiner. Det vill...

Av Isabelle - 7 januari 2015 18:11

Less på allt strul speciellt när det är matstrul! Nu idag så har Lukas vägrat amma och vägrat flaskan.. Däremot gick lite gröt bra! Fick sedan i honom 80 ml x2 så 160 + lite gröt har han ätit idag fram till klockan 18.00! Inte bra! Vi tänker väcka å ...

Av Isabelle - 6 januari 2015 19:41

Man glömmer ju allt känns det som! Glömmer fylla i deras böcker "mitt första år" och glömmer ta fram gästböckerna när vi har besök!! Måste komma ihåg! Min nya favorit är vaniljyoghurt med blåbär och müsli! Så sjuuuukt gott! Även hallon ibland! Mu...

Ovido - Quiz & Flashcards