Alla inlägg den 3 juni 2010

Av Isabelle - 3 juni 2010 22:18

Jag städade bokhyllan ikväll hemma hos mamma. Där gjorde jag många fynd må jag säga! Jag ska bjuda på en historia här hade jag tänkt, den är jag gjord av mig och Victoria för ett antal år sedan!


Paddan Padde


"Hej, det är jag som är Göran. Jag är en padda, en grön liten sak. Med fyra små rackarben som oftast hoppar när man minst anar det. Jag är i mina bästa och säkert sista paddeår (21). Paddor brukar oftast leva 10-15 år så jag är en mycket gammal Göran Padde. Mina paddepolare har tyvärr redan dött "snyft" i paddedöden. Den hemskaste döden av dom alla. Snart är det väl min tur. Nu när jag tänker efter är jag nog den sista paddepaddan i min lilla paddeflock. Det är verkligen sorgligt, jag känner mig verkligen övergiven... Men det kanske finns någon liten flickepadda där ute kvar åt mig (man kan ju alltid hoppas). Ärligt talat tror jag att jag kommer att leva längst av alla paddor som levt. Jag kanske lever tills jag blir 100. Vem vet?! Mina barn kanske lever än, jag vet inte. Dom bor i Florida. Dom har kanske blivit överkörda. Men jag har klarat mig bra. eller dom har kanske flyttat!? Han hörde att det rörde sig i buskarna bakom honom... Han ropade: Vem där? Och ut ur en buske kom... en flickepadda. Men hon ska snart bli flickpadde... Det skulle han ordna... Han frågade vad hon hette. Hon hette Palla. Det var ett fint namn och nu skulle det komma paddor till världen minsann. Lite senare gifte de sig i "Paddors Giftemål" en kyrka utanför Paddadal. Sedan vart det fast i honom att bära ut bruden. Han fick ju skynda sig eftersom han hade ont i ryggen. Han ville ju inte tappa bruden. En månad senare var det dags för honom att träffa brudens far och mor. men när dom kom dit märkte dom att dom inte var där. Dom måste ha dött. Nu var det bara dom för ett tag. Fast bara för en stund.

Denna saga gjordes av: Isabelle och Victoria."


Haha fyfan vilken klockren saga, men vi glömde en hel del, och hoppade ganska rejält. Sagan får tala för sig själv. Den bjuder jag på! Grymt duktiga var vi iallafall! HAHA!

/Izzuz

Ovido - Quiz & Flashcards