Alla inlägg den 14 juni 2010

Av Isabelle - 14 juni 2010 21:17

Nu kom jag på att jag måste skicka efter alla bilder från studenten. Eller alla kan bli många, så jag ska välja ut de bästa men det blir nog rätt många ändå. Man kan aldrig få för många bilder egentligen. Riktigt roligt att kolla tillbaka på som jag konstaterade i något inlägg tidigare. Jag måste köpa ett nytt fotoalbum snart också så jag har någonstans att sätta in alla mina bilder, det börjar bli många nu!

Har ett festalbum där kanske DU är med, och så har jag ett semesteralbum där DU förmodligen inte är med!

Festalbumet börjar bli fullt, men även semesteralbumet efter alla Paris-bilder. Det blev ett par stycken. 


Lite mer uppdatering, jag jobbar onsdag, fredag, lördag söndag.. Sedan jobbar jag faktiskt även måndag-torsdag den kommande veckan vilket innebär 7 dagar i sträck.. Men vad gör man inte för pengar?! Plus att jag trivs väldigt bra, och älskar att jobba.. Så otroligt rastlös när jag inte är sysselsatt. Då sitter jag och skriver onödiga blogginlägg till exempel. Haha! Ne nu ska jag framkalla bilder!

/Izzuz

Av Isabelle - 14 juni 2010 20:57

Jag går på diet.. Det går bra! Fuskat lite idag, men inte mycket.. Drack ett glas saft och åt salta nötter. Fy på mig! Men imorgon blir det inge fusk alls! jag måste vara lite seriös för en gångs skull. Jag vägde mig i morse och ska inte väga mig igen förrän om 2 veckor. Och i nuläget vill jag gå ner 9,4 kilo. Jag får se om två veckor om min lilla diet gjort någon skillnad.


Tog en prommis idag, det hann jag faktiskt med. Jag gick till Elteam och körde hem älsklingens bil så han kunde ta cykeln hem. Imorgon ska jag ta en längre promenad var det tänkt.. Har ett nytt schema för morgondagen, mycket att hinna med. Fått en del avklarat idag ändå. Sökt mitt första jobb också! Bra start där!


Ikväll blir det bara att ta det lugnt, mysa och kolla på TV kanske. Eller en film? Ja det vet man aldrig. Känner mig inge filmsugen, men det gör jag aldrig nuförtiden.


Är fortfarande grymt sugen på en dator, kanske blir att åka ut till Birsta imorgon kväll och spana in en! Men samtidigt är jag FRUKTANSVÄRT snål, och då menar jag verkligen FRUKTANSVÄRT. Plus att jag fick 600 kr mer i lön än jag räknat med, det är bra. Jag räknar alltid med mer skatt än jag skattar, för då blir jag positivt överraskad. Aja imorgon kommer lönen in på kontot, det är nice. Men då är ju jag så snål som jag nämnde innan så all min lön åker direkt in på sparkontot och sen får jag dåligt samvete om jag skulle använda några av dessa pengar.


Imorgon blir det att åka runt till fler butiker och affärer och lämna in CV, ju förr desto bättre. Ska även försöka kolla upp vilka som jobbar Gatufestfredagen och se om jag kan byta schematid med någon så jag slutar tidigare. I nuläget slutar jag 18.00 men skulle vilja sluta 16.00 i alla fall.. Men går det inte så går det inte, jag får se om det går att lösa.. Skulle i alla fall vara bra! Apropå jobb så fick jag förfrågan idag om jag kan jobba en timme längre på söndag och det är klart jag kan.. En timme hit eller dit spelar inte så stor roll om man inte har något annat för sig.. Plus att jobba söndagar är BRA!!   

/Izzuz

Ovido - Quiz & Flashcards