Alla inlägg den 20 juni 2010

Av Isabelle - 20 juni 2010 19:58

Jobbet idag gick bra, men kändes väldigt segt framåt eftermiddagen! Inte så många kunder heller tyckte jag, tråkigt.. Hoppas det blir mer imorgon men det är jag nästintill övertygad till eftersom den stora sommarrean börjar imorgon!!! Iof kanske inte så många vet om det, men ni som läser min blogg vet ;)


Imorgon jobbar jag 11-20, lång dag och mycket att göra, men så länge man har att göra så går det snabbt! Sen är det ju bara tisdag, onsdag och torsdag kvar sen är det MIDSOMMAR! Då blir det lunch hemma hos pappa klockan 14.00 som vanligt (vi äter alltid den tiden).. Sedan blir det väl fest eller något, det ryktades om det, så vi får väl se! Jag och Johan är öppen för förslag.


Nu har vi hemmagjorda nuggetsar i ugnen, min bror bjöd oss på sånna hemma hos mamma för någon vecka sedan. Och nu testar vi själva. Mycket enkelt. Man köper en mix, precis som tortilla fast den heter något annat. Och så blandar man kycklingfiler i bitar med den mixen och 2 msk olja. Sedan slänger man in i ungen i 225 grader. Mycket enkelt och mycket gott.. Det kan jag tipsa er om att ha som tilltugg på bjudningar, eller som snacks en kväll.. Mumsfillibabba. Gott att dippa i dippsås också ;) Nyttiga jag som talat haha..


Nej nu ska vi äta, sen blir det ett avsnitt av Hipp Hipp, vi ska se om jag tycker att det är roligt.. Parlamentet avsnitten börjar ta slut så vi vill ha något annat lättsamt att kolla på eftersom jag inte har någon filmfas i livet just nu!


Kanske uppdaterar er senare!

/Izzuz

Av Isabelle - 20 juni 2010 19:58

Jobbet idag gick bra, men kändes väldigt segt framåt eftermiddagen! Inte så många kunder heller tyckte jag, tråkigt.. Hoppas det blir mer imorgon men det är jag nästintill övertygad till eftersom den stora sommarrean börjar imorgon!!! Iof kanske inte så många vet om det, men ni som läser min blogg vet ;)


Imorgon jobbar jag 11-20, lång dag och mycket att göra, men så länge man har att göra så går det snabbt! Sen är det ju bara tisdag, onsdag och torsdag kvar sen är det MIDSOMMAR! Då blir det lunch hemma hos pappa klockan 14.00 som vanligt (vi äter alltid den tiden).. Sedan blir det väl fest eller något, det ryktades om det, så vi får väl se! Jag och Johan är öppen för förslag.


Nu har vi hemmagjorda nuggetsar i ugnen, min bror bjöd oss på sånna hemma hos mamma för någon vecka sedan. Och nu testar vi själva. Mycket enkelt. Man köper en mix, precis som tortilla fast den heter något annat. Och så blandar man kycklingfiler i bitar med den mixen och 2 msk olja. Sedan slänger man in i ungen i 225 grader. Mycket enkelt och mycket gott.. Det kan jag tipsa er om att ha som tilltugg på bjudningar, eller som snacks en kväll.. Mumsfillibabba. Gott att dippa i dippsås också ;) Nyttiga jag som talat haha..


Nej nu ska vi äta, sen blir det ett avsnitt av Hipp Hipp, vi ska se om jag tycker att det är roligt.. Parlamentet avsnitten börjar ta slut så vi vill ha något annat lättsamt att kolla på eftersom jag inte har någon filmfas i livet just nu!


Kanske uppdaterar er senare!

/Izzuz

Av Isabelle - 20 juni 2010 00:17

Braaaa låt!! Airplanes!



Enjoy the music! /Izzuz

Ovido - Quiz & Flashcards