Alla inlägg den 4 mars 2011

Av Isabelle - 4 mars 2011 21:38

Min fredag har varit som en vanlig fredag egentligen.. Jag städade lite idag på dagen, dammade och dammsög. Sen åkte jag en sväng med syster till IKEA för att kolla på en byrå till sovrummet, blir nog att vi åker och köper den imorgon. Och sen handlade jag lite mat med Johan och så åt vi tacos till middag. Riktigt fredagsmiddag hehe. Och nu har vi kollat på postkodmiljonären och Let's Dance. För tillfället är det Parlamentet, innan vi får se vilket par som åker ut! Här kommer min dag och mina inköp i bilder..!


   Såhär ser det ut i min byrålåda med smink, tänger, nagellack, ja allt! Allt viktigt! "Huller om buller" har fått ett ansikte. Haha! Imorgon blir det nog att köpa en "sminkbyrå" som jag kan flytta in i =)



Före sminkningen..


  


Efter sminkningen..


  


Bakade kladdkakemuffins med chokladbitar i efter att jag städat =)



I Birsta idag köpte jag blomman och krukan.. Rosa tema som ni vet.. Köpte även två vita ramar som ska upp på väggen där men måste ha bilder att sätta i först, dom ska beställas snart, behöver lite större format än vanliga =)


    


Såhär ser det nu ut på våran hallbyrå.. Observera rosa godis ;)


  


Sen har jag tillbringat kvällen i soffan, myyys! Till bland annat Postkodmiljonären som sagt..


 

Har inte varit ensam, har min Johan, OCH Pringles.. Hehe..


 


Ooh, läskigt såg jag nu! Det blåser tydligen rätt friskt ute.. Och då svajjar gardinerna här inne.. Snacka om att dörren inte är tät!

Nu är det snart Let's dance igen!

/Izzuz  

Av Isabelle - 4 mars 2011 10:16

Jag har gjort några små förändringar i lägenheten! Har tagit bildbevis, det brukar Kim vilja ha, så lite för hennes skull ;) Och lite för att pigga upp min blogg hehe..


  

Det nya i fönstret är hjärtat som hänger där i mitten. Som vi fick av Åsa när jag fyllde år =) Mycket fint, och det passar där i mitten!


  


Jag fick ju även denna skål, av min syster och min bror! Så nu har jag bestämt att ha guld-tema på barbordet! Och turkost i övrigt i vardagsrummet! 


  


I hallen piggar jag upp med ROSA och vitt. Ser väldigt fjantigt ut än så länge på byrån där men det ska komma dit en vit blomkruka med rosa i =) Och så ska jag även ha en stor vit vas på golvet innanför dörren med sommriga blommor i. Och i det lilla rummet har vi satt upp vita och rosa gardiner =) Så det blir väldigt fint. Även väggen mitt emot väggen ni ser på bilden ska jag sätta upp en ram med bilder i.. Det kommer lite eftersom =)! Jobbar på det ;) Bilder kommer då allt är klart..


  


Sist men inte minst har jag satt upp den här, som vi också fick av Åsa! Kanske lite svårt att se vart den hänger haha! Men den sitter faktiskt bredvid ytterdörren =) Kändes mest logiskt. Om vi inte skulle ha den i köket, men nu när jag har mitt vita och rosa tema i hallen blir det perfekt! Får köpa rosa

post-it-lappar eller nåt ;D



Har ju även funderat på en sminkbyrå till sovrummet, skulle vara nice! Har ju fyllt min översta låda.. SMOCKFULL är den! Och de andra lådorna dessutom, med underkläder.. Får inte plats så mycket mer hehe.. Så det kanske blir något att pyssla med i helgen =)! Trevlig helg allesammans..

Nu ska jag och kameran hitta på någonting!

/Izzuz

Av Isabelle - 4 mars 2011 09:49

Ja hela min kväll rasade samma igår! Så idag tar jag nya tag och så låtsas vi att det är torsdag.. Min torsdag var faktiskt väldigt väldigt bra! Jag vaknade och trodde att jag inte skulle ha någonting att göra, så i reservplanen fanns det städning med i bilden.. Men den slapp jag igår ;).. För Tonya kunde leka med mig.. Hehe så vi gick på stan, vi tänkte gå runt där till 15.00, sen gå till Elteam och vänta på att grabbarna slutade och sen åka och äta middag =) Men då gick vi dit tigigare, tänkte sitta i fikarummet och spela kort i väntan på att dom slutade.. Och DÅ mina vänner gjorde vi bort oss lite!

Vi kollade in i fikarummet, och då satt det typ 3 st okända karlar där.. Så vi tänkte att vi väntar lite innan vi går in, så kanske dom hinner gå ut. Haha och mycket riktigt så kommer en karl ut och då kollar vi in och ser att de andra två reser sig.. Så vi börjar att promenera in, hejjar på dom två och så när vi kommer runt hörnet, så ser vi att det finns ett bord till. Vid det bordet sitter det ca 20 st som vänder sig och tittar på oss! HAHAHA! Vi vände oss om och gick ut igen, och bestämde oss för att gå till Kalabra och sätta oss där så länge. Haha va pinsamt!


Sen efter att dom slutat så åkte vi på kebabcity och åt middag. Jag tog en kebabsallad =)! Gott, gott! Och sen så bar det iväg mot Härnösand, vi skulle lyssna på nån vårshow där Julia (Johans syster) var med och sjöng.. Lika bra som vanligt sjöng hon! Så otroligt duktig!! =) Även kul att hitta på någonting..

Btw, jag vill ha en ny kamera som man kan ta bilder med på långt håll!!


Här kommer några bilder från dagen! =)


  

Här skulle jag ta på mig deo, haha mer spray en deo i den där deon tror jag!


 


Gårdagens smink, även nöjd med det! guld är en ny favorit, man ser ju inte sminket så bra, men man ser att mina ögon snart är mer gröna är bruna..


  


Haha älskar min nonchalanta blick.. "Måste du nödvändigtvis ha en till egobild?"


  


Ja, fler egobilder blir det.. Här väntar jag på bussen HAHA!


  


Tonya tog en lättöl och jag drack något FRUKTANSVÄRT gott när vi väntade på att grabbarna skulle sluta.. Låt mig presentera: VIMTO!


  


Asgod! Dom flesta skulle nog tycka den är för söt.. Men jag blev kär i den! Smakar godis! Haha! Har ju även en parfym som heter Fizzy.. Typiskt mig!


  

Älsklingen lite utmattad efter en Kebabtallrik XL. Hehe.. Eller också ville han bara inte vara med på bild =)!


    

Några försök till att få med Julia på bild, gick ju sådär. Men man ser att det är hon iallafall =) I rött! JÄÄTTE duktig på att sjunga!


Ja där har ni min torsdag.. Så nu kan jag släppa den, för nu är det FREDAG!!! Hoppas helgen bjuder på en massa äventyr, jag gillar ju att hitta på saker! =)

/Izzuz

Ovido - Quiz & Flashcards