Alla inlägg den 24 mars 2011

Av Isabelle - 24 mars 2011 16:37

Haha ja va fruktansvärt fyndigt med MÅLNING på TAPETEN.. HAAAAAAAhahaha... Jag skrattar ihjäl mig!


Har målat köket idag, som ni kanske vet?! Hade mamma och pappa som jour på telefonen ;D Såhär gick det till.. Syrran kom hit runt 10.30 typ.. Då hade jag redan maskerat och gjort klart allt där inne.. Jag började med det klockan 07.00, tog ca en timme och 45 minuter.. 

Sen började vi med kanterna, vid alla lister och så där man inte kommer åt med rollern, det tog vi med varsin pensel från varsitt hörn.. Och sen tog jag rollern.. Men första varvet snålade vi nå fruktansvärt med färg.. Så det var torrt efter 20 minuter.. Det ska ta två timmar.. Och en liter färg räcker till 7 kvadratmeter, men vi använde knappt en liter ens på första varvet.. Då blev jag lite nervös, eftersom det blev flammigt, man såg igenom och täckte typ inte.. Men då ringde jag pappsen, och han stod bredvid en målare precis då hehe.. Och dom sa att så länge man kan sätta handen på och det inte färgar av sig så är det lugnt att måla ett lager till.. Och jag drog handen över och fick ingenting på handen så vi började med varv två.. Då ÖSTE vi på med färg, och det blev heltäckande =) Och jag tror nog inte vi hade kunnat ta ett varv nummer tre för det är redan ca 5 lager under med tapet och färg redan.. Så det skulle nog bli för tjockt.. EGENTLIGEN borde vi nog ha tagit bort allt, rivit och slipar och spackat för att de skulle ha blivit riktigt bra.. Men det orkar man inte i en hyresrätt! Plus att vi bara ville byta ut färgen! Och


ÄNTLIGEN, ÄNTLIGEN är det vitt, och den pissblå färgen är borta..!! Btw så började jag överväga idag om den verkligen var blå och inte grön? Den såg mer grönaktig ut.. Men de är väl nån blandning.. Jag förstår i vilket fall som helst inte HUR fan man kan vilja ha en sån färg i ett kök (ursäkta mig om någon har det, men det faller absolut inte mig i smaken)..


Så nu bilder..


FÖRE


 


EFTER


    

Mina förberedelser, täckt i papp!


 

Maskeringstejp i taket.. och som TUR var följde inte takfärgen med ner sen.. Så vi slapp måla om det haha..


 

Jag, upp och ner från en stol.. Hämta färg, måla, hämta färg, måla..


 

VITT =)!!! Haha btw, kepsen hade syrran och jag hade den där solhatten/fiskehatten som ligger slängd på golvet vid fönstret..


 


Slutsats av detta.. ASJOBBIGT att måla, jag tror jag hellre skulle vilja tapetsera.. Men nu när jag vet hur man målar skulle ja kunna göra det igen, eftersom jag vet att man inte ska snåla, och jag vet vad man bör tänka på.. Plus att tygvantar inte är helt okej HAHAHA, färgen går nämligen rätt igenom! Men fick ingen färg i håret =) Syrran däremot klev i färgen hela tiden hahaha..


Åh va skönt att det är klart =) och Johan som slapp bry sig så mycket, allt var klart och undanplockat då han kom hem.. Var ett projekt som tog en dag.. Men nu är jag NÖJD!!! =) Vi får se hur det blir när vi tagit in alla möbler.. Blir liksom blind när man står och håller på med det.. "Är det blått? Är det fläckigt? Är det heltäckande? Måste vi måla igen?!".. 


Nu ska vi göra oss i ordning, ska skjutsa mamma som ska bort nånstans ikväll.. Och då passar vi på att äta middag ute idag.. JAG SKA ÄTA PÅ MAAAAX!! Har jag förtjänat! Och så ska vi åka och kolla på taklampa.. Vore på sin plats.. Synd bara att dom är så förbannat dyra!


Imorgon blir det att flytta tillbaka alla möbler och sätta upp hylla, klocka och grejer igen.. Och så blir det lite småpyssel =) Det är ju faktiskt fredag imorgon! Herregud va den här veckan har gått fort.. Har den inte?!


Btw, ni funderar nog på vart egobilderna är.. Men det finns inga! Tro det eller ej, men jag var nå så fruktansvärt ovanligt ful idag.. Håret uppsatt i en knut, fiskehatt och svettig! Hmm.. Ja ni förstår nog.. Egobilden får bli en annan dag!

/Izzuz

Av Isabelle - 24 mars 2011 06:54

Föööör, det är ingen vanlig dag för det är Sandras födelsedag HURRA HURRA HURRA!!!



Med en enkel tulipan,


uppå bemörkelseda'n


vi har den ääran,


vi har den äran att gratulera!



 

Ovido - Quiz & Flashcards