Alla inlägg den 15 juli 2010

Av Isabelle - 15 juli 2010 20:38

Det blev blodbad idag när vi åkte och badade på Vindhem. Det blir liksom alltid det när det är grabbar inblandade! Det blev ju även blod på Himlabadet! Men denna gång var det både Johan W och Johan O som skadade sig då de skulle upp för en klippa haha! Ja det var faktiskt roligt, det var så halt så det tog ett bra tag för dem att komma upp.. Själv satt jag skrattandes och tittade på! Johan W fick ett jack i handen och Johan O fick något med tån.. Usch!

Aja roligt var det, och JAG tro det eller ej, JAG badade med fiskarna!! Däremot vet jag inte om jag borde få kalla det bada.. För jag gled i på de slemmiga stenarna, sedan sprattlade jag upp i panik! Det var RIKIGT jävla hemskt.. Men jag doppade mig iallafall! De andra hoppade från klippan, vilket jag inte förstår hur de vågade.. De försvarade sig med "det har aldrig funnits några stenar där nere förut! Vi har hoppas här flera gånger!" och så slängde dom sig i! Jag var livrädd men de klarade sig.. Däremot hoppade dom sedan från ett annat ställe där de inte hoppat haha det var jävligt friskt vågat! Men som sagt, blod, inte mer än så! Sandra tog bilder idag, om jag får några av henne kanske jag lägger upp någon! =D



Efter att vi badat och solat så åkte vi och åt pizza, men jag och Johan åt ingenting, eftersom vi ätit middag innan.. Sen däremot åkte vi vidare och åt glass.. Kulglass, FYFAN vad gott!! Jag tog 3 kulor.. Blåbär, någon chokladgrej och melon! MUMSFILLIBABBA! Sikström när du läser detta så kan du skriva upp att vi måste äta glass någon dag! Kulglass! Det måste vi ordna.. Vi kan fira in stamrenoveringen med glass i augusti! Haha!



Jag som är så rolig jämt har en passande låt även till detta!



Nu Supernatural, sen blir det till att sova.. Jobbar imorgon 09.00-19.00 Godnatt!

/Izzuz

Av Isabelle - 15 juli 2010 15:47

Jag dog nästan! Åh HerreGud! Jag HATAR ungnar och allt där till.. Att stoppa in och ta ut grejer är det värsta som finns, och nu när lasagnen skulle in så öppnade jag luckan, och det rök som bara den! Gissa om jag blev LIVRÄDD! Det låg det en pöl där nere som tydligen var förkolnad.. Åh jag har ingen aning om hur man ska bära sig åt i sånna situationer! Men jag skrapade lite med en stekspade så jag geggade ut alltihopa.. Och nu hoppas jag att Johan hinner hem så han kan ta ut den, så dukar jag iallafall och gör iordning så det är klart! Jag HATAR verkligen sånt där.. 225 grader, man får ju för sjutton fjärde gradens brännskada om man nuddar utan grytlappar..!


Aja, nu ska jag vakta det där så det inte börjar brinna om pölen! Sen får jag väl rengöra då det svalnar.. Varför ska man alltid glömma bort att man spillt?! Och sen när ugnen är 225 grader och det ryker som fan, då kommer man ihåg att man spillde förra gången.. "Ja just ja, det ryker av en anledning..." åh va less man blir! Och inte direkt så man vill krypa in och rengöra när det är så varmt där inne! Ugnar fyfan! Nu måste jag passa den där lasagnen, vore synd om den blev förstörd!

Föresten, måste skryta lite också, min vitsås/ostsås/lasagnesås (kalla det var du vill-sås), blir alltid OTROLIGT bra.. Jag är GRYM på att koka den där mjölken! Och älskar våra kastruller också, ingenting bränner fast!! Plus till dom!

/Izzuz

Av Isabelle - 15 juli 2010 12:24

Ja det är jag det, så fruktansvärt snål.. Fick lön idag, och ALLT åkte in på sparkontot.. Iof är väl det bra, men jag unnar mig inte direkt någonting, köper inte så ofta grejer till mig själv.. Jag tycker att det är MÅNGA som köper en massa saker hela tiden, men inte jag.. Eller mat?! Haha!




Dom för ett jäkla liv här utanför, dom sätter upp en massa grejor inför stamrenoveringen. Usch och fy! Inget jag ser fram emot direkt..


Aja mitt i städningen, jag har dammsugit och dammtorkat överallt.. Nu blir det att städa toaletten sen ska jag diska och städa i köket, efter det blir det kanske att dammtorka golven men det får vi se.. Skulle behövas men inte så viktigt känner jag! Börjar på att bli fint här hemma, eller så fint det kan bli.. JAG VILL BO I EN TREA NUUUU!!!


Hmm, toan var det! JIPPIIIEEE!

/Izzuz

Av Isabelle - 15 juli 2010 10:48

Det är hemskt stökigt här hemma, tur ni inte ser det! Så jag ursäktar röran, men städning pågår! Idag blir det storstädning för hela slanten.. Kanske man kan komma ut i solen och sola lite sen om man skulle råka bli klar idag?! haha..


Vill även tacka Eva för kommentarerna, roligt med lite feedback och att någon skriver och kommenterar det jag skriver om..


Blev ett kort inlägg för tillfället.. Berättar mer sedan, nu håller jag på att DÖ i värmen.. Måste öppna balkongdörren och köra igång!

/Izzuz

Ovido - Quiz & Flashcards