Alla inlägg den 25 juli 2010

Av Isabelle - 25 juli 2010 17:43

Mätt och belåten! Nu ska jag ta en dusch snart, och sen blir det att kolla på "Nyckeln till frihet" med Johan.. Riktigt riktigt bra film, har sett den förut men den kan man se igen! 


Kom även på nu ikväll att Takida spelar inte nu till helgen utan nästa helg.. Då blir det Takida för hela slanten med Sikström, ska bli jätteroligt!! =D Måste öva in några låtar dock så jag kan skrika med! Och så är jag ledig på lördagen, det är ju kanonbra känns det som! Hehe..


Apropå ledig och jobb och så, så har jag väldigt konstiga tider nu i veckan.. Jobbig vecka, är sådär så man jobbar typ 5 timmar om dagen, har 2 eller 3 dagar med 4 timmar, då hinner man inte göra något före sen jobbar man och efter så är det ändå för sent för att hitta på något.. Känns otrolig onödigt, men det är ju pengar det också.. Och pengar gillar ju jag, livet cirkulerar ju kring pengar! 


Nu tänkte jag lägga in bilden på gatufestrosen jag fick av min älskade.. Jättefin var den, men jag har varit grymt seg på att lägga in bilderna på datorn men här kommer den! Och taggarna! Livet är som en dans på rosor!


    


Det ryktas om grillkväll/tacokväll på tisdag hehe.. Nice det att hitta på någonting.. Tisdag jobbar jag ju 11-15 också, det är ju inte helt fel, då hinner jag ju faktiskt göra någonting efter!


Aja hur som helst, nu ser jag fram emot Takida, och sen blir det STAMRENOVERING! JIPPIIEIEEEE! Haha den börjar snart, då flyr vi till mamma och sover där, sen blir det Stockholm en vecka, och sen blir det faktiskt att sova hos pappa och sen mamma igen.. Sen får vi äntligen komma hem till ett nytt fräscht badrum! Apropå hem och sånt, så har vi anmält intresse på två lägenheter som vi hoppas på att få gå på visning på.. Skulle vara nice, och är någon av dom fin så kanske vi väljer att flytta där om möjligheten finns.. Spännande att se om vi ens får gå på visning till att börja med.. Men känns skönt att sökandet av lägenhet har börjar på riktigt.. Vi kan inte bo i en etta längre, mina kläder får inte plats i garderoben hehe.. Ni vet hur mycket kläder en tjej har, och dom kläderna ska jag få plats med på EN hylla i garderoben, och jag har inte ens hela hyllan själv.. Och så hänger några klänningar i klädkammaren.. Aja alldeles för litet är det iallafall! Ska bli GRYMT skönt att flytta.. Och roligt att få inreda precis som man vill ha det, jag LÄNGTAAAR!! =)


Jag uppdaterar er om vad som händer! Min dator bor med mig under stamrenoveringen, kommer nog åka hit och ta bild på hur det ser ut då får ni se vilket helvete vi skulle ha bott i om vi hade sovit hemma! Iof lär vi sova hemma någon helg om man går ut eller så, jobbigt att åka till skönsberg efter krogen hehe.. Men sånt löser sig, det går ju förmodligen att sova här om vi tar bort plasten från sängen! Hmm..


Nu dusch sen film! Hörs imorgon ;P

/Izzuz

Av Isabelle - 25 juli 2010 11:16

Utbrister ni när ni ser att jag har skrivit igen ;).. Jag har varit borta så har ej haft dator med mig.. 

Vi börjar med fredag:

Jobbet gick otroligt bra och snabbt i fredags, efter det så åkte jag hem och fixade, sen blev det lite fest hos Sikström, observera LITE. Sen så åkte vi till Clara och fortsatte där.. Vi firade henne, hon hade tydligen fyllt år! Efter det åkte jag och Sikström faktiskt ner på stan och åt sen gick vi hem, det blev ingen krog för våran del denna gång. Hade liksom inte suget riktigt. Men det var en mycket nice dag!!

Här kommer några bilder från fredagen!


              


Sedan övergår vi till lördagen.. Då åkte jag och Johan ganska tidigt upp till Sillre till mamma och Kalle.. Där spenderade vi dagen.. Det blev att jaga flugor, plocka smultron och jordgubbar, spela golf och äta! Haha.. Mycket mycket trevligt var det! Här kommer bilder från lördagen, dom får tala för sig själva! Jag är dock inte med på någon bild för en gångs skull hehe..


            


Och idag är det söndag, nu har vi tvättid! Regn ute så det gör ingenting. Snart blir det frukost och imorgon jobbar jag 15-19 tror jag, kort och sen dag.. Men vad gör man inte?! Det kan ju vara skönt någon gång.. Det ska inte vara så bra väder imorgon heller som jag förstår det. Tråkigt det, men jag jobbar ändå framåt eftermiddagen! Innan kanske det blir lite shopping eller nåt, lite småsugen men vi får se vad jag gör!

Ha en fortsatt trevlig helg!

/Izzuz

Ovido - Quiz & Flashcards