Direktlänk till inlägg 26 juli 2010

Sorgens dag!

Av Isabelle - 26 juli 2010 19:25

Nu när jag kom hem blev jag lite småledsen.. Jag märkte redan i förrgår att vår närmsta granne (dörren bredvid) hade tagit bort dörrmattan. Och idag var det nytt namn på brevlådan! Snacka om besvikelse.. Han var världens bästa granne! Jobbade kväll och natt, var aldrig hemma och man kunde leva om som fan! Nu är det säkert en pensionär eller något liknande som har flyttat in så man inte ens får hosta efter klockan 18.00 Less jag blev, men den nya grannen måste testas ;).. Kommer säkert ringa på dörren på en gång! ÅH SAKNAR KARLSSON REDAN!

Haha inga förutfattade meningar här inte! Han gjorde det bra iallafall Karlsson som flyttade innan stamrenoveringen, men den nya stackarn som flyttade in kanske inte visste något.. Haha SYND för den människan som inte kommer kunna bo där på 2 månader! Haha! Skadeglädje!


  


Jobbet idag gick bra, kort dag.. Väldigt varierande tider som Eva kommenterade.. Det är faktiskt skönt, men samtidigt lite lurigt att planera in med folk eftersom det är lite konstiga tider, men det funkar.. Tre veckor till sen är man arbetslös! Då må jag säga, att då gillar jag hellre konstiga korta tider än inga tider alls! Paniken börjar växa.. Ingen som behöver någon anställd känns det som, det känns liksom som ett omöjligt uppdrag att söka jobb! Men jag ska inte ge upp.. Har sökt på ca 10 ställen, ingen av dessa har svarat men det är inte så konstigt eftersom jag berättade för dem att jag hade sommarjobb tom augusti.


Imorgon blir det som sagt tacokväll hos Elin, kul att det händer något.. Och nu snart ska vi väl boka boende i Stockholm, vi bilar den måndag vecka 33.. Ska bli roligt! Sen kommer vi hem innan helgen, för jag jobbar lördag och söndag! Ordning och reda hehe.. Men liten Stockholmsvecka kommer bli nice! Inte allt för dyrt heller! Ganska lagomt =)


Höll nästan på att glömma! Jag gick till Birsta idag.. Det blev några fler än 8000 steg dit, så jag kom på att det inte kan vara så långt som jag trott att det är.. Men ca 7 km borde det vara iallafall.. Aja, 8000 bara påväg dit är mycket bra.. Men sen gick jag inte så mycket på jobbet idag, stod bara i kassan! Och där blir det som sagt inte många steg.. Sen nu när jag skulle hem såg det väldigt lurt ut med vädret så Johan hämtade mig.. I morse duggade det när jag gick, inte så mysigt, kläderna blev fuktiga.. Imorgon hoppas jag på sol, eller åtminstone uppehåll så blir det promenad både dit och hem!


Nu middag!

Ha en fortsatt trevlig dag! Jag ska fortsätta sörja att Karlsson flyttat!

/Izzuz

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabelle - 26 januari 2015 14:21


Ja när ska detta matstrul gå över? Lillhjärtat ville ju inte amma längre då började vi med etsättning och den vill han inte heller ha. Han vill ha gröt! Men han har börjat få sån magknip eller något nu så törs inte fortsätta med gröten. Och så har vi...

Av Isabelle - 16 januari 2015 19:39


Ja nu har Johan jobbat en vecka och jag har varit hemma med våra hjärtan! Det har gått över förväntan. Men det är en stor omställning och matningarna är riktigt besvärliga att göra själv. Hur jag ska underhålla den ena medan jag matar den andra. Lig...

Av Isabelle - 12 januari 2015 14:18

Nu är dagen här! När Johan måste börja jobba igen! Tråkigt! Men vi har haft otroligt mysigt och vi har haft tur att vi fått vara hemma så länge tillsammans hela familjen! 5 månader har vi myst på och försökt skaffa oss någon form av rutiner. Det vill...

Av Isabelle - 7 januari 2015 18:11

Less på allt strul speciellt när det är matstrul! Nu idag så har Lukas vägrat amma och vägrat flaskan.. Däremot gick lite gröt bra! Fick sedan i honom 80 ml x2 så 160 + lite gröt har han ätit idag fram till klockan 18.00! Inte bra! Vi tänker väcka å ...

Av Isabelle - 6 januari 2015 19:41

Man glömmer ju allt känns det som! Glömmer fylla i deras böcker "mitt första år" och glömmer ta fram gästböckerna när vi har besök!! Måste komma ihåg! Min nya favorit är vaniljyoghurt med blåbär och müsli! Så sjuuuukt gott! Även hallon ibland! Mu...

Ovido - Quiz & Flashcards