Alla inlägg under maj 2011

Av Isabelle - 16 maj 2011 22:21









Ville bara tillägga att Patrik också var här i lördags ;D hehe.. Även det var trevligt! Hehe, här är en bild från när vi ordnade en fiskedamm åt honom! Han fick fiska upp sin jäger han glömde festen innan.. HAHA! =)

 

Av Isabelle - 16 maj 2011 19:45

Hej hopp! Nu har jag berättat lite om resan! 

Idag har jag uträttat några ärenden, SKÖNT! Jag gillar att få sånt där överstökat! Imorgon får vi se vad som händer..


Tränade föresten idag också med syrran! Mycket skönt, jag tog ut mig totalt! Vi gymmade! Mycket nice.. =) Nu mår man gott! Ska lägga upp några bilder på facebook nu och sen ska jag kolla på film med min älskade!


Ha en nice kväll!

Av Isabelle - 16 maj 2011 18:39

Det här inlägget kommer nog bli ganska långt, men läser ni inte hela missar ni nog en massa smaskiga detaljer! Haha.. Så även du Linnea, HÅLL UT! =) Ta en kopp kaffe, och enjoy våran Mallorcaresa!


Vi åkte ju lördag den 7 härifrån klockan 21.00 Fick skjuts av min bror till flygplatsen, och vi behövde inte vänta så länge där som tur var! Här är iallafall en bild från flygplatsen (började med en egobild) och en bild på planet, våran väska är påväg in på rullbandet. Vi åkte med en airbus nånting från Spanair! Flygvärdinnorna var väldigt trevliga, på vägen dit var det en norsk flygvärdinna så man förstod ju faktiskt allt jättebra!

   

 

På planet så satt vi  ganska långt bak, men vi fick sitta bredvid varandra iallafall, jag hade fönsterplats! Mycket nice.. Och som vanligt så skrattade jag och grinade samtidigt medan vi lyfte.. Jag vet inte om jag tycker det är roligt eller läskigt.. Men så var det iallafall! Flygresan skulle ta 4 timmar och ingen mat fick vi och det visste vi inte om hehe.. Glömde även att beställa dricka första gången när dom gick med vagnen så vi blev svintörstiga så vi fick säga till sen att vi ville köpa en vatten var.. Gick bra.. Vi köpte även en M&M påse! Och DEN hade vi roligt med kan jag lova!


Jag kom ju på en lek! Istället för att gissa färg på nästa bil man möter, eller nästa flyg (man möter ju inga) så gissade vi färg på nästa M&M kula vi skulle ta upp.. Tror ingen av oss gissade rätt! Men GOTT var det.. Så den påsen räddade vår resa!


 

Vi landade på Mallorca klockan 01.05, och då hämtade vi väskorna och gick ut till bussen, Ving-personalen pratade svenska, men hon på bussen pratade norska.. Iof åkte hon inte med heller men hon som guidade oss dit. När vi klev av planet såg jag min FÖRSTA palm! Va fina dom var hehe, helt fascinerad! Och luften var väldigt fuktig, kändes som TYPISK åska när vi kom ut.. 20 grader var det då på natten..


Aja, bussresan var väldigt virrig, chauffören pratade så jävla otydligt så vi hörde typ inte vad han sa för hotell, och alla klev av eftersom till slut var det bara vi kvar på bussen.. Och då blev vi lite oroliga, haha INGEN annan skulle till vårat hotell.. Jaja, men han släppte av oss där sist till slut ;P Och under hela bussresan så ÅSKADE det nå fruktansvärt och så var det spöregn, tänkte "hur ska detta bli.." hehe.. Klockan 04.00 hade vi fått kortet till hotellrummet och checkat in.. Då var vi rätt trötta kan jag lova! Så vi la oss direkt!


Såhär såg det ut på hotellet (vi bodde på alcudia på hotel Lagomonte):


 


     

Sen klev vi upp klockan 8, kunde inte sova längre, för sängarna var så FRUKTANSVÄRT hårda! Aldrig sovit så obekvämt, nästan så att bänkarna på arlanda är mysigare! Och kudden var ingenting till kudde, som ni kanske ser på bilden! Hemskt! Varje dag klev vi upp runt 08.30 haha.. Och då var det av mot frukosten.. Om ni missat det så hade vi ju all inclusive!


Till frukost så åt vi typ samma varje dag, fanns inte så mycket variation där.. Smöret smakade INGENTING så vi saltade mackorna haha, och osten var konstig och för tjocka skivor, och samma med skinkan. Skinkan smakade för mycket skinka! 


Däremot det som ALLTID fanns till frukost som jag levde på en vecka, var dom UNDERBARA krämbullarna och dom goda chokladnågontingaktiga! Dom saknar jag! Iallafall chokladgrejerna!


    


Lunchen var lite som skolmat, nå ärtor och broccoli liksom nå grönsaker. Och så var det typ nå kött i nån konstig sås.. Den obligatoriska stripsen och friterade kycklingen, samt panerad fisk.. Varierade lite.. Maten var helt okej, men ingenting jag skulle vilja leva på nå längre.. Ingenting utöver det vanliga liksom! Men det var gott varannan dag typ! Hehe..


Och till middag var det olika att välja på även där, olika varje dag, ost och kex fanns alltid, och det var samma där som lunchen.. Efterrätterna på lunchen och middagen hade jag två favoriter. Det var en bärpaj och så var det en bananpaj.. Allt annat var så LÖST, ingen konsistens överhuvudtaget! Man trodde det skulle vara någonting gott och när man bet i det så gick det inte att bita, man fick mosa sönder det med tungan! HAHA! Besvikelse!


söndagen så solade vi och brände sönder oss totalt! Vi gick även runt och spana lite, shoppade.. Vi prutade ner en väska till 150 kr som jag köpte.. Mycket fin! =) Och så köpte vi en massa fat, ljusfat jättefina.. 


   

På måndagen så gick vi runt och shoppa ännu mer, och kollade en sväng på stranden.. Såhär såg det ut där.. VÄÄLDIGT mysigt!!


               

På tisdagen så solade vi och badade i polen =)


   

Onsdag så fick vi reda på att två av bartendrarna var svenskar! Mycket roligt, då kunde vi beställa lite bättre hehe.. Dom tyckte även de va roligt att prata svenska! Och så gjorde jag bort mig totalt! Vi gick en sväng på stranden, och så låg det en kärring som kröp omkring och fixa med handduken, och hon var utan bikiniöverdel.. Då sa jag "Kolla Johan SNYGG topless här framme!!" haha sen slog det mig då hon kollade på oss att topless faktiskt är ett engelskt ord.. HAHA! Smidigt!


En bild på svenskarna!


 


På torsdagen badade vi i medelhavet, jag tycke det va ganska varmt faktiskt! Och salt nå fruktansvärt! Hälften salt hälften vatten! Och så solade vi såklart. På stranden där vi låg låg det bara svenskar och norskar runt om oss hehe, kändes lite konstigt.. Kändes som att man låg på tranviken! Vi tänkte även åka häst och vagn men det var ovärt det! Den åkte ändå där vi redan hade gått hehe.. Och så var det underhållning för barnen, en låt som jag och Johan fått på hjärnan! Haha klockren spansk låt! Och så fick Johan någonting i ögat, så vi fick skölja, jag gjorde en egen huskur.. Det verkade som att den grejen kom ut dagen efter iallafall, som tur var! Och inte nog med det! Det var underhållning varje kväll.. Först bingo klockan 21.30 sen var det dans ena dagen men på torsdagen var det speciellt.. Då hade dom tagit dit en massa ormar dom gick runt med i publiken, så vi klappade en tvåmeter lång vit orm.. Jag trodde den skulle va slemmig och kall men den var torr och varm! Kändes äckligt! Och den va värsta fet! Haha.. Coolt iallafall, var lite smårädd men gick bra ;P Klappade även en liten orm!


 


Och sen fredag den 13 så gjorde vi inte så mycket, vi tog det lugnt och myste, köpte lite godis! Även på kvällarna såg vi alla sällskapsresan filmerna hehe.. Svenskt va?! Så nu är dom sedd ;D Sköna filmer! Haha..



Favoritdrinken var lätt bananlikör med sprite! ASGOD! Men även Lagomonte, green lady, pink lady och pina colada var gott ;P Smakade en hel del! Smaskens.. Johan tyckte att ölen var helt okej!


 

Spriten var asbillig att köpa där, Johan köpte med fyra flaskor hem.. Fyra enlitersflaskor för 350 kr! Grymt bra!


Haha ett till minne, vi skulle ju köpa massa vatten, så vi köpte en 2 litersflaska för 1,3 euro, och sen påväg ut så såg vi att bredvid kassan precis där vi stod så hade dom ju en femliters för 1,2 euro! HAHA snacka om lurad! Vi tog liksom våran från en kyl.. Jaja, vatten drack vi, vi köpte en sån där femliters dagen efter..


           


Shopping, Eurospar fanns överallt! Ibland till och med två bredvid varandra.. Och så även någon turistbild! hehe..


Sen när vi skulle hem skulle bussen hämta oss klockan 12.00, den kom inte förrän 12.15, gissa om vi blev lite nojjiga ;D Haha.. Aja den kom iallafall! Och sen var flyget en timme försenat, men det tog bara 3,5 timmar hem så vi var hemma 20.30 istället för 20.00 typ.. Så det var ju bra de iallafall.. Och så fick jag gå på en sån där trappa.. Har jag alltid varit livrädd för, men det gick bra! Trappa in till flyget alltså.. Plus att jag inte fick sitta med Johan påvägen hem, vi satt på varsin sida gången! Aja, det gick bra och hemredan gick snabbare än va ja trodde! Skönt de! =)


   


Kort och gott! Vi har haft en underbar resa! RIKTIGT RIKTIGT mysigt! 30 grader och sol varje dag! Nästan lite för varmt vissa stunder ;) Lite färg har vi fått också, nu ser vi fram emot turkietresan om fyra veckor! =) Hoppas ni inte tyckte det var FÖR jobbigt att läsa.. Försökte korta ner lite! Fler bilder kommer på facebook!


Av Isabelle - 16 maj 2011 09:14

Hej hopp! Vi är tillbaka i Sverige igen! Vi kom hem i lördagskväll.. Planet blev en timme försenat, men som tur var började inte ESC förrän 21.00, vi missade 6 låtar! Sen kom Kim och Magda hit och hade välkommenhemfest med oss.. Haha mycket trevligt var det! Efter det somnade vi som en stock båda två kan jag ju tillägga.. FAN va skönt att få sova i sin egen säng, sängen där var fruktansvärd!


Igår så hade vi tvättid! Vi sov ut, självklart, sen tvättade vi och mellan springet till tvättstugan så åkte vi till pappa och visade alla bilder och fikade. Sen när vi hämtat tvätten åkte vi till mamma och prata lite =) Och efter att vi varit hos mammsen en sväng så åkte vi till Koffa och Matilda och kollade på Hockeyn. Och den behöver jag väl inte berätta så mycket om?! Antar att ni såg det allehopa..


Nu har jag klivit upp, idag blir det att utsätta ärenden. Ska till arbetsförmedlingen och påanmäla mig igen, sedan ska jag åka till Birsta och prata med chefen och efter det ska jag ROA mig!


I veckan blir det träning och städning är det tänkt.. Och så ska jag ta det lugnt.. Mycket mycket skönt!


Bilder och hela den långa historian från Mallorca kommer inom kort, kanske ikväll, kanske imorgon på dagen.. Vi får se =)! Håll ut!

Av Isabelle - 6 maj 2011 22:55

Jobbet idag gick jättebra! Gick snabbt till och från, helt okej faktiskt.. Mycket bra dag om man jämför med gårdagen, men ingenting går att jämföra med gårdagen!!

Jag hade även en trevlig lunch med Hanna innan jag började, pratade lite resor, haha jag skrattade så jag grät =) Kul kul! Och stängde med Magda som sagt =)

Nu på kvällen har vi bara ätit middag och kollat på hockeyn, Sverige vann ju igen, 4-0 hur bra som helst!


Mitt humör är lite kluvet.. Jag har resfeber så jag är nojjig, irriterad, glad, pirrig, orolig.. Ja ni vet säkert hur det känns! Men det känns nog bättre imorgon..


Har packat handbagaget, allt är nedpackat i resväskan också utom tandborstarna och tandkrämen =) Dom ska ju användas fler gånger innan är det tänkt.. Pratade med mammsen förut, hon kommer ju hem på söndag! Hoppas dom haft det bra, det lät så, jag får väl höra mer när jag kommer hem.. Får vi byta historier med varandra hehe..


Nu är vi alltså borta från imorgonkväll till lördag nästa vecka på Mallorca =) Vädret ser lovande ut, men dom har ändrat varje dag, har varit väldigt olika faktiskt, ena stunden ska de va molnigt flera dagar och andra stunden så är det strålande sol alla dagar.. Jaja, jag vet inte, men jag märker väl kanske där hehe..


Vi får se om jag uppdaterar nå mer imorgon eller hur det blir, annars så får ni ha det så bra så länge, jag kommer ha det KANONBRA!! =) Får se om ja kommer åt nå internet, annars blir det uppdatering nästa söndag..


Imorgonbitti ska jag skjutsa Magda till jobbet, sen blir det frukost med älsklingen i Birsta och efter det åker vi hem och myser och gosar antar jag ;P Sen blir det godmiddag (pizza) och efter det är det väl dags att checka in och flyga i fyra läskiga timmar! 


Byebye på ett tag!

Av Isabelle - 6 maj 2011 10:12

Jag och min utmaning att gå ner 0,5 kilo i veckan har gått bra.. Jag har hittills gått ner 1,4 kilo på 4 dagar.. Det tycker jag att jag gjort väldigt bra.. Och ändå har jag ätit helt okej?! Ja jag är nöjd iallafall! Pepp, pepp, nu fortsätter vi.. Allinclusive resan gör nog kanske inte nå framsteg, men efter det får jag ta nya tag! =) Ska försöka hålla vikten nere ändå, vi kommer ju ta promenader etc..!! Ska bli spännande att väga sig när man kommer hem, eller ja vet inte om jag vill! Haha.. Jaja, 1,4 kilo är helt okej!

Av Isabelle - 6 maj 2011 09:51

Hej fredag! Hej vänner! Hej alla andra!


IMORGON ÅKER VI TILL


MALLORCA!!!!!



Okej, jag ville bara observera! Fattar ni?! Det är IMORGON.. Fattar jag?! Det värsta är att vi typ packat på en kväll, i vanliga fall borde jag nog hålla på en vecka och kolla så allt stämmer och är bra.. Men jag har tre stycken kom-ihåg-listor =) en på mobilen om dom andra försvinner och två på papper.. Haha! Så dom ska jag väl checka av ikväll och imorgon på dagen.. Har inte ens bytt handväska än, kanske dags att göra det snart! Ikväll ska jag nog packa över allt till den jag ska ha som handbagage! Åh va nervig jag är! Inget emot för vad jag kommer att vara imorgonbitti!!! Jag kommer nog inte kunna sova inatt.. Men vill gärna försöka, i våran egna säng, va hemskt att sova i en annan! Hoppas den är skön hehe..


Ska snart äta lite frukost, och sen blir det nog lunch i Birsta innan jag börjar jobba.. Jobbar ju 14-20 idag, som jag säkert nämnt 20 gånger.. Stänger med Magda, åh va ja kommer diskutera resa känner jag ;P Haha hon kommer tycka att det är så skönt att komma hem sen.. Och då måste vi snabba oss, för ikväll är det tydligen hockey (har inte så jättebra koll på det där, men men..). Får se om vi kollar på det eller på Talang och Bonde söker fru ;P Bonde söker fru känns mer som ett måste, även om man bara får se dom ikväll! Hehe.. Dom brukar ju vara så söta!


Haha en rolig grej bara, än så länge ser vädret jättebra ut för Alcudia, MEN fredag den trettonde nalkas det regn.. Haha! Skulle väl va bra passande! Men så får de väl vara så då!


 


Ha en bra dag, jag känner på mig att min blir perfekt! Plus att tjejen igår som jag ringde och skällde ut fullständigt gjorde sitt jobb, hon har fixat till så jag inte är avanmäld längre, utan blir det på måndag-söndag.. Det tackar jag för! =) Glad, glad! Nu frukost!







Av Isabelle - 5 maj 2011 21:00

Den här dagen kan ha varit historiens sämsta jävla dag någonsin! 

För det första börjar det med att jag vaknar, (helt okej) och kliver upp och sätter mig vid datorn (som vanligt). Där loggar jag in på a-kassans hemsida och blir glad över att jag ÄNTLIGEN (efter fem, snart sex, jävla månader) ska få min ersättning! Och sen ser jag ett meddelande på höger siga av skärmen där det står att jag är avanmäld till a-kassan och att jag måste besöka arbetsförmedligen och göra en påanmälan om jag fortfarande vill ha min ersättning. Vad fan tror dom?! Att jag fyller i 10.000 papper i onödan?! Nä, så jag ringer och ska ifrågasätta varför dom har avanmält mig och då svarar tjejen i kundtjänst att killen jag pratat med trodde att jag ringde från utlandet..

Såhär var det, jag ringde i måndags och sa att jag skulle åka utomlands så jag inte kan komma på mötet dom bokat (nån mässa) nästa vecka. Man skulle ringa om man inte kunde komma.. Då avanmälde han mig, den klotnacken trodde att jag ringde från utlandet.. FÖR det första får jag min post hem till granloholm i SUNDSVALL i SVERIGE! Och då kan jag väl inte se brevet och ringa om jag är utomlands?! Och för det andra så har jag MYCKET bättre saker för mig när jag väl är utomlands än att ringa till arbetsförmedlingen.. Plus att när dom avanmäler mig sådär så får jag ju ingen ersättning för dom dagar jag faktiskt är hemma nu! Dom ska vara glad att jag ringer överhuvudtaget det är nog många som låter bli och snor åt sig pengar ändå!

Men det ska man ju givetvis straffas för!


Sen så har jag haft massa människor omkring mig som har gjort en massa fula saker och sagt en massa onödiga jävla saker bara för att trycka ner mig ännu mer.. Borde nämna namn men jag gör det inte för mitt eget och erat eget bästa! 


Efter det tänkte jag att, ja men jag köper väl en trisslott då, kan inte gå mer åt helvete.. Och det var en nitlott, så där var det inte slut!


Sen har dagen gått SKITSEGT!!! Första två timmarna rusade iväg, men sen har jag tittat på klockan varannan minut! 


Kort sagt, denna dag har varit en helvetes dag, måtte det bli bättre imorgon. Vore ju kul om man kunde få lite kred för det man gjort och slitit för idag, men så blir det väl inte heller om jag känner till situationen rätt..


Och inte har jag fått någon sommarschema än, kommer väl så småningen om antar jag.. Vore ju kul åh kunna planera någonting!


Nog gnällt nu!


Imorgon jobbar jag 14-20 igen, SEN är det semester som gäller, för HELA slanten, då ska ingenting få förstöra.. Då ska jag lämna all skit hemma och bara åka iväg med mitt allt och njuta av våran mysiga romantiska resa tillsammans.. IN YOUR FACE allesammans! Fyfan vad jag har förtjänat det här!


Fortfarande lite smått grinig.. Berättar mer imorgon!

Ovido - Quiz & Flashcards