Alla inlägg under juli 2010

Av Isabelle - 12 juli 2010 21:23

Jag är uppäten av alla bromsar och bin.. Känns inte helt okej, speciellt inte eftersom jag är allergisk mot dessa djur, och då är jag det på riktigt inte bara metalt.. Får så stora utslag, usch! Men är det sommar och man har befunnit sig ute i skogen så kan man inte göra annat hehe..


     


Såhär uppäten blev jag! Haha! Humor!


Aja sedan mitt förra inlägg så har jag lagat och ätit middag, sedan åkte vi till Alnö till Bänkåsviken och badade. Andra gången idag hehe.. Efter det åt vi glass/mat på Ö-grillen, och sedan bar det av till Bänkås till Calles föräldrars hem. Och där skulle vi spela badminton men så blev det inte för det fanns inga bollar hehe.. Men vi var där en stund och jag hann bli uppäten, sen åkte vi hem. Och nu har jag precis kommit hem, och vi åkte typ 16.40, helt okej om man frågar mig! Jag som älskar att hitta på saker och ofta blir rastlös!


Vi kan dra en slutsats av detta, jag är INGEN badkruka.. Jag har doppat mig 5 gånger idag =) hihi.. I det kalla havsvattnet! En sak är lite konstig ändå, jag ÄLSKAR att bada, men är FRUKTANSVÄRT rädd för fiskar och mörkt vatten.. Det är väldigt konstig! Var kan hända egentligen? Men jag tror jag är rädd för att jag inte ser om det är någonting där, och fiskar kan ju faktiskt bitas! Samt ålar och ormar och sådana äckliga saker! USCH!


Men nu ska jag vila upp mig till imorgon, för nu har jag kollat upp det lite mer noga, och det är till 19 jag jobbar.. Hmm.. Sen blir det hem och hoppa i säng! Haha! Hoppas det är dåligt väder imorgon.. Men innan jag sover ska jag bada, IGEN! Men denna gång i badkaret. Måste passa på att använda vattnet här hemma så mycket som möjligt innan stamrenoveringen, då har vi ju inte vatten på 7 veckor.. Plus att vi är utan vatten imorgon mellan 8 och 17 typ.. NICE ingen toa ;) Tur att jag kan gå på toa innan jag jobbar imorgon då.. Jobbigt dock om man är toanödig när man vaknar haha.. Aja, det vill ni nog inte veta någonting om och nu börjar jag svamla på om en massa onödigt så.. Godnatt och sov gott!

/Izzuz

Av Isabelle - 12 juli 2010 15:49

The Teddybears va lite rolig att se live.. Och deras kända "Get mama a house" va nice live.. Haha älskar deras nallemaskar! Charmigt!


  


Roligt att se artister live tycker jag, vi såg fler också men dessa måste ha varit charmigast ;P

/Izzuz

Av Isabelle - 12 juli 2010 15:21

Idag mår jag mycket bättre.. Tanden värker fortfarande och lite hostig och snorig men det hör väl till..


Jag vaknade idag av att solen lyste in och så bestämde jag mig för att sola, och så blev det.. Jag, Linnea och Elin åkte till Bänkåsviken och solade och badade.. Nice nice.. Där blev jag nedsprutad av två stycken småkillar HAHA dom hade vattenpistoler.. Så började dom spruta som fan både på mig och Linnea, sen andra gången när vi gick i följde Elin med så sprutade dem ner henne också haha.. Plus att när vi låg och sola så kom det helt plötsligt en badring som rullade rätt över Elin hahaha det såg så fruktansvärt roligt ut!!


Även påväg dit så satt det en liten fågel på vägen och då sa Linnea "Lilla fågeln är i fara!!!" HAHAHAHAH så jäkla sött!


Nu klockan 16.00 när Johan slutar så blir det ett dopp igen, ska även försöka få lite mer färg, Linnea verka ha blivit lite brun, jag vill också bli bruuuun!!


Imorgon blir det jobb mellan 11-16 eller 11-17 kommer inte riktigt ihåg, men det kan även vara till 19.00 Kollade nu och så var det haha!


Skriver kanske mer ikväll och uppdaterar er.. Men riktigt mysig dag har jag haft med tjejorna idag! Riktigt riktigt nice! I like! 

/Izzuz

Av Isabelle - 11 juli 2010 18:26

sa både jag och räven!

Ligger hemma idag istället för att jobba med 100% på lönen. Jävulskt surt! Men jag har i princip tappat rösten, fruktansvärt hängig, orkar ingenting, ont i huvudet och ont i kinden samt halsen.. Då bör man inte jobba. Då tänkte jag att det nog är bäst att vara hemma och bli bättre är ju ledig imorgon så jag får vila upp mig två dagar i rad så kanske jag är frisk till tisdag. Surt iallafall, kan inte riktigt smälta detta! Har surat hela dagen!


Gatufesten kan man sammanfatta kort känner jag.. Onsdagen var roligt, synd bara att vi var där så kort tid.. Torsdagen, och lördagen var ungefär likadana fast samtidigt inte.. Torsdagen var väl sådär om man säger så och lördagen var också sådär fast på olika sätt.. För på lördagen mådde jag fruktansvärt dåligt, jätteont i halsen och så skulle jag ju upp och jobba idag men så blev det ju inte.. Aja nog om det, det var helt okej.. Fredagen var väldigt bra, då var vi ju ut med Elteam och åt, jättegott var det och sen blev det Gatufest..


Imorgon blir det samma som idag, bara ligga och slappa och sova och försöka bli frisk.. Och om jag orkar ska jag försöka dammtorka och greja lite här hemma.. Nu är tvätten färdig och även tacopajen så nu ska jag se om kan jag pina i mig lite mat..


Måste även tillägga att min pojkvän (dvs världens bästa pojkvän) gav mig en gatufestros i fredags.. Mycket mycket fin! Hihi!

See ya/Izzuz

Av Isabelle - 8 juli 2010 08:48

Haha jag är till och med livrädd för mig själv.. Åh vilken kväll det blev igår haha..

Vi kom ju faktiskt ner på stan när det var 2 timmar kvar! Jag lämnade de andra åt hårt arbete då jag gick ner ensam mot stan för att försöka hitta igen Åhlénsarna.. Så jag trängde mig in på oscars, tog ett bra tag.. Och när jag väl var inne gick jag runt typ 5 varv tills jag fick reda på att dom inte var där så jag gick till Daltons istället.. Då var Magda så söt!!


Jag: vart är ni?!

Magda: Daltons!

Jag: Vart sitter ni?

Magda: Vid scenen.

Jag: Vilken scen? Finns flera..

Magda: Daltons!


Haha så lätt hade jag det.. Men till slut hittade jag dom faktiskt och dom satt verkligen alldeles vid scenen.. Men det som jag hittade till Åhlénsare var Christer, Magda och så extraErica.. Tidigare när jag skulle in på Oscars träffade jag Kim.. Men vart var alla andra?! Haha missade jag dom?


Aja det var uppvärmning igår.. Idag blir det Martin Stenmarck, Europe och Kent! Det kommer bli fruktansvärt grymt! Och så jobbar jag imorgon klockan 09.00 haha! Bara det är ju lite spännande! Kanske skulle beställt väckning av någon till klockan 07.00 imorgon?! Efterlyser även skjuts om någon är i det tillståndet!


Nu blir det att fixa till sig, göra mig Gatufestklar och sen åka till jobbet.. Idag jobbar jag 11-18, det ska väl gå bra det också!


Btw, vilken OTROLIGT onyttig vecka detta kommer att vara.. Usch och FY nästa vecka måste jag göra något extremt.. Sallad varje dag! Man får ju dåligt samvete av bara tanken på detta.. Hmm.. Inte bra, inte bra!

Ha en trevlig dag så ses vi kanske ikväll?!

/Izzuz

Av Isabelle - 7 juli 2010 11:38

Jag hatar att vänta.. Nu sitter jag och väntar på nuggetsar i ugnen, det ska bli en liten lunch hade jag tänkt.. Och sen ska jag vänta på att åka ut till Birsta.. Det är så segt att vänta! Och jag HATAR att vänta på andra, när man ska åka någonstans och nån är sen.. Det är det värsta som finns! Kom bara att tänka på det! Själv är jag alltid i tid, oftast en halvtimme tidigare än jag ska vara haha..


Jag får skjuts av pappa idag till jobbet, det gillas.. Även imorgon och fredag hoppas jag på skjuts, kan bli jobbigt fredagmorgon annars.. Gatufest till 02.00 på torsdagkväll sen ska jag jobba 09.00 vilket innebär att jag måste ta bussen 08.00 vilket i sin tur innebär att jag måste kliva upp 7.. Och det betyder 4 timmars sömn eftersom jag måste äta efter att de stänger klockan 02.00 och då ska jag hem och duscha, och innan jag har lagt mig är klockan 03.00 Hmm, så skjuts hoppas jag definitivt på!


Nu är det snart jobb som gäller mellan 14-19, sen fest! Vi ses på stan!

/Izzuz

Av Isabelle - 6 juli 2010 21:25

Idag blev det shopping.. Jag har köpt ett par örhängen, två par strumpbyxor och en annan hemlig grej.. Haha!


Ja nu blev ni nog nyfikna, men det är inget spännande.. Bara därför ska jag låta det vara osagt hehe..


Imorgon är det Gatufest! Först jobb till 19.00 sedan hem och förbereda (dvs bättra på smink, byta kläder och fixa lite snabbt).. Efter det går jag över till Vicki där vi ska fira Elin och förfesta.. Sen blir det att gå ner på stan tidigt tycker jag eftersom dom stänger 01.00 och så vill man ju hinna vara där länge.. Jag funderar på vad jag ska hinna med för middag, antingen köpa något påväg hem eller att jag äter något när jag kommer ner på stan.. Dvs på Gatufesten, dom har ju mycket gott.. Någon som har ett bra förslag, så skriv gärna!


Nu ska jag duscha och göra mig nattis, sen ska jag kolla på Supernatural med Johan, mys mys!! Sen sova så jag är pigg till imorgon hihi..

Natti natti!

/Izzuz 

Av Isabelle - 6 juli 2010 08:15

Tisdag den 6/7 -2010 idag.. Känner på mig att det kommer bli en relativt seg dag idag bara för att jag vill att det ska hända något roligt.. Och jag jobbar till 20.00 efter det händer det oftast inte så mycket roligt, plus att det inte kan hända roliga saker varje dag.. Hmm.. En film kanske!? Ja man vet aldrig, nu blev jag lite filmsugen.. Jag och Johan har många filmer vi inte har sett så kanske det! Annars kanske det blir ett avsnitt av Supernatural..


Jaja innan jobbet blir det shopping med Sikström.. Har en del på inköpslistan.. Åt mig själv ska jag kolla på en korthållare och en eyeliner, sen får vi se vad det blir! Finns även 2 spel jag vill köpa på Lagerhaus, vi får se hur det blir med den saken!

Nu först ska jag fixa i ordning mig sen bär det av mot birsta!

Have a nice day!

/Izzuz

Ovido - Quiz & Flashcards